Ehdotan tohmajärven kunnan ottavan rajanylitysmaksun jokaiselta kun poistutaan suomen puolelta ja koskisi kaikkia suomalaisia kuin muitakin.
Maksu voisi olla esim:poistumisesta 3e henkilöltä.
Tällä tohmajärvi kerää varoja tuleville tien korjauksille ja ehkä muuhunkin.
Jos rajan ylittäjiä olisi kuussa esim:vaikka 50000 kertaa niin summa olisi 150000e kuussa tai 150000kertaa kuussa olisi 450000e vuodessa tohmajärvi keräisi niin suuren summan että se kattaisi yltäkylläisesti kaikki rasitteet jonka tämä rajanylitys saa aikaan kunnassa.
Mikäli tälläinen maksu menetelmä olisi laiton niin vaihdamme nimikettä joksikin muuksi,kyllä sieltä eu:laista saadaan jokin sopiva lakipylä puoltamaan tätä etua.
Tämä on suuri rasite yhdelle kunnalle tiestön osalta,nyt tehtiin uusi tie kiihtelyksen suuntaan niin johan tärvelevät ja ajavat keskellä tietä kapealla tiellä,kun ei ollut varaa tehdä riittävän leveää niin ihmiset ei voi enään tiellä kävellä rekkojen takia.
Ehdotan maksuja käytäntöön,jos tämä ei kelpaa niin on ihan turhaa itkeä ettei ole varaa siihen tai tuohon.
Käyttäkää päätä päättäjät,rahat pois kun on maksajia.
Tosin minä en ylitä rajaa vaikka maksettas siitä.
Ehdotus tohmajärven hyvinvoinille.
4
171
Vastaukset
- 6euroa
Paremmin jos nostat 6euroon niin jäis noita palvelupisteitä enemmän,eikä siirtyisi kaupungin puolelle.
- minä en ylitä rajaa
Toinen konsti olisi saada lidl kauppa tohmajärvelle,mieluiten wärtsilän alueelle.
Sitten vaan otetaan venäläisiltä rajan ylitys maksu 3E ja toisen maksun ottaisi lidl kun kyseessä olisi venäläinen esim:2e.(tämä silloin kun kyseessä olisi tax free kauppa.)
Tämä kaksi euroa panannaan puoliksi lidlin ja suomen valtion kanssa eli euro valtiolle.Kun ne muutenkin kantavat lähes alv :verottamana kaiken suomesta.
Kyllä niitä maksuja pitää nyt laittaa,tohmajärvi voisi omalta osaltaa tehdä tosiaan tuon rajamaksun poistuttaessa venäjälle myös suomalaisilta.- Minä en ylitä rajaa.
Silloinhan sitä venäläisille tulisi 6 e eli tulo ja meno lisäksi lidl mahdollinen 2 e maksu josta 1euro valtiolle.
Toisin sanoen tohmajärvestä tehtäsiin upporikas jo pelkästään suomalaisten ansiosta rajanylitys maksu olisi otettava ehdottomasti. - Minä en ylitä rajaa
Minä en ylitä rajaa. kirjoitti:
Silloinhan sitä venäläisille tulisi 6 e eli tulo ja meno lisäksi lidl mahdollinen 2 e maksu josta 1euro valtiolle.
Toisin sanoen tohmajärvestä tehtäsiin upporikas jo pelkästään suomalaisten ansiosta rajanylitys maksu olisi otettava ehdottomasti.Eli kun suomalainen lähtisi verokarkurina hakemaan sitä bensaa rajan tuolta puolen niin sitä tavallaan muistettas 3 eurolla,se on iso raha jonka tohmarven huoltamo asema yrittäjäkin menettää kun bensaa saa 20km päästä alle puoleen hintaan ja jne...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1646638
- 541985
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441842- 541162
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3481144Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se511095Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141031Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79940Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384928Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14917