Carl Wilhelm Akatemia

Nuori Aikuinen

Pyydän nyt oikeaa tieoa kyseisestä koulusta. Olen laittamassa rahani Urheiluhieroja/Personaltrainer koulutukseen, enkä mistään ole lukenut positiivista kokemusta kyseisestä paikasta. Hinta on 4900€ ja tiedän että halvempiakin kouluja on mutta hakijoita on paljon ja arvosanojeni ansiosta mahdollisuuteni ovat pienet. Kannattaako?

55

6362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hihhuli8899

      Säästä rahas, paranna numeroitas.

    • voi olla

      Kyllä tuollaisten akatemioiden perimmäinen tarkoitus on elättää omistajansa. Opetus on kevyttä. Voi siellä silti ihan mukavaa olla. Mutta sieltä saatu todistus ei työmarkkinoilla paljon paina.

      • Älä mene

        Ei todellakaan kannata mennä. Tuskin ihmiset kirjoittelisivat "tyhjästä".


    • Älä vaan!

      Ei kannata.

      Hinta ei harmittaisi yhtään, jos opetuksen laatu olisi sen mukaista. Mene mihin tahansa muualle. CWA:ssa saa opiskella kaiken itse, kouluun mennään vain tekemään töitä, joiden tekemisestä maksetaan. Opintojen etenemisessä ei ole mitään loogisuutta tai johdonmukaisuutta, vähän meiningillä "Kai mä nyt jonku tunnin teille pidän, mut lopetetaan kuitenki tuntia aikasemmin."

      Ei ne ihmiset tyhjää tässä tapauksessa kirjoittele. Ei positiivista sanottavaa koulusta.

    • EI EI EI !!!!

      EN TODELLAKAAN SUOSITTELE!!! Tekisi mieli puhua suunsa puhtaaksi, mutta en tiedä seuraisiko siitä sitten ongelmia. Tiivistettynä, missään koulussa en ole tuntenut olevani noin huonovointinen kuin tuossa kyseisessä oppilaitoksessa.

    • Nykyinen opiskelija

      Tällä hetkellä koulussa opiskelemassa ja hyvin vähän hyvää voin sanoa. Opetuksen laatu todella huonoa, materiaali sekavaa ja käytännössä teemme töitä oppilaitokselle, josta maksamme itsemme kipeiksi.

      Lisäksi keväällä meitä aloitti 24, joista muutama keskeytti heti opinnot kuka mistäkin syystä. En ole varmaksi kuullut, mutta luulisin, että jokainen heistä on silti joutunut maksamaan koulutuksen oppilaitokselle, sillä koulun kanssa tehdään sopimus, jonka mukaan tulet maksamaan opiskelusi mahdollisesta keskeytyksestä huolimatta. Sopimusta allekirjoittaessa se tuntui ihan loogiselta ja hyväksyttävältä, mutta nyt tarkemmin ajatellen on se enemmänkin koulun tapa pitää rahat itsellään.

      Opetussuunnitelman mukaan opinnot alkaa viiden viikon teorialla, jonka jälkeen siirrytään asiakaspalveluun. Harmittavasti asiakaspalvelutilannetta ei harjoiteltu ennen asiakaspalvelun alkua, mikä stressasi ja jännitti todella paljon. Lisäksi kukaan, ei kukaan, käy seuraamassa opiskelijoiden hierontoja asiakaspalvelun alkaessa. Asiakaspalvelua on sitten oikeastaan seuraavat 11 kuukautta opinnoista. Välillä toki teoriaa, mutta opiskelu täällä on asiakaspalvelupainoitteista.

      Itselläni kuitenkin on opiskelu sujunut suuremmmitta ongelmitta. Ärsyttää kuitenkin se, että niin monella opiskelutoverilla on asiat heikolla mallilla. Jos olisin tarkemmin tutkaillut urheiluhierojakouluvaihtoehtoja Tampereella, olisin varmasti valinnut toisin.

      Vertaile siis eri kouluja Tampereella ja käy mielellään useammassa haastattelussa katsomassa millaista siellä on. Äläkä valitse koulua, johon pääset liian helposti sisään. Se ei ole rahojesi arvoista.

    • Ei vaan opi

      Jos joku miettii että onkohan noin pahasti, niin on. Ei oo kyse opiskelijoiden laiskuudesta tai tyhmyydestä. Minulla oli 9, jotain keskiarvo peruskoulun päättötodistuksessa, lukiossa sain kymppejä kertaamalla kokeeseen koepäivänä (jos sitäkään) ja kolmannella vai neljännellä ajotunnilla kysyttiin: "Niin, sä oot vissiin suorittamassa inssin kohta?"

