Millainen objektiivi tai näistä paras mahdollinen kuvaamiseen, jos pitää esim. saada linnusta lähi kuva kymmenestä kahdesta kymmenestä metristä. Siis NX kiinnitys.
http://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/elektroniikka-ja-viihde/objektiivit-salamat/objektiivit?gclid=CLCko9mdhr4CFQIMcwodCVoAfA
Tervehdys.
4
134
Vastaukset
- jdahdfbv
Riippuu linnusta. Kotkasta ja joutsenesta saa monellakin objektiivilla ruuduntäyteisen, mutta hippiäisestä ei millään 20 metriin.
Kinokameralla on kuva-ala käytettäessä 400 mm:n telettä 180 cm vaakasuoraan. ja 120 pystysuoraan vaakaruudussa.Kotka mahtuu, mutta jousen saa pikkasen kumartua.
800 millisellä tilanne on 90*60 cm. Ei vieläkään puhettä pikkulinnuista. - Siis NX
Valovoimainen 300mm ja 2x telekonvertteri saattais olla käyttökelpoinen vaihtoehto
Lintujakin on montaa kokoa ja sekin vaikuttaa kuvaatko varpusen kokoluokkaa vai metson tai strusin!
Jos on malttia ja jaksaa pysyä kohdallaan niin sopivalla houkuttimella (ruoka) voi linnun saada aika lähellekin jolloin 300 mm on tarpeeksi.
Jos pikseleitä on riittävästi niin kuvaa voi jälkikäteenkin "zoomata" esim. 20Mpix -> 10Mpix kuvaksi joka riittää vielä moneen mutta noin suurinpiirtein tuplaa millit.- kgjjqfnb
Tuo digitaalinen zoomaaminen on vain monille niin toivottoman vaikeaa.
Jos 20 MPikselin kuvasta meinaa kohteen saada kaksinkertaisen kokoiseksi ruudussa jää jäljelle vain tarkalleen 5 Megapikseliä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1767816
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264298- 503928
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1513245- 513006
- 492669
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262406- 402268
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2742076Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt552035