Osaako joku antaa vinkkejä tai onko jollain mahdollisesti omakohtaisia kokemuksia, että Lagunan kone joko itsessään tärisee/särisee tai aiheuttaa jonkinlaista resonanssiääntä kierrosalueella 2000-3000?
Tämä ilmenee ja tuntuu erityisesti ratissa ja erityisen pahasti n. 2500 kierroksen paikkeilla.
Kaikki koneen kiinnityskorvat on vaihdettu eikä pakoputken, monen tutkiskelun/tarkastuksen jälkeen, pitäisi ottaa mistään kohtaa kiinni runkoon.
Katsastusmieskin ihmetteli/tutkaili asiaa pitkään ja ei osannut sanoa syytä moiseen. Itse olen pitänyt kättä kiinni koneen pinnassa tärinän ollessa voimakkaimmillaan ja vahvasti epäilen sen aiheutuvan koneesta itsestään. Voiko esim. vauhtipyörä olla jotenkin syypää tähän? Muuten kone mielestäni toimii normaalisti. Tehot ovat tallella ym. Tosin tiputtaa hieman öljyä alleen, mutta ei mitenkään pahasti.
Vinkkejä tosiaan kaivattaisiin, koska en millään viitsisi tämän ikäiseen autoon upottaa enää paljon rahaa viemällä autoa korjaamolle.
Asiallisiin vastauksiin kiitokset jo etukäteen !
Lagunan kone tärisee !!!
2
1590
Vastaukset
- Arvaaja
Kokeile ravistaako se samalla tapaa samoilla kierroksilla kytkin pohjassa ja vaihde päällä paikallaan. En oikei keksi mikä itse koneessa ravistaisi, mutta esimerkiksi kytkinlevystä saattaa irtoilla joskus osia ja se on sillon epätasapainossa. Tällä konstilla ainakin selvii, onko vika ite koneessa vai vaihdelaatikko/kytkin härdellissä. Jos ravistus lopahtaa tällä tapaa, niin tekisin ensiksi kytkinrempan ja tarkistaisin kytkinakselin laakerit samalla.
- Pera
että suuttimet tai 1 suutin vuotaa, ja ruiskuttaa polttoainetta väärään sylinteriin. Automatiikka huolehtii, että moottorin tehot säilyvät, joten tehon menetystä ei huomaa, kuin ehkä korekampana polttoaineen kulutuksena. Siis joku sylintereistä työskentelee ahkerammin kuin toinen. Tässä teoriassa vain se vika, että omassa Lagunassani tämä vika ilmeni vain tyhjäkäynnillä, jolloin moottori tutisi.
Tuoksahtaako bensiini missään vaihessa? Tämä vika oli tosi vaikea löyttää, ja mm. kansi avattiin 2 kertaan ja vikaa etsittiin venttiileistä ja nokkakselista.
Tarkemmin en tiedä miten se voi väärään syliteriin osan seoksesta ruiskuttaa, mutta näin minulle sanottiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella273019No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760