      Enkä siltikään jostain kumman syystä opi tuolla koulussa. Oon oppinu opiskeluaikanani toki, mutta se johtuu siitä, että pänttään kotona nenä kiinni kirjassa. Elämäni ensimmäistä kertaa joudun opiskelemaan koulun ulkopuolella. Jos opetus olisi edes keskinkertaista, se kaikki tieto jäisi kyllä päähäni tunneilta. Ei, tällä kertaa opiskelijat eivät ole laiskoja ja tyhmiä, vaan opetuksen taso heikkoa.

    • Ella 17 vuotta

      Minä mietin juuri samaa asiaa! Olen hakenut hiejoja-urheiluhieroja kurssille ja nyt sain haastatteluun ajan.. Ei löydy mistään oikein positiivista palautetta kyseisestä koulusta, joten nyt en todellakaan tiedä uskallanko laittaa rahojani kyseiseen kouluun... minullakin on arvosanojeni takia pienet mahdollisuudet päästä muihin kouluihin, mutta nyt kyllä taytyy miettiä tarkkaan tätä..

    • Yleensä

      Yleensä aina, kun kouluun tai töihin pääsee liian helposti, kannattaa olla tarkkana ja silmät ja korvat auki. Oli koulu sitten tämä tai joku muu paikka. Jos ei muuta, niin kysellä ainakin nykyisiltä opiskelijoilta menoa.

    • burn out

      En suosittele kouluun menoa! Puhun nyt hierojalinjasta: Opetuksen taso todella huonoa, eivätkä reagoin annettuun kritiikkiin millään lailla, palautetta on kyllä annettu. Kaikessa koulun toiminnassa huomaa yksityisen tahon rahan ahneuden: liian vähän henkilökuntaa, opetuksen taso huonoa (voi ne asiat kirjasta lukea maksamatta montaa tuhatta euroa, niinkuin ko. koulussa pitää, asioita ei juurikaan käydä yhdessä läpi, oli kyse sitten teoriasta tai hieronnoista, eri alueiden hieronnat käydään kerran läpi, jonka jälkeen lähetetään asiakaspalveluun ilman minkäänlaista varmistusta onko opetettava asia mennyt perille vai ei), asiakaspalvelupäivät liian pitkiä opiskelijoille, ergonomiaan ei saa minkäänlaista kunnon ohjausta, lähes koko ryhmällä jonkinlaista vaivaa tullut vuoden aikana, yksi opettaja samaan aikaan sekä opettaa toista ryhmää eri kerroksessa ja toinen ryhmä keskenään asiakaspalvelussa ilman minkäänlaista ohjausta tai valvontaa, henkilökunnan ylimielinen ja alentava asenne opiskelijoita kohtaan, kaikki poissaolot korvattava puolen tunnin tarkkuudella, ilman sitä ei pääse näyttöihin!, opettajat eivät reagoi mitenkään vaikka luokan taso kokeissa olisi huonoa, tyrkytetään vaan uusintakokeita ja syytetään laiskuudesta, teoriapäivät yhtä sirkusta, asiakaspalvelussa opiskelijoita pompotellaan päättömästi. Riittääköhän tämä jo!? Valmistumisen jälkeen ei kyllä ole juuri kiinnostanut koskea ihmisten hartioihin, kiitos Carl Wilhelm akatemian.

      • burn out

        Lisäisin vielä, että älkää tukeko koulua menemällä hierontoihin! Asiakkaille saattaa välittyä ruusuinen kuva, mutta kuten me opiskelijat keskenämme keskustelimme, ettei se ole asiakkaiden vika, joten miksi pitäisi heihin purkaa pahaa oloa. Ei kukaan omalla nimellään halua pahaa jälkea maksavalle asiakkaalle tehdä. Mutta koulu on silkkaa riistoa ja nöyryytystä opiskeijoille, menkää muihin kouluihin hierottavaksi! Saatte takuulla parempaa jälkeä kuin tuolla, missä opiskelijat eivät yli puolen vuoden jälkeen edes tiedä mitä lihaksia hierovat, koska niitä ei ole opetettu!! Pääasia ollut että hierontaotteet näytetty jotenkuten, jotta opiskelijat saadaan mahdollisimman pian asiakaspalveluun tuottamaan rahaa.


    • Sinisilmäinen1

      Kaikki ylläolevat jutut allekirjoitan! En suosittele! Itse keskeytin koulun ja sitä makselen edelleen. Tyhmänä allekirjoitin sopparin , siinä vaiheessa olisi pitänyt hälytyskellot jo soida.

