Whatsapp lähettää viestit viiveellä

whatsapp plus iphone

Eli olen käyttäyt whatsappia noin kaksi kuukautta, eikä ongelmia ole ollut. Viimeisen viikon aikana on kuitekin ilmennyt ongelma, jossa whatsapp viestit lähtevät ja tulee se ensimmäinen v-merkki joka tarkoittaa että se on palvelimella, mutta sen toisen v-merkin tulemisessa eli siis se on toimitettu toiselle osapuolelle kestää 5-30min. Olen huomannut että kun toinen henkilö on paikalla niin viestit eivät takkua, mutta jos henkilö ei ole whatsapp- ohjelmassa kännykällään pyörimässä, niin tämä ongelma tulee esiin. Kyse on siis tietysti Iphonesta. Tietääkö joku millä saan Whatsapin toimimaan taas normaalisti?

(En mielellään poistaisi koko ohjelmaa ja asentaisi sitä uudelleen, sillä en halua, että viestit katoavat, varsinkaan kun en ole löytänyt selvää todistetta siitä, että se auttaisi jotenkin.)

12

12063

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moi,

      kannattaa testata useammalla eri vastaanottajalla, jotta voit varmistua että ongelma on juuri sinun puhelimessa eikä vastaanottajalla.


      Whatsapp viestit on mahdollista varmuuskopioida, jotta et menetä niitä sovelluksen uudelleenasennuksen yhteydessä. Tämän voi tehdä iCouldiin menemällä Whatsapp -> Asetukset -> Keskusteluasetukset -> Varmuuskopiointi

      Videot eivät varmuuskopioidu iCouldiin. Ne on kuitenkin tallennettu puhelimen muistiin, jos olet valinnut Keskusteluasetuksista kohdan "Säilytä saapunut media"


      Whatsappin viestit varmuuskopioituvat myös tavallisen iTunes-varmuuskopion yhteydessä.

      Aiheesta Whatsappin sivuilla englanniksi: http://www.whatsapp.com/faq/fi/iphone/20888066


      T. Mikko / www.OmppuKorjaamo.fi

      • iPhone plus whatsapp

        Kiitos vastauksestasi Mikko, poistin ja asensin ohjelman uudelleen mutta sama ongelma ilmenee edelleen. Ja testasin myös usealla eri vastaanottajalla, ongelma on mun puhelimessa. Onko kellään samantapaista ongelmaa ja jos näin niin miten pääsit siitä eroon? Tää alkaa olee jo ärsyttävää et noi viestit lähtee tollai viiveellä. Tietysti vaihtoehtoisia korjausehdotuksia otetaan myös vastaan.


    • selailija83

      Hei,

      Minullakin toimii joskus viiveellä, mutta luulisin että vika on sovelluksessa.

      Osaako joku sanoa miten saan ne WhatsApp-viestit näkyviin sieltä iCloudista? Varmuuskopioin ne mutta en löydä niitä sieltä mistään. :/ Voiko WhatsApp-keskusteluja laittaa iPhonesta sähköpostiin tms (että voisi selailla esim.2kk vanhoja viestejä nopeammin kuin pläräämällä keskustelua ajallisesti taaksenpäin..)

      Toinen kysymys: kuinka saan muistiinpanot siirrettyä iCloudiin?

      • 3Timo

        Jos siellä iCloudissa (kun siis avaat sen selaimella) ei ole erillistä sovellusta (muistaakseni ei?) WhatsUppin tuedostojen katsomiseksi, niin: et mistään. Sun täytyy vain luottaa, että ne on siellä. Toisaalta, sähän näät ne kyllä luuriltas (tai millä iKoneella nyt sitten sitä käytätkään?) joten: mikä tässä on se ongelma?

        Ja iOSin asetuksista löytyy kohta: iCloud, josta löytyy liukuri mm. Muistiinpanoille.


    • antero0

      Minä kun olen aina kuvitellut että se toinen v merkki tarkoittaa että vastaanottaja on lukenut viestin. Hölmöt iKäyttäjät

    • Lagatus

      Mulla on sama ongelma ollu jo n. kuukauden ajan. Poistin just ja latasin uudestaa mut ei auttanu ja yritän nyt kuumeisesti etsiä vastausta siihen :D

      • luulisin että noin

        Siis minullakin on sama ongelma joka ei luultavasti ole vika vaan aina kun tulee pelkkä v niin just silloin vastaanottaja ei ole paikalla mutt heti kun vastaanottaja käy whatapissa se lähettää vietit ja kertoo sinulle kahella eli vv että se on luettu


      • luulisin että noin
        luulisin että noin kirjoitti:

        Siis minullakin on sama ongelma joka ei luultavasti ole vika vaan aina kun tulee pelkkä v niin just silloin vastaanottaja ei ole paikalla mutt heti kun vastaanottaja käy whatapissa se lähettää vietit ja kertoo sinulle kahella eli vv että se on luettu

        Huom minulla on samsung joten vähän sama kuin kikissä jossa ensiks tulee D eli palvelimella sitten tulee S lähetetty ja heti kun vastaanottaja on nähnyt viestit tulee R


      • GS5
        luulisin että noin kirjoitti:

        Huom minulla on samsung joten vähän sama kuin kikissä jossa ensiks tulee D eli palvelimella sitten tulee S lähetetty ja heti kun vastaanottaja on nähnyt viestit tulee R

        mulla on android puhelin ja olen huomannut ton ihan saman jutun. kellon kuvahan tarkottaa sitä että sinun netissäsi tai kuuluvuus alueella on jotain ongelmia jolloin se ei ole lähtenyt vielä mihinkään. yksi väkänen eli v tarkoittaa että sinun päästä viesti on lähtenyt. kaks v:tä tarkoittaa että vastaanottajan puhelin on piipannut ja hän on saanut viestisi. huom! ei välttämättä vielä lukenut. tämä siis jos lähetät esim androidista androidiin. jos lähetät androidista iphoneen niin tulee vain yksi v, mutta vastaanottajan puhelin on silti piipannut. kaksi v:tä tulee kun hän tulee online. ei niin että hän saa viestit vasta kun sattumalta tulee paikalle. testattu on! kenenkään whatsapp ei siis ole rikki!


    • harmi

      Ja sama ongelma on ollu mullakin androidilla ja näköjään jää ongelmaksi

    • Lull

      Sama ongelma mullaki. Tää on tosi ärsyttävää :/

      • timppanen

        ex-muijalla samsung, mulla lumia. Molemmilla whatsapp käytössä. En saa häneen whatsapp-yhteyttä, vaikka muut toimii. Mikä hitto tässä? Muu viestintä pelaa. Outoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe