Ajelin kolmostietä kohti Hkiä pari päivää sitten ja levikkeellä oli pakettiauto, jossa välähteli punainen valo, myös mun kohdalla. Ensin ajattelin, että se oli vain joku "työauto" tms. ja siinä oli joku hätäjuttu päällä, mutta otin asiasta vähän selvää ja sain tietää, että Hkissä on yksi siviilipaku, jossa on kamera, joka kuvaa ylinopeusajot ja lähettää sitten pikavoiton kotiosoitteeseen. Ajelin jononopeutta, joka oli noin 90 ja rajoitus oli 80. Nyt odottelin panniikissa mitä tuleman pitää.
Paljonko on rikesakko?Tuleeko 10km/h ylityksestä sakko?
9
1436
Vastaukset
- Hmm..
Kyseisestä ylityksestä on mahdollisuus antaa sakko, rikesakon suuruus taitaa tuolloin olla 85 euroa. Yleensä kyllä ei poliiseilla ole noin pienestä ylityksestä tapana rangaista, ainakaan maksullisesti. Mutta toisaalta, mulkkuja löytyy joka ammatista.
- Konstaapeli
En kyllä sakottaisi itse tuollaisesta ylinopeudesta, ellei se olisi jotenkin erityisellä tavalla vaarantanut turvallisuutta. Jonossa ajaminen ei sitä mielestäni ole.
Tavallisesti, jos tuollaiseen ylinopeuteen edes puututaan (en ole itse puuttunut koskaan, sillä en muuta ehtisi tekemäänkään), niin kyseeseen tulee kirjallinen huomautus. Jos rikesakko tulee niin olikohan se 85 tai 70 euroa, taisi olla 70... Nyt on ajatuskatso eikä sinistä kansiota ole lähellä :)- antikonstaapeli
Vai että tuli ajatusKATSO.
Voi voi sentään.
Itse sain 100 euron sakot vastaavanlaisesta tilanteesta vrk. Mulkvistilta.
Olen muuten huomannut, että liikennettä valvovat viranomaiset tietävät yllättävän vähän tieliikennelain eri pykälistä. - Konstaapeli
antikonstaapeli kirjoitti:
Vai että tuli ajatusKATSO.
Voi voi sentään.
Itse sain 100 euron sakot vastaavanlaisesta tilanteesta vrk. Mulkvistilta.
Olen muuten huomannut, että liikennettä valvovat viranomaiset tietävät yllättävän vähän tieliikennelain eri pykälistä.Tarkistin asian ja oikeassa olin, rikesakko on 80 rajoituksella kympin ylityksestä 70 euroa.
Olet ajanut 16-20 ylinopeutta rajoitusalueella, joka on suurempi kuin 60 km/h, eli vaikkapa siis 80 km/h. Siitä on rikesakkona 100 euroa.
Pykälistä tietäminen on eri asia kuin taulukoiden muistaminen ulkoa. LP:n jäbät varmaan nekin muistaa aina ja joka tilanteessa mutta näin JP:n miehenä ei niin hirveästi tule liikennesakkoa jaeltua joten taulukoisa pitää aina tarkistaa joitain asioita.
Enpä muuten tunne ketään vanhempaa rikoskonstaapeli Mulkvistia. Missäs hän on töissä? - alkup.
Konstaapeli kirjoitti:
Tarkistin asian ja oikeassa olin, rikesakko on 80 rajoituksella kympin ylityksestä 70 euroa.
Olet ajanut 16-20 ylinopeutta rajoitusalueella, joka on suurempi kuin 60 km/h, eli vaikkapa siis 80 km/h. Siitä on rikesakkona 100 euroa.
Pykälistä tietäminen on eri asia kuin taulukoiden muistaminen ulkoa. LP:n jäbät varmaan nekin muistaa aina ja joka tilanteessa mutta näin JP:n miehenä ei niin hirveästi tule liikennesakkoa jaeltua joten taulukoisa pitää aina tarkistaa joitain asioita.
Enpä muuten tunne ketään vanhempaa rikoskonstaapeli Mulkvistia. Missäs hän on töissä?Kiitos kommenteistasi! Olen yh ja hoitovapaalla sekä keikkahommien varassa eikä rahaa todellakaan ole liiaksi. En myöskään todellakaan kokenut tässä tilanteessa mitenkään kaahanneeni, kiirehtineeni tms. vaan ajaneeni niin, etten häiritsisi hitaasti etenevänä naisena muuta liikennettä.
- osissa
alkup. kirjoitti:
Kiitos kommenteistasi! Olen yh ja hoitovapaalla sekä keikkahommien varassa eikä rahaa todellakaan ole liiaksi. En myöskään todellakaan kokenut tässä tilanteessa mitenkään kaahanneeni, kiirehtineeni tms. vaan ajaneeni niin, etten häiritsisi hitaasti etenevänä naisena muuta liikennettä.
Jos on rahat tiukalla niin maksa erissä, vaikka 10E kuussa
- antikonstaapeli
Konstaapeli kirjoitti:
Tarkistin asian ja oikeassa olin, rikesakko on 80 rajoituksella kympin ylityksestä 70 euroa.
Enpä muuten tunne ketään vanhempaa rikoskonstaapeli Mulkvistia. Missäs hän on töissä?Käsittääkseni en kyseenalaistanut tietämystäsi tästä rikesakon määrästä. Totesin vain että itse sain vastaavanlaisesta tilanteesta 100 euron sakot.
Kun vrk. Mulkvisti toteaa ylinopeuteni niin se on katsos täysin eri asia kuin se mitä nopeutta todellisuudessa ajan.
Äläkä nyt ota itseesi tuosta pykälistä tietämisestä, en viitannut suoranaisesti sinuun, vaan yleisesti liikennettä valvovien viranomaisten todella huonoon tietämykseen mm. "erikoispykälistä".
Pitäähän meidän kansalaistenkin ne jotenkin automaattisesti tietää jos haluamme sakoilta välttyä.
Herra Mulkvisti on töissä poliisissa. Paikkakuntaa en viitsi paljastaa koska tässä tapauksessa kyseessä on todella epävakaa ja hermoheikko kaveri joka varmasti tunnistaisi itsensä jos osaisi lukea. Ties vaikka opettelisi vielä vanhoilla päivillänsä!
Kun sakkolapussa luki että vrk. niin kävi kyllä ajatus mielessä että eikö ole parempaa tekemistä. - P. Veli
antikonstaapeli kirjoitti:
Käsittääkseni en kyseenalaistanut tietämystäsi tästä rikesakon määrästä. Totesin vain että itse sain vastaavanlaisesta tilanteesta 100 euron sakot.
Kun vrk. Mulkvisti toteaa ylinopeuteni niin se on katsos täysin eri asia kuin se mitä nopeutta todellisuudessa ajan.
Äläkä nyt ota itseesi tuosta pykälistä tietämisestä, en viitannut suoranaisesti sinuun, vaan yleisesti liikennettä valvovien viranomaisten todella huonoon tietämykseen mm. "erikoispykälistä".
Pitäähän meidän kansalaistenkin ne jotenkin automaattisesti tietää jos haluamme sakoilta välttyä.
Herra Mulkvisti on töissä poliisissa. Paikkakuntaa en viitsi paljastaa koska tässä tapauksessa kyseessä on todella epävakaa ja hermoheikko kaveri joka varmasti tunnistaisi itsensä jos osaisi lukea. Ties vaikka opettelisi vielä vanhoilla päivillänsä!
Kun sakkolapussa luki että vrk. niin kävi kyllä ajatus mielessä että eikö ole parempaa tekemistä.Mullkvist on taruolento. Hänen kerrotaan saaneen alkunsa siten, että ympärileikattujen juutalaisten esinahat on istutettu maahan ja kun ne ovat sitten kasvaneet oikein suuriksi mulkuiksi, on heistä tehty poliiseja, lähinnä Helsinkiin. Hauska tarina, eikö vain?
- timppa
P. Veli kirjoitti:
Mullkvist on taruolento. Hänen kerrotaan saaneen alkunsa siten, että ympärileikattujen juutalaisten esinahat on istutettu maahan ja kun ne ovat sitten kasvaneet oikein suuriksi mulkuiksi, on heistä tehty poliiseja, lähinnä Helsinkiin. Hauska tarina, eikö vain?
http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.nsf/pages/346EC1B6650EA748C2256BB5003FD54C
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315296- 363681
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833253- 112485
- 292092
- 121977
- 1631856
- 1051342
- 141288
- 1371144