    • nykyinenopiskelija

      Itse käyn tällä hetkellä urheiluhieroja puolta missä on lisänä pt ja kuntosaliohjaaja koulutus ja jos alotetaan hierojasta niin hieronta tunteja on n.700-800 kun 200h riittäisi näyttötutkintoon, ja jokainen asiakaspalvelu tunti pitää korvata vaikka olisi 10lääkärin todistusta siitä että on käsi menny poikki eli minkänlainen lääkärin todistus ei ole pätevä syy jättää korvaamatta tunteja, opetus on todella huonoa ja paitsi silloin kun ulkopuolinen luennoitsija tulee 3krt vuodessa.

      Pt ja kuntosaliohjaaja koulutukset ovat todella harvassa!! N. 1krt/kk lisäksi opetus on myös todella huonoa eli jos olet käynyt salilla vuoden tai enemmän niin koulu on ihan turha.

      Tällä tavalla lyhyesti koulusta . Itse luin viime syksynä ennen koulun aloittamista näitä sivuja ja luulin että ne on katkerien oppilaitten selittelyjä kun eivät päässeet läpi ja nyt ymmärrän että asia ei todellakaan ollut niin. 

      Ps. kukaan opettajista ei ole opettaja vaan yksikin opettajista on entinen opiskelija ja sen huomaa.

    • semmonenkoulu

      Minullakaan ei ole mitään hyvää sanottavaa koulusta. Koulu käyttää hyväksi opiskelijoita. Mieliala laskee ja olo on surkea koska tilanne ei muutu. Palautetta ei otettu vastaan tai siitä ei välitetty. Tasokkaasta opetuksesta ei kannata haaveilla. Säästä rahasi johonkin järkevämpään ja valitse toinen koulu.

    • Herätysjo

      Nyt herätys! Katselen välillä mitä ihmiset kirjoittavat koulusta ihan mielenkiinosta. Itse olen valmistunut kyseisestä koulusta jo 2009 ja tämän koulun valitseminen oli yksi isoimmista virheistä ikinä. Koulun taso on todella surkeaa ja harmittaa oikein lukea että sama meno jatkuu edelleen. Älkää laittako rahaa tähän puljuun. Tampereella on paljon parempiakin kouluja. On aivan sama puhutaanko hieroja/pt/ puolesta tai kampaajaa puolesta yhtä paljon huonoa kummassakin. Älä mene, hukkaat elämästäsi vuoden ja paljon rahaa.

    • JukkaEmilVanaja

      Opiskelen itse hieroja/urheiluhieroja/kuntosaliohjaaja linjaa kyseisessä koulussa ja en kyllä allekirjoita aikaisemmin kerrottuja opettajien huutamisia yms. Tottakai koulun opetuksen lisäksi pitää lukea annettua aineistoa, niinkuin kaikissa kouluissa yleensä. Kyllä se oppiminen on kiinni omasta motivaatiosta ja halusta oppia kyseistä asiaa. Asiakaspalvelujen määrästä vinkuvat eivät luultavasti käsitä että hierojan työ on juuri kyseistä asiaa, sehän on parasta oppia mitä hieroja voi ammatista saada. Tottakai se on aluksi pientä hapuilua, kun eihän kukaan ole seppä syntyessään. Asiakkaalta saa ja kannattaa pyytää palautetta omasta hieronnasta niin sitä voi kehittää aina. En myöskään ymmärrä sitä , että ihmiset maksavat koulutuksesta ja sitten lintsaavat puolet tunneista ja ihmettelevät kun pitää korvata poissaoloja ja opetetut asian eivät tahdo jäädä päähän. Mamman pikku tissiposket ei luultavasti ole tottuneet työntekoon vaan kaikki pitää tuoda tarjottimella nenän eteen ja jos tarjonta ei miellytä niin sitten saadaan angsti kohtaus. Omalla kohdallani opettaja on käynyt seuraamassa hierontaa asiakaspalvelu tilanteessa ja kysellyt kaikkea anatomiaan liittyvää hierottavasta alueesta. Jos olen kokenut, että en ole saanut tarpeeksi opetusta jossain asiassa olen ottanut sen puheeksi ja saanut mielestäni asiallista palautetta sekä lisää opetusta kyseisestä asiasta. Minulla ei ole ollut vaikeuksia opetettujen asioiden ymmärtämisen suhteen ja luen niitä myös koulun ulkopuolella ja elän silti normaalia elämää. Sellaiset joita ei hieronta kiinnosta niin miksi ihmeessä olette hakeneet kyseiseen kouluun ja valitatte kun joudutte hieromaan asiakkaita ilmaiseksi koulun piikkiin. Luuletteko , että käytännön taito tulee sormia napsauttamalla. Vittu työllä se opitaan. Jos anatomian ymmärtämisessä ja lihasten tehtävissä on vaikeuksia niin sitten nenä kiinni kirjaan ja turhat vinkumiset pois. Kaikki on kiinni minun mielestäni omasta asenteesta ja motivaatiosta. Mamman helman suojissa eläneet kusimutterit ovat tottuneet siihen, että saadaan kaikki mitä halutaan ilman minkäänlaista ponnistelua asian eteen. Oikein kouraisee mahanpohjasta lukea tätä kaikkea koulusta kirjoitettua paskaa ja haukkumista kun itselläni on vain hyvää sanottavaa. Jos opiskelu ei kiinnosta niin suosittelen säästämään rahat muuhun tarkoitukseen, kuten vaikka kokikseen ja eeässään. Tarpeeksi kauan kun persettään kasvattaa kotona niin on loistava tulevaisuus sossupummina taattu tai sitten hakee Korkeasaareen osa-aikaiseksi virtahevoksi. Nyt olen tyhjentänyt sanaisen arkkuni taas vähäksi aikaa.

