Polttoainetissi

Pensanänni

Hei,

moottorini on yamahan kakskymppi vuodelta 1992. Pensanänni ja letku on
pykinyt ja repeillyt auringossa. Mistä saisin nänni letkuyhdistelmän halvalla?
Yamahalla nuo värkit maksaa 140e, eikä huvittaisi sitä antaa.

35

4544

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin meillä

Autotarvikeliikkeestä laadukasta p-a letkua tarpeellinen metrimäärä.
      Liittimet varmaankin voit hyödyntää vanhasta tai osta irralliset uudet.
      Nännipumppu bilhelvetistä/motonetista.
      Tietty nuo kaikkikin löytyy ainakin motohelv,,,,.
      Älä vaan haksahda niihin harmaaletkuisiin valmispaketteihin.
      Ompi meinaan syssymmällä jäykkää kuin pikkupojan aamupissalla.
      Eli tissi n. 6 €, liitin n. 3.50€, letku laadukas 7-8 €m.
      Tietty pari letkukiristintä mukaan.

• Pensanänni

Kiitos infosta! Ei muutakun huomenna kauppoja koluamaan
      ja tarvikketa hakemaan, nuo hinnat sopivat paremmin budjettiini!

• Nännit kovana paatis

Olen käyttänyt Bilteman nännisettejä, kyllä tissi on toiminut jo useamman vuoden.

• ????????????????????

En tiedä nykyisistä letkuyhdistelmistä, mutta pari-kolme v sitten oli todella huonoja kovettuvia letkuja. Olisikohan liian alkoholipitoisella pensalla osuutta asiaan ?

• eikös

tuossa joku jo maininnu että ei kannata ostaa muuta kun pensatissi.
      hyvälaatuiset pensaletkut ja pensalemmarit etrasta vaikka tai lähimmästä
      hytrauliliikkeestä metrikamana. saavutettu säästö on huomattava verrattuna
      marmoritiskiin.

• siistimies on aina..

Ostimpa kuitenkin valmiin letkusysteemin, kun niissä on nämä klemmarit siistimpiä kuin ruuvattavat.

• Pensatissiin liivit
        siistimies on aina.. kirjoitti:

Ostimpa kuitenkin valmiin letkusysteemin, kun niissä on nämä klemmarit siistimpiä kuin ruuvattavat.

Saako pensatissiin mitään marine-henkistä tissiliiviä? Ei näkyisi klemmarit ja liittimet niin härskisti. Sitäpaitsi naapurin venekunta ei näe halpis pensatissiä, vaan luulee sitä aidoksi alkuperäisosaksi.

• kyllä on siisti
        Pensatissiin liivit kirjoitti:

Saako pensatissiin mitään marine-henkistä tissiliiviä? Ei näkyisi klemmarit ja liittimet niin härskisti. Sitäpaitsi naapurin venekunta ei näe halpis pensatissiä, vaan luulee sitä aidoksi alkuperäisosaksi.

Olen laittanut tissin kumpaankin päähän >tee se itse< klemmarit. kaksi kierrosta vieteristä joka on sopivan kireä letkun päälle. tarvittaessa liukastetta tissin "heppien" päälle ja sisään työntö.

• Nännipumppu

rintapumppu.fi

• -Mika-

Kävin tänään motonetissa tutkimassa noita letkutissejä. Kaikissa on sama vika: ei venttiiliä tankin suuntaan! Ne ei siis toimi.
      Kävin läpi irtotissit, letkuissa olevat yleismalliset ja vielä muutaman merkkikohtaisenkin. Kaikissa sama vika!
      Eihän noi voi toimia, kun joka pumppauksella se puhaltaa takaisin tankkiinpäin.
      Kaikissa on kyllä venttilli koneeseenpäin, mutta se taas on turha, koska koneessa on polttoainepumpussa omat venttiilit.
      Käsittämättömiä vermeitä, ne ei toimi käytännössä.

Ja koko homman lähtökohtana oli mullsa se, että mun busterissa on just sellanen harmaa tarvikeletku ja sii nä olevalla tissillä ei vaan saa bensaa koneeseen. Se ei koskaan muutu kovaksi se tissi. No nyt selvisi syykin sitten...

