Islanti - kielletty koirilta

muutan Islantiin

Kennelliiton mukaan roturajoituksia ei muissa Pohjoismaissa ole - kuitenkin koirarotuja on kielletty KAIKISSA Pohjoismaissa, paitsi Suomessa ja Ruotsissa.

Reykjavikissa Islannissa koiria ei sallita ollenkaan. Sen täytyy olla paratiisi koirien haitoista kärsiville. Olen aiemmin asunut kerrostalossa, jossa koiria ei sallittu. Mutta kokonainen kaupunki ilman koiria, kuulostaa melkein liian hyvältä ollakseen totta!

Saataisiinko Suomeenkin joskus tällaista oma-aloitteista rohkeutta, jotain, mikä toisi kenties jopa lisää matkailutuloja maahamme? Koiraton kaupunki! YES!

13

2906

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eevaliisaleena

Tervemenoa! Tokihan koiravihaajillekin pitää oma reservaatti perustaa. Uskon, että viihtyisitte keskenänne loistavasti. Mutta mistäs te siellä puhuisitte?

• heheheheheh

Ha! Loistava :DDD

• juttua piisaa

------ Mutta mistäs te siellä puhuisitte-----

Osasta suomalaisia koiranomistajia, niistä k-päisistä, heistä kyllä riittää juttu vaikka missä asuisi.

• Islanninpaimen

Reykjavik on pelkkä turistikohde, jonne islantilaisten pääasiassa omistamat työkoirat eivät todellakaan kuulu. Seurakoirien määrä koko maassa on lähes olematon väkilukuun ja työkoirien määrään suhteutettuna. Itse Islannissa asuessani törmäsin koiriin myös Reykjavikissa - minnekäs ne 2008 maatilansa menettäneet vanhukset olisivat työkoiransa laittaneet? Islanti on hyvin suvaitsevainen maa ja ymmärtää kyseisenlaiset tilanteet. Inhimillisistä syistä voidaan joustaa monesta säännöstä ja "säännöstä". Näin ainakin vanhakantaisten islantilaisten parissa.

Koirien sijasta keskussa voi nähdä paljon hevosia. Lähialueella on lukuisia talleja ja ratsukoille on jopa omat kulkuväylänsä (eli kevyen liikenteen väylien rinnalla kulkee sorapohjainen ratsukkoväylä). Aivan keskustan tuntumassa järjestetään valtavia hevoskisoja, joissa eläimiä kilpuutetaan niin nopeudessa kuin kauneudessakin.

On jokaisen oma asia miettiä, mitä pitää tärkeänä. Jos haluat vaihtaa koiranhaukunnan ja kaiken tutun islantilaiseen maisemaan - kuten nicistäsi voi päätellä - jossa tuoksuu mätä kananmuna ja hevonen, niin siitä vain. Kukaan ei pidättele!

• 3+18

Koiraton kerrostalo olisi kyllä hyvä idea, mutta se ei taida Suomessa olla mahdollinen. Meillä on tämä älytön suuntaus, että kaikenlaisten ihmisten pitää asua sekaisin toistensa kanssa. En ole koskaan hyväksynyt tätä premissiä, vaan kannatan maksimaalista valinnanvapautta myös kaupunkilaisille. NIMBY is the way to go!

• On mahdollista

kunhan vain rakennat sellaisen ja valitset koirattomat vuokralaiset. Kannattaa kyllä itse asua siinä myös, niin voi nähdä ettei kukaan pidä koiraa tietämättäsi. Kyttäyksestäsi voi kyllä olla seurauksena vuokralaisten nopsa vaihtuvuus, mutta siitä kai viis jos saat itse asua kerrostalossa jossa ei ole koiran koiraa.

• snakun isäntä

>>Olen aiemmin asunut kerrostalossa, jossa koiria ei sallittu.

• small pets allowed

Yhtiöjärjestykseen kielto voidaan kyllä lisätä. Eri asia on, pitäisikö se, jos joku menisi asian oikeudessa riitauttamaan. En kyllä ymmärrä miksi menisi, en minä ainakaan koirallisena haluaisi ostaa osaketta yhtiöstä, jossa koirat on kielletty. Tällaisia taloyhtiöitä pitäisi saada, ei ole kenenkään etu, että koiralliset ja koirista kärsivät joutuvat asumaan yhdessä.

• fdgergfgfd

Juu menkää vaan sinne Islantiin, olisi meille koirakoillekin parempi, ettei teitä vihaajia olisi tiellä.

• Aiden

Muuta sinne ihmeessä, huolehdi vaan että sulla on rahaa tarpeeksi. Islanti on kallis maa :) halvempi olisi muuttaa Suomessa erämaahan. Ei näy koiria missään, susia kylläkin karhuja,

• susifoobikot

Miten Suomessa pääsee näkemään suden? Susia on alle 200 kpl, onko edes sataa yksilöä jäljellä. Piskejä sen sijaan juoksee vastaan hampaat irvessä vaikka menisi kuinka syvälle metsään. Susipelko on täysin irrationaalista, todennäköisyys joutua koiran hampaisiin on valitettavan todellinen.

• Aidensfield
        susifoobikot kirjoitti:

Miten Suomessa pääsee näkemään suden? Susia on alle 200 kpl, onko edes sataa yksilöä jäljellä. Piskejä sen sijaan juoksee vastaan hampaat irvessä vaikka menisi kuinka syvälle metsään. Susipelko on täysin irrationaalista, todennäköisyys joutua koiran hampaisiin on valitettavan todellinen.

Todennäköisempi on kyllä jäädä auton alle tai saada puukosta HomoSapiens rotuisesta elukasta...

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1686
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      271
      1584
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      285
      1343
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1282
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      57
      905
    6. 66
      874
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      66
      863
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      46
      861
    9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      841
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      48
      818
    Aihe