      • Anonyymi

        Näköjään koulun edustaja tän kirjottanut 🤭


    • ent.opis

      Tosi surkea koulu mikään asia ei mene niin kuin sovittu ja kohtelu tosi surkeaa. En ole moista ennen kohdannu. Maksavalla oppilaalla ei mitään arvoa ja opetuksen taso tosi huonoa, sama ku opiskelis ite kotona. Ottakaa ihmeessä tarkkaan selkoa koulusta mihin menette opiskelee kun itse maksatte koulun.

    • 3viikkoajäljellä

      Nimimerkki Jukkaemilvanaja its olet ollut toukokuussa n.2kk koulussa niin et paljo voi sanoa tuolla kokemuksella.

    • YksiJätkä

      Olin Englannissa ja Suomessa opiskelemassa ja tykkäsin tosi paljon. Oikeasti opettajat kivoja varsinkin Pate ja asiakkaat kans mukavia.

    • cwaopiskelija

      Siis asiahan on niin, että paskaa kaikki mitä nuo negatiiviset kommentit sisältää. Se vaan on täysi fakta, että mikään asia ei sun päähän voi jäädä jos et sitä itse opettele ja pänttää. Asiakaspalvelutuntien määrä kertoo mielestäni siitä, että saat varmuuden omiin taitoihisi sekä valmiuden näyttötutkintoihin. oon ton koulun juuri käynyt joten puhun ihan kokemuksen äänellä.

    • aikuinen78

      En suosittele!! Ei mitään positiivista sanottavaa kyseisestä puljusta. Mielestäni paljon kertoo jo se että kun menin haastatteluun niin melkein jo kättelyn jälkeen sanottiin että kyllä sinä tänne pääset. Toiseen paikkaan oli tunnin haastattelu ja annettiin vielä kotiin täytettäväksi kyselylomake. Rahastusta tuo pulju.

    • ent.opiskelija

      Minäkin puhun ihan kokemuksen äänellä, että kaikki negatiiviset kommentit ovat totta.

    • Eienää1

      Harmittaa kun kävin tuolla asiakkaana. Hieroja suhtautui nyrpeästi 90 min aikaan. Lähinnä paineli, heilutteli ja läpsytteli. Tahtoi väkisin hieroa takareisiä n 30 min vaikka pyysin että keskitytään niskahartiaseutuun. Varttia ennen ajan loppua hän halusi vielä tehdä jotain turhia venytyksiä mulle.

    • Kukkaaa

      Minä vaan toivoisin että koko koulu räjähtäisi ilmaan.

    • mikäkoulu

      Mikä olisi parempi koulutuspaikka hierojan ammatista haaveilevalle? TAKK ei ole ainakaan hetkeen järjestänyt, ja fysioterapeutin koulutus - joka toki laajempi ja monipuolisempi - on monivuotinen ja juuri Tampereella kai tosi vaikea päästä keskitason yo-todistuksella edes pääsykokeisiin saakka?

      Millasia siis Tampereen urheiluhierojakoulu, Pirkanmaan urhailijahierojakoulu ja tämä uusin.. Relaxi? Onko tuossa viimeisessä jokin sitoumus alkaa tehdä heidän lukuun hommia?