• Rahalla saa?

Sama huomattu: pumpatessa tissiä, pensa lurttaa edestakaisin. Halvalla saa vain halpaa shittiä.
        Mistä saa hyvän pensatissin rahalla?

• Biltema ti55i

Moi kaikille!
      Mulla on bilteeman nänni kahdella venttiilillä.
      Se kivettyy täysin kun tissistä lutkuttaa koneeseen pensaa.
      Hyvin on paineet pitäny kovankin ajon jälkeen.

• Miksi Miksi?!

Miksi letkun pensapumppu ei ole pensakives vaan pensanänni tai pensatissi?
      Pensakives olisi jotenkin Miehekkäämpi. Tai eihän sitä nykyään tiedä sitäkään...

• Seppo säästäjä

Tilatkaa NUUKANIILOT aito alkuperäisvaraosa, on takuu sekä toimii varmasti.
        Kestävät sekä toimivat vuositolkulla, eli tulevat halvemmaksi kuin tarvikeosat.

• kumihukka
        Seppo säästäjä kirjoitti:

Tilatkaa NUUKANIILOT aito alkuperäisvaraosa, on takuu sekä toimii varmasti.
        Kestävät sekä toimivat vuositolkulla, eli tulevat halvemmaksi kuin tarvikeosat.

Mielenkiintoinen aihe! Miksei venttiilit voi olla vaihdettavia, kauheaa kumin hukkaa

• parasvaruste
        kumihukka kirjoitti:

Mielenkiintoinen aihe! Miksei venttiilit voi olla vaihdettavia, kauheaa kumin hukkaa

Pensakoneen tärkein varustus on hyväkuntoinen pensanänni. Lopultakin kaikki ovat samaa mieltä. Siitä kun pumppaa alkuhuikkaa niin kone käy kuin unelma!

• -Mika-

Seppo säästäjä: Katsoin äsken tuota koneeni letkussa olevaa pumppua ja siinä näyttää lukevan Quiksilver. Eli se on alkuperäisosa.
      Ostin eilen biltemasta uuden ja nyt toimii kuten pitääkin.
      Biltemaan päädyin siksi, että sain osan heti mukaani. Virallisista mercuryn huolloista/osamyynneistä en ole vielä koskaan saanut mitään heti mukaan, aina pitää odottaa viikkotolkulla, kun ei ole varastossa muuta kuin suodattimia. Edes imepelleriä ei koskaan ole vielä löytynyt hyllystä.

• pumppulutkutin

Kyllä se pensanänni on sitten rakas lapsi kuin siitä kirjoitetaan jatkuvasti.

• lutkupallot
        pumppulutkutin kirjoitti:

Kyllä se pensanänni on sitten rakas lapsi kuin siitä kirjoitetaan jatkuvasti.

Ironiassa on opetuksen siemen = Kun joissain foorumeissa aletaan itse keksimään levottomia epäolennaisia nimiä koneenosille, ne jää lopulta elämään ja niistä tulee legendoja

• nopeahopea

Minäkin aikanani kävin merkun huollossa kyselemässä nänniä.
      Eipä ollut kun ameriikan tilauksella saatavissa. Vanhassa luki quicksilver.
      Marssin tokmannille ja mitä löysinkään, bensiininännejä kahta eri kokoluokkaa
      hyllystä heti valittavana 7e kappalehintaan. Otin sen isomman ja kotona aloin asentamaan niin ihmettilin kun tississä luki QUICKSILVER!??
      Että silleen, hyvin pelaa ja kukkaro kiittää. Turpeana pysyy vaikka ei ole viikkoon
      käyny vesillä.

• samaa laatu

tavaraa ja samalta alihankkijaltahan nuo kaikki pallerot tulee, hinta vaan määräytyy
      kauppiaan mukaan. bilteman tissit on vastaavia kuin oem yamahan tuotteet.
      sama tissipumppu kyseessä.

• luomuvseiluomu

Ei, ei, ei. Pensanänneissä on oleellisia eroja. Kokoon ei pidä kiinnittää niin paljon huomiota kuin materiaaliin. Jotkut ovat mukavan toimivia alussa mutta ei luomu aine kovettuu alkoholin takia ja toimivuus lakkaa.
        Etenkin pilikan ja moponetin tisulit tuottavat usein pettymyksen.
        Että kyllä pensanänneissä on eroja!

