Hei,
Kertokaa nuoret äidit kokemuksia synnytyksestä tai raskaus ajoista?
Olisi kiva kuulla! Myös neuvola asioita ja kaikkea perus juttuja? :)
Itse olen kohta 18 vuotias ja odotan lasta 7 2.
Nuoret raskaana olevat tai jo synnyttäneet äidit!
7
211
Vastaukset
- hehh.
Täällä on järkyttävää oksentelua, tissit on mielettömän kipeät, kokoajan oikein töhö olo, väsyttää, tekee mieli dipata suolakurkkua kinuskikastikkeeseen.. :D En nyt tiedä olenko kovin nuori, 22v.
- kaunii
Täällä yks 19-v, jonka raskaus on ihan alussa. Mua pelottaa, kun mitään selviä raskausoireita ei ole. Yhtenä päivänä oli vähän etova olo, ja viikko sitten rinnnat vähän aristi. Vasta kahden viikon päästä neuvola...
- kuulis
Monennella viikolla olet raskaana? :)
Tsemppiä! - Onnellinenodottaja
kuulis kirjoitti:
Monennella viikolla olet raskaana? :)
Tsemppiä!Täällä just viikko sitte 19v. Täyttänyt odottava äiti :) tälhetkellä viikkoja kasassa 30 ja minkäänlaisia raskausoireita ei oo ollu missään vaiheessa. Erittäin helpolla oon fyysisesti päässy. Neuvolassa on mukava käydä, saa vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin ja tukea muutenki. :) voin sanoo et raskaus ja tuleva vauva tuonu mun elämään sisältöä
- onnellinenäiti
Heippa, olen 20-v ja meillä on 6kk ikäinen tyttö :)
Neuvolassa siis katsotaan äidin verenpaine ja paino, proteiinit pissasta, vauvan sydänäänet kuunnellaan, verensokerit pari kertaa, myöhemmin masun sf-mitta ja tietenkin keskustellaan.
Oma raskauteni oli tosi helppo, alussa oli vain rintojen arkuutta ja kyllä monesti huolissani olinkin, että onko masussa kaikki kunnossa. Kyllähän ekassa ultrassa itku pääsi, kun näki sen pienen sikiön ensimmäistä kertaa :)
Viikolla 17 tunsin ensimmäiset liikkeet, lähinnä tuntui kun elohiiri olisi masussa ollut. Kyllähän se niin mahtava tunne kuitenkin oli, ja seuraavalla viikolla liikkeitä tunsi ihan masun päältäkin. Oli ihana nähdä miehen ilme, kun hän tunsi vauvan liikkeitä ensimmäistä kertaa :) Vähitellen liikkeet voimistuikin ja niitä tunsi useasti päivässä. Vauva olikin masussa tosi kova liikkumaan.
Loppuraskaudessa alkoikin sitten esiintyä niitä ikäviä selkäkipuja ja siihen lisäksi monesti vauvan jalka painoi kylkiluihin. Masu mulla ei loppuvaiheessakaan kovin iso ollut, samoja farkkuja käytin mitä ennen raskauttakin.
Ensimmäiset kipeät supistukset mulla oli laskettunapäivänä, alkoi heti kun neuvolasta pääsin. Tuntui samalta kuin menkkakivut, mutta lievempinä. Vähän päivän mittaan supistukset voimistuivat ja yöllä puol 1 aikaan meni lapsivedet. Synnytys oli nopea, aamulla 6.00 syntyi terve tyttö vauva :) Synnytys oli helppo, vaikka en kivunlievitystäkään kerennyt saamaan :D Raskauskiloja tuli 7 ja kaikki lähtivät sairaalassa ollessa pois. Masukin palautui nopeasti, viikko synnytyksen jälkeen oli jo litteä. Nyt puoli vuotta synnytyksen jälkeen painan 9kg vähemmän mitä ennen raskautta.
Vauva on ollut tosi helppo ja kaikki on onneksi mennyt hyvin :) Pääasia että, lapsi on terve. Vaikka tulinkin nuorena äidiksi, niin ei mua asia päivääkään ole kaduttanut. Tyttö on paras ja rakkain asia mitä mulla elämässä on. On niin mahtavaa nähdä kuinka hän kasvaa ja oppii uusia asioita :) Aamulla on ihana herätä siihen päristelyyn ja jutteluun mitä pinnasängystä kuuluu :) Parisuhdekin voi hyvin ja on se ihana myös seurata miten mies leikkii ja juttelee vauvalle :)
Anteeksi, että tekstistä tuli pitkä :D- innostunut1
Oli niin ihana lukea tämä! Onnea teidän perheelle! :)
Lisää näitä juttuja, näistä on oikeesti apua joillekkin :)
- mammattaja
Moikka !
Täällä 17-vuotias tyttönen rv 22 1 :)
Raskausaika on ollu tosi helppoa, alussa ei ollut minkäännäköistä pahoinvointia tai muutakaan, ainut "oire" oli, että nännit oli ihan hirveän kipeät ja kosketusarat. Nyt viikko sitten ilmaantui närästys, jota ei ole koskaan aikaisemmin ollut. Meille tulossa poika, niin lieko testosteronihormoni, mikä kasvattaa mahakarvoja :D Sellainen pieni untuvainen karvakerros on ilmestynyt mahalle. Maha on kasvanut nyt jo huomattavasti, paino ja pituus ennen raskautta 56kg/173cm. Nyt paino noussut lähemmäs seitsämää-kahdeksaa kiloa. Lapsen liikkeet tuntuu päivittäin ja ne voi nähdä jo paljaalla silmällä mahan päältä. Onhan se jännä ajatella että omassa mahassa liikuskelee pieni ihminen mikä tökkii sisältäpäin vatsanpeitteisiin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865