      • mikäkoulu

        Nostelua, missä Pirkanmaalla saa asiallista ja asiantuntevaa, suunnitelmallista ja järkevästi etenevää opetusta ja ohjausta hierojan ammattitutkintoa varten?


    • Tahtoo_hierojaksi

      Myös kiinnostunut Relaxissa opiskelusta, onko kellään kokemuksia?

    • Kokemuksia_Kiitos

      Haluaisin myös tietää, mitä hierojakoulua suosittelette Tampereelta? Kokemuksia, Kiitos!

    • Rasila

      Asiakaspalvelu tiskillä on kyllä kalseaa. Koko aula on täynnä erilaisia kieltokylttejä ja asiakkaita komennellaan. Hyvin takakireä ilmapiiri henkilökunnalla. Opiskelijat ovat tähän asti (2 kertaa) olleet oikein hyviä ja hieronnat onnistuneita.

    • Anonyymi

      Itse kävin koulun ja potkivat minut koulusta pois ilman että sain ammattitutkinnon, sekä jouduin maksamaan koko lystin heille. Korvasin joka ikisen poissaolon käytännöstä joka piti sisällänsä pelkilteen hieromista, eli talolle rahaa.
      Kaikki kokeet kävin yms.
      En suosittele kenellekään tätä koulua.

      • Anonyymi

        Millä perusteella potkivat sinut pois koulusta? Mitä ihmettä... ei ole meininki muuttunut yhtään....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella potkivat sinut pois koulusta? Mitä ihmettä... ei ole meininki muuttunut yhtään....

        Mitä hyvää tästä koulusta on kenelläkään sanottavana? Vuosikausia tätä on haukuttu, kuitenkin sinne menee opiskelijoita... hmm...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hyvää tästä koulusta on kenelläkään sanottavana? Vuosikausia tätä on haukuttu, kuitenkin sinne menee opiskelijoita... hmm...

        Sinne menee vaan jos ei ole ottanut selvää asiasta tai ei vaan muissa hierontakouluissa ole tilaa tai sillä hetkellä alkavaa kurssia.
        Saman erehdyksen tein vuonna 2012 ja meno siitä pahentunut vaikka jo meidän koko ryhmä antoi rakentavan kirjallisen palautteen. Siellä Jouni edelleen vääntää nuuskamerkeistä eikä opeta mitään. Se idiootti poliisikin aivan turhake. Oikeuteen koko rahastus laitoksen pitäis mennä. Jotenkin ne pysyy pystyssä. Pitäis jokaisen opiskelijan tehdä kantelu että ne ei jatkais tota riistoa.


      • Anonyymi

        Asiakkaaaksi ei enää ikinä. Tulee liian kalliiksi korjata heidän virheitään lääkärillä. Opiskelijat eivät osaa kun ei ole opetettu. Kritiikkiä ei osata ottaa vastaan. Nauravat ja haukkuvat asiakkaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiakkaaaksi ei enää ikinä. Tulee liian kalliiksi korjata heidän virheitään lääkärillä. Opiskelijat eivät osaa kun ei ole opetettu. Kritiikkiä ei osata ottaa vastaan. Nauravat ja haukkuvat asiakkaille.

        En tiedä miksi aiempi kommenttini on poistettu.. totuus tästä koulusta on se että maku meni koko alaan tämän myötä ja puhkesi masennus sekä itsetunto romahti. Olen paljon nähnyt elämässäni mutta tämä paikka oli todella ikävä kokemus jää loppuelämän muisto ..


    • Anonyymi

      Täysin rahastusta! Rahaa viedään opiskelijoilta, hoitolan asiakkailta, valtiolta.
      Käyntini jälkeen jouduin leikkaamaan hiukseni kokonaan pois epäonnistuneen permanentin vuoksi. Niin kutsuttu ”opettaja” osoittautuikin vain omistajan sukulaiseksi joka oli käynyt tämän saman koulun. Ei minkäänlaista opettajan koulutusta. Permanentin päätteeksi tehtiin lisämaksusta ”kosteuttava hoito”. Opiskelija haki Hoitoainetta ja hieroi sitä hiuksiini pesupaikalla kaksi minuuttia. Tämä on tämän paikan kosteuttava hoito.
      Lisähoidoista huolimatta minulla oli olkapäille pitkät hiukset. Nyt on noin 4 cm.

      • Anonyymi

        Nyt siis oikeesti uskokaa, epäilys on vahva, että omistajalla ei oo kaikki muumit kotona. Ilmapiiri koulussa ihan sairas!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt siis oikeesti uskokaa, epäilys on vahva, että omistajalla ei oo kaikki muumit kotona. Ilmapiiri koulussa ihan sairas!