• ei ole

eroa, meillä on ollu pilteman pensatissi jo viidettä kautta käytössä.
      hyvin pumppaa ja nänni pysyy kiinteän kireänä kerta toisensa jälkeen.
      oikein kuule turpoaa kun tarpeeksi pumppaa pensaa koneelle alkusiemaukseksi.

• ahtopaine ratkaisee

Minulla on sellainen pensatissi-boost, että jos edellä ajaa saman tehoisella moottorilla varustettu pulpettivene, enkä millään pääse ohi, niin olen asentanut kaksi peräkkäistä pensanänniä. Hyppään niiden päälle tasajalkaa, jolloin moottori hetkellisesti saa ahdettua bensaa, ja pääsen ohittamaan muutaman solmun vauhdilla. Noin 15 sekunnin välein hypähdän ilmaan ja taas jatkan pallojen puristamista jaloilla veneen lattiaa vasten ja taas mennään. Aiemmin minulla oli sellainen ns. remmiahdin, että olin asentanut sivulle purjeveneen vinssin, skodan kumisen jakohihnan ja pollarin siten, että kun kiristin vinssin kammesta niin se rutisti pollarin vierellä kulkevaa pensatissiä kasaan, ja sain strategiset 2 solmua lisävauhtia ohituksiin. Mutta se ei ollut yhtä helppo kun tämä niinsanottu lattiaturbo, koska kampi piti sitten irrottaa, hihnaa löystää ja kaikki voitettu nopeus tuhraantui kammen ja hihnan uudelleenvirittämisen. Seuraavaan veneeseen olen suunnitellut sellaista versiota, jossa pensatissiin on kiinnitetty 30 cm halkaisijan kokoinen alumiinilevy, ja tämä rakennelma on saranoitu keulaan. Ideana on se, että aaltojen iskiessä alumiinilevyyn, alumiinilevy puskee pensatissiä runkoa vasten, ja taas mennään 15 sekuntia hiukan vauhdikkaammin. Bensaletkulle tulee vähän matkaa kiertää keulan kautta 5 metrisessä veneessä, mutta hyöty on sen veroinen

• Antenniosasto
        ahtopaine ratkaisee kirjoitti:

Minulla on sellainen pensatissi-boost, että jos edellä ajaa saman tehoisella moottorilla varustettu pulpettivene, enkä millään pääse ohi, niin olen asentanut kaksi peräkkäistä pensanänniä. Hyppään niiden päälle tasajalkaa, jolloin moottori hetkellisesti saa ahdettua bensaa, ja pääsen ohittamaan muutaman solmun vauhdilla. Noin 15 sekunnin välein hypähdän ilmaan ja taas jatkan pallojen puristamista jaloilla veneen lattiaa vasten ja taas mennään. Aiemmin minulla oli sellainen ns. remmiahdin, että olin asentanut sivulle purjeveneen vinssin, skodan kumisen jakohihnan ja pollarin siten, että kun kiristin vinssin kammesta niin se rutisti pollarin vierellä kulkevaa pensatissiä kasaan, ja sain strategiset 2 solmua lisävauhtia ohituksiin. Mutta se ei ollut yhtä helppo kun tämä niinsanottu lattiaturbo, koska kampi piti sitten irrottaa, hihnaa löystää ja kaikki voitettu nopeus tuhraantui kammen ja hihnan uudelleenvirittämisen. Seuraavaan veneeseen olen suunnitellut sellaista versiota, jossa pensatissiin on kiinnitetty 30 cm halkaisijan kokoinen alumiinilevy, ja tämä rakennelma on saranoitu keulaan. Ideana on se, että aaltojen iskiessä alumiinilevyyn, alumiinilevy puskee pensatissiä runkoa vasten, ja taas mennään 15 sekuntia hiukan vauhdikkaammin. Bensaletkulle tulee vähän matkaa kiertää keulan kautta 5 metrisessä veneessä, mutta hyöty on sen veroinen

Onko siellä suljetulla osastolla myös suolihuuhtelu pensanännillä?

