Siinä se kysymys jo tulikin. Etsin koiraa, jonka kanssa harrastaa tottista, jälkeä jne. Haluaisin myös käyttää näyttelyissä. Kertokaa HYVÄ kasvattaja kiitos :)
Mistä hyvä pitkäkarvainen saku?
15
271
Vastaukset
- jshdydhskdododuyd
Ei sellaisia ole. Kaikki on samaa kuraa suoraan pentutehtaista....
- 300
Valitettavasti tilanne on sellainen, että pitkäkarvapentueita tehdään vähän ja niistä sellaisia pentueita, jotka tehdään jonkin muun takia kuin pitkän karvan on vielä vähemmän. Saat kelvollisen saksanpaimenkoiran paljon varmemmin, kun etsit hyvän pentueen ja otat siitä pennun karvan pituudesta välittämättä. Jos karvan pituus on tärkein valintaperuste, suosittelen katselemaan muita rotuja.
- löytyy nii
Kyllä niitä löytyy, itselläkin yksi joka ihan oikeasti soveltuu käyttöön ja näyttöön. Tuloksia molemmista. Mutta se on totta, että pitkäkarvaisissa pitää ihan yhtä tarkkaan syynätä suku -tai ehkä jopa tarkemmin, jos tekemällä tehty pitkäkarvaisia. Kasvattajat löydät koiranetistä kuten myös kasvattien edesottamiset ja terveystulokset.
- ihan pihalla
Miten sellainen rodusta tietämätön ja ensimmäisen sakun haluava, voi ymmärtää mitään jalostuksesta tai sukutauluista? Jos haluaa lenkkeily- ja harrastuskaveriksi sakun, miten voi tietää mistä sellaisen kannattaa hankkia? Mielipiteitä tulee joka puolelta ja kaikki kasvattajat ovat jotenkin huonoja joidenkin mielestä. Olen käynyt tutustumassa rotuun alajaoston koulutuskentällä ja näyttelyissä. Olen kysellyt monilta ihmisiltä ja nyt vasta on nuppi sekaisin. Mistä minä tavis, rotua tuntematon voin ymmärtää noita jalostusjuttuja? Eli olenko siis kelvoton ostamaan edes kyseistä rotua?
- harrastaja.
Olet, jos et pysty selvittämään mistä mahdollisimman terveen sakun voit löytää. Siihen tarvitaan paljon oma-alaoitteisuutta sekä kovaa työtä.
- ????
Just. Ja koira voi silti olla sairas, vaikka miten kovasti on selvittänyt sukulinjoja jne. Kertokaa nyt sitten, että mistä kennelistä koiran voisi harkita ottavansa? Karvanlaadusta viis. Ja näyttelylinjainen mieluusti. Kiitos.
- .....
Emme kerro.
- jap8?
Suosittelen vauhti anturaa etelä suomesta. Itsellä sieltä pitkis uros ja ei paremmasta väliä! Facebookista luulis löytyvän.. :) ja onhan nuita pitkiksien kasvattajia muuallakin. Etsimään vain. Soveltuu kaikenlaiseen samallalailla ku lyhyt turkkisetkin.. elä nuista suun soittajista välitä.
- jap9?
Minä en.
- kauheeta p*skaa
En minäkään. Aivan surkeita esityksiä luustollisesti ja tuskin pääkään sen parempi....
- vauhtikanttura
kauheeta p*skaa kirjoitti:
En minäkään. Aivan surkeita esityksiä luustollisesti ja tuskin pääkään sen parempi....
Samaa mieltä.Ala-arvoista kasvatusta ja kun katsoo yhdistelmiä, tuntuu että kasvattaja on ihan kujalla suvuista ja niiden terveysperimästä.
- Perävälotakuu
No pitkäkarvaistensakujen kaupasta tietysti,siletä niitä löytyy ja valinnanvaraakin on.
Mutta takuita niille ei anneta. - oug10
Koirien "takuut" on käyttölinjaisten epätoivoinen myyntikikka, uusi pentu sairaan tilalle. Hyvän koiran voit löytää ihan mistä vaan, ei liity mitenkään sukuihin tai vanhempiin. Priimat vanhemmat kantaa todennäköisesti paskoja geenejä mukanaan ihan samalla tavalla kuin ns. paskatkin vanhemmat, samoista koirista koko saksanpaimenkoirapopulaatio sikiää.
- vaahtera1
Taitaa Vauhti Anturan panostaa enemmän määrään kuin laatuun....
- Koivu2
Näinhän se menee, viimeaikojen rekisteröintien perusteella... mieluummin laatu kuin määrä. Ja perusteeliset terveystiedot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391