        Aivan, omistajahan täysi narsisti. Narsisti on ylikorostuneen itsekeskeinen. Narsisti kuvittelee olevansa kaiken keskus; jotakin, jota muiden on palveltava. Narsisti kohtelee muita miten haluaa. Narsisti tietää, kenet kannattaa jättää rauhaan ja kenet pystyy alistamaan.Nämä pätevät tuolla koulussa tohon omistajaan. Toivottavasti opiskelijat ja asiakkaatkin ymmärtävät tämän ja karttavat kuin ruttoa tätä paikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, omistajahan täysi narsisti. Narsisti on ylikorostuneen itsekeskeinen. Narsisti kuvittelee olevansa kaiken keskus; jotakin, jota muiden on palveltava. Narsisti kohtelee muita miten haluaa. Narsisti tietää, kenet kannattaa jättää rauhaan ja kenet pystyy alistamaan.Nämä pätevät tuolla koulussa tohon omistajaan. Toivottavasti opiskelijat ja asiakkaatkin ymmärtävät tämän ja karttavat kuin ruttoa tätä paikkaa.

        Miten oikeeseen osuitkaan! Kouun käyneenä yhdyn mielipiteesesi täysin. JOS joku harkitsee tämmä koulun opisklejaksi, mieti vielä
        , ei kannata


    • Anonyymi

      Joo tota, kävin itse kyseisen koulun 2010 ja ei ole mitään hyvää sanottavaa..koulun opettajat todellakin koostuvat sukulaisista. Olen myös itse nähnyt kuinka opettaja HUUTAA oppilaalle. Myöskään ei näytä kovin siistiltä, kun hiuspuolen opettajalla oli aina rasvaiset hiukset, sekä linttaan astutut uggit. Opettajat tyyliin suuttuivat jos otit enemmän kuin yhden vanulapun, koska eihän koululla ole varaa hankkia uusia, mutta kyllä opettajilla vain oli uudet autot ja louis vuittonin laukut. Mihinköhän ne oppilaiden rahat sitten menevät, kun koulu maksoi kuitenkin maltaita ja asiakaspalvelua oli käytännössä kokoajan, mistä rahat tietenkin menivät vielä koululle..

    • Anonyymi

      En ymmärrä miten tänne enää kukaan pyrkii. Kaikki negatiivinen kommentointi on täyttä totta. Itse kampaaja puolen käyneenä en voi missään nimessä suositella mikäli yhtään omaat oikeudentajua ja järjestelmällisyyttä. Mitä ikinä olet elämässä oppinut toisten kohtelusta, tulet tuolla unohtamaan. Jos haluat säilyttää yöunesi, pysy kaukana tästä niin kutsutusta oppilaitoksesta. Tai jos väkisin haluat orjuuttaa itseäsi, tervemenoa hullujenhuoneelle. Ainakin sinua on varoitettu!

    • Anonyymi

      Valmistuin vähän aikaa sitten kampaajapuolelta. Ei mitään positiivista sanottavaa koko puljusta. Palveluihin varattu aivan liian vähän aikaa. Opettajat yhtä pihalla kun opiskelijatkin, mikä näkyy opetuksessa. Kaikki työntekijät sukua omistajalle (jonka kaikki mahdolliset siskonpojankaverinkoirat käy tyytyväisesti ilmaisissa palveluissa). Kritiikkiä ei oteta vastaan, eikä opiskelijoiden mielipiteitä kuunnella. Omistaja alistaa opiskelijoita ja kohtelee kun roskaa. Huutaa asiakkaiden edessä ja vaikuttaa nauttivan muiden nöyryyttämisestä. Mitään en oo katunu niin paljoa kun kouluun hakemista. Tutkinnon suorittaminen todella puuduttavaa kun koulussa ei käydä läåi edes perusasioita, vaan joudut itse kotona opiskelemaan kaiken, mikäli oikeasti haluat tehdä alan töitä valmistuttuasi.

    • Anonyymi

      Samaa mieltä kuin edellinen. Aloitin koulun tänä vuonna ja meno on kuin sirkuksessa, opettajat pihalla eivätkä missään nimessä päteviä opettajiksi. Opiskelijat laitetaan muutaman teoriatunneilla jälkeen ”työssäoppiin” koululle viitenä päivänä viikossa, ilman minkäänlaista kunnollista tieto-taitoa asioista. Opiskelijat ovat täysin opettajien ohjeiden varassa koska eivät tiedä mitä tekevät, pahimmillaan asiakas istuu 10-15min penkissä koska opettaja luuhaa puhelimella tai ei pääse auttamaan, se saa opiskelijankin näyttämään tyhmältä kun hän ei tiedä mitä tekee. En todellakaan suosittele koulua kenellekkään!! Tampereella on muitakin hyviä parturikampaaja kouluja, hakekaa niihin !! Opetuksen taso CWAlla on todella huonos ja opiskelijat laitetaan ilmaiseksi töihin ja keräämään koululle rahaa, sama juttu on myös hierontapuolella.