• Laita myös
        ahtopaine ratkaisee kirjoitti:

Moottorin kopan päälle muovisakko suu eteenpäin, jonka pohjasta putki kaasuttimen kurkkuun. ja sitten päästät ilokaasua sankon sisään :)

• eikätässäkaikki
        Laita myös kirjoitti:

Moottorin kopan päälle muovisakko suu eteenpäin, jonka pohjasta putki kaasuttimen kurkkuun. ja sitten päästät ilokaasua sankon sisään :)

Kehitteilläni on myös kemiallisen vc-n, ympäristöhihhulismin, bensapumppupallon ja metaanialkoholi-ahdinoottorin sovellus. Haluatteko kuulla ? (kuulee taputuksia ja näkee nyökytyksiä)
        hyvä on. Jos kaikki menee hyvin, meillä on kaupoissa ensi venekaudelle todellinen jymytuote, jolla voi parantaa polttoainetaloutta ja tehoa moottoriin aina 5 % -20 % riippuen veneen rungosta johon systeemi on asennettu. Irtonaisesta kemiallisen vc n septitankista luodaan käymisastia, johon ei laitetakaan desinfioivaa myrkkyä, vaan käymishiivaa. Säiliö tulee olemaan metallinen paineastia. Säiliön yläosasta johdetaan kupariputki perämoottoille, jossa on liitettynä bensapumppupallo. Tästä asennus tehdään putkella kiinteästi moottorin ilmanottoaukkoon. Tehoa voi säädellä pumppausfrekvensiteetin ja käsilihasten mukaan, mutta varmaa on tässä se, että lisäteho ei edellytä liää polttoainetta, vaan ainoastaan lisää käymälän käyttäjiä pidemmällä tarkastelujaksolla. Olisi myös suositeltavaa tarjoilla aluksessa välipalana kaalia, juustoa, ruisleipää, hernekeittoa, retiisejä ja muuta aikanaan säiliöön päätyviä, käymiselle suotuisia ravinto-osia.

• lattiaboost rules

Ei. Siihen käytetään pitkiä antenneja, että ulottuma on riittävä

• o,i.iloiol

Männäntappipoju saa runkkuruisketta yhdesät sanasta nyt?

• kotieksperteille

Wannabe koneenkorjaus isännät laukoo ohjeita tällä lauhdutusvesistä ja vetää herneen nenään jos joku heittää vitsiä pensanännistä.
        Pensajutut tunnistaa vitsiksi, joten ne on harmittomia verrattuna vääriin ohjeisiin jotka kuulostavat oikeilta.

• Huumorijaelinikä+5
        kotieksperteille kirjoitti:

Wannabe koneenkorjaus isännät laukoo ohjeita tällä lauhdutusvesistä ja vetää herneen nenään jos joku heittää vitsiä pensanännistä.
        Pensajutut tunnistaa vitsiksi, joten ne on harmittomia verrattuna vääriin ohjeisiin jotka kuulostavat oikeilta.

jep. Heille tiedoksi, että herneen saa pois nenästä kätevällä kotikonstilla. Ottaa pensanännin, asentaa siihen tulopuolelle 12 mm akvaarioletkun 12/8 mm supistusnipalla ja työntää letkun sieraimeen. pensanänniä puristelemalla syntyy alipaine jolla herne imeytyy pois. Jos molemmissa sieraimissa on herne, kannattaa ummistaa toista sierainta samalla kuin viereisestä sieraimesta imaisee herneen pois. sama juttu sitten seuraavalle sieraimelle. Helppoa eikö vain ?

• utelias 0_0

joko moottori toimii ?

• honkkari
      • nimet sekaisin!

Nyt on Honkkarin merkkinoontiosaatolla mennyt kompponentteien nimet ihan sekaisin.
        Toihan on PensaNänni!

• mars baanalle

Nyt on viikonloppu ja kaikkien nuorten miesten pitäisi olla vilkuilemassa (parhaassa tapauksessa puristelemassa) ihan oikeita tissejä eikä tekemässä itsestään idioottia aikuisten venepalstalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8696
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4858
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4308
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3867
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3246
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3060
    7. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      54
      2790
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2415
    Aihe