Eka lapsen kanssa epiduraalia ei saanut kun synnytys oli epäsäännöllinen ja oksitosiinitipan varassa. Kohdunkaulan puudute x2 oli, eka kerralla toimi hienosti mutta toka kerralla ei ollenkaan. Tunnin ponnistamisen jälkeen tuli paniikki. Voiko synnytyksessä toivoa kivunlievitystä jos ei ole lääketieteellistä estettä, vaikkapa kohdunkaula & pudendaali?
Toissynnytys & kivunlievitys?
...,,,...
2
179
Vastaukset
- 14- vuotias tyttö
Onko se niiiiiiin pelottavaa? Entäs jos minä... Minä en uskalla mennä synnytykseen?
- kahdesti synnyttänyt
Tottakai voi. Jos synnyttäjästä tuntuu siltä synnytyksen aikana, että kipua ei enää pian kestä, niin tietysti sitä voi pyytää. Olen minä ainakin saanut epiduraalin ihan molemmilla kerroilla. Kyseessä olivat säännölliset ja spontaanisti alkaneet alatiesynnytykset. Ihan mielellään laittoivat puudutteen ja hyvät kokemukset noista synnytyksistä jäivät.
Eiköhän se olisi epätavallisempaa, ettei kivunlievitystä annettaisi pyydettäessä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata822443Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1951575- 1091475
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411391Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v601092- 56919
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻72916Gallup: Mikä ruoka kuuluu sinulla ehdottomasti juhannuksena ruokapöytään?
Juhannuksena ruoka on tärkeä osa juhlaa. Mittumaarina syödään hyvin, ehkä myös grillataan ja nautitaan juhlasta. Kats30771- 60767
- 41761