      Oppilailla ei ole teoriaa eikä tieto-taitoa miten hieroa oikein. Hierontatunteja kertyy normaalisti niin 250h opiskelujen aikana, tällä hetkellä osalla hierontatunnit huitelevat 400h eikä koulusta ole edes valmistuttu vielä!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Valmistuin kyseisestä koulusta hierojaksi ja en tosiaankaan suosittele.

      Oppitunneilla opettajat vitsailevat ja ei opiskella ja joudut sitten lukemaan kotona kaiken teorian. Asiakashierontaa on huomattavasti enemmän kuin teoriaopiskelua ja hieronnassa harvemmin on opettajat läsnä.

      Koulun henkilökunta enimmäkseen epäystävällistä ja varsinkin johtoporras kohtelee opiskelijoita huonosti. Omistaja ei anna opiskelijoiden juoda ilmaiseksi kahvia vaikka siellä tehään 6h päivässä töitä…

      Moni opiskelijakaveri ei valmistunut kun kävi liian rankaksi opiskelut. Kaikki poissaolot työssäopista joudut korvaamaan koululle vaikka olisi lääkärintodistus poissaolosta. Perustelevat sitä että tutkintoon pitää olla tietty määrä työssäoppitunteja, mutta tämä määrä on vaan n.180h, itse hieroin koulussa vuoden aikana n.450h eli bisnestä tehtiin.

      Pähkinänkuoressa oli kyllä epämiellyttävin koulu kokemus ikinä ja epäammattimaista opetusta, en suosittele.

      -Kärsinyt

      • Anonyymi

        Ihmettelen vaan, miksi ylipäätään menit tuonne kouluun? Näitä arvosteluja on netissä ollut ties kuinka monta vuotta... mikset uskonut niitä? Juuri kukaan ei ole kirjoittanut mitään positiivista koulusta, ehkä joo henkilökunta :), mutta sitäkin enemmän negatiivista, ja siis todella negatiivista, palautetta tullut koko koulun olemassaolon ajan.


    • Anonyymi

      Niin kamala paikka etten voi suositella edes pahimmalle viholliselle koko koulua. Omistajan harvoin vetämät asiakaspalvelu tunnit ovat ihan hirveitä! Repii sakset ja muut työvälineet käsistä jos teet hänen mielestään jotain väärin. Hän siis opettaa siellä max 10krt vuodessa ja opettaa aivan eri tavalla kuin muut ja suuttuu sitten jos muut eivät tee samalla tavalla vaikka lopputulos olisi sama. Huutaa asiakkaiden edessä myös, eikä anna opiskelijoille suunvuoroa. Haukkuu laiskoiksi, tyhmiksi etc jos opiskelijat eivät osaa asiaa mitä heille ei ole edes vielä opetettu :D

      Summasummarum toivon että joku nykyisistä opiskelijoista tekisi kantelun aviin. Omasta opiskelusta on jo niin kauan, ettei kaikkia paskamaisuuksia edes muistakaan enää

    • Anonyymi

      Olen valmistunut koulusta koulutetuksi hierojaksi noin muutama vuosi sitten. Opetus oli sanotaanko keskinkeraista, välillä oli hyviä päiviä ja toisena hetkenä opettajat olivat myös aivan pihalla mitä piti opettaa ja kenelle. Tuli fiilis, että koulun sisäinen kommunikointi sakkasi pahasti. Opettajat meillä olivat todella mukavia, oli kiva saada monesta eri näkökulmasta opetusta, niin fysioterapian maailmasta kuin myös urheiluhieronnan puolelta.
      Mutta niinkuin monessa yksityisessä koulussa kaiken keskiössä oli RAHAN tuominen koululle, tämä näkyi isoissa työharjoittelun tuntimäärissä. Mitään pahaa ei mielestäni ole käytännön harjoittelussa, varsinkin kun ammatti on täysin käsillä työskentelyä ja ihmisten äärellä olemista. Ainoat asiat mikä pisti ärsyttämään olivat se, että työharjoittelu oli pois muusta opetuksesta, esimerkiksi kunnolla anatomian opettelu yms sekä edes lääkärintodistuksella et saanut poissaoloa millään anteeksi( tämä koski siis vain työssäoppia eli asiakastyötä, teoriasta sai olla mielen määrin pois jos halusi). Itse sairastuin koulun aikana kerran todella pahasti ja jouduin sairaalahoitoon. Tästä syystä minulla jäi x määrä työssäoppia väliin ja ne olisi pitänyt kuulemma korvata valmistumisen jälkeen. Jos et suorita työssäopin tunteja eli n 500-600 tuntia, et saa koulun todistusta vaan valmistuessa VAIN tutkintotodistuksen. Tämä vähän edelleen kummastuttaa ja en ole vieläkään asiaa selvittänyt sen pahemmin, vaikka ehkä kannattaisi.

    • Anonyymi

      Valmistuin koulusta hetki sitten( kampaamopuoli) eikä koskaan ole niin iso ahdistuksen tunne pudonnut harteilta. Oppilaita huijataan suorittamaan enemmän poissaoloja, kun mitä niitä on kertynyt. Luvataan myös tuplatunnit jos tulet avuksi koululle vapaapäiviltä, tämä on kuitenkin ihan paska puhetta. Estetään tai siirretään valmistumista milloin milläkin verukkeella. Kampaamo puolen omistajalla tuntuu olevan mielenterveysongelmia, ei aina tiedä onko lintu vai kala. Opetuksen taso on järkyttävän huonoa, olen opiskellut melkein kaiken kotona koska teoriatunnit ovat ihan pelkkä vitsi. Koulu on maksanut tosi paljon, sen sijaan että saisit opetusta joudut pesemään pyykkiä, lattioita, viemään roskia, hoitamaan kahviota, rahastamaan ja palvelemaan asiakkaita. Ymmärrän että käytännön työ ja asiakaspalvelu ovat tärkeitä asioita, kuitenkin itse koen että hiljaisina hetkinä olisin voinut opiskella. Enkä siivota niin että opettaja voi istua puhelimella tai soitella kavereidensa kanssa. Itse olen ohjeistanut nykyisiä opiskelijoita kantelemaan aviin koulun toiminnasta.

    • Anonyymi

      Entisenä opiskelijana nämä kommentit ovat surullista luettavaa.. :( Sama meno jatkuu vuodesta toiseen, miten tämä koulu edelleen voi olla pystyssä!! Ihan hirveää. Itsellä traumaattiset muistot koulusta, ja allekirjoitan kaikki nämä negatiiviset kommentit koulun toiminnasta. Koulua harkitsevat, älkää menkö tänne!!

      • Anonyymi

        Yllätyin myös,kun ajauduin lukemaan tätä ketjua. Itselläni koulusta aikaa yli 20-vuotta ja sama meno jatkui näköjään loppuun asti. Ilmeisesti toinen omistaja kuollut jossain vaiheessa...tai omistajan mies.


    • Anonyymi

      Olen käynyt myös ko koulun aikoinaan. Kaikki negatiivinen puhe täällä CWA:sta on täyttä totta. Ei kannata mennä yksityiskouluun CWA:lle, maksaa hirveää hintaa, kun kaikki teoriat joudut kuitenkin opettelemaan itse. Opetus koostuu pääasiassa työssä opista. Hieronta asiakkaita saattaa olla jopa päivässä 5-6. Välissä 10 minuutin tauot, ruokkis 30 min. Tauoilla pitää ehtiä siivoamaan hierontapöytä ja täyttää raportit. Jos menet tuonne kouluun, et ole 'opiskelija', vaan työntekijä, joka vielä maksaa työstään rahaa. ja kaiken lisäksi siivoilee paikkoja koulupäivän jälkeen. Jokainen poissaolo tunnilleen työssä opista on korvattava, vaikka olisi mikä tahansa sairaus. Työssä opissa hierojat ovat sellaisissa metri kertaa metri kopeissa, ohut verho välissä ja selkäsi saattaa tömähtää toiseen hierojaan verhon takaa. Kopissa katsot verhoa ja seinää ja möllötät viisi tuntia siellä radio Novan soidessa taustalla. Suurin osa niistä oppilaista, jotka tuon koulun aloittaa, niin keskeyttävät opiskelun, koska se käy liian raskaaksi. Kampaamo ja hieroja kouluja on julkisiakin, yksityisiä en suosittele.

    • Anonyymi

      Turhaa kirjanlukua kirjan kannet kiinni tietyille osa alueille, Heli väitte oma on,voihan sen kaivaa toiselta puolelta.

    • Anonyymi

      Koulu on pysyvästi Googlen mukaan suljettu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe