Maasta sinä olet tullut ja maaksi sinun pitää jälleen tuleman...

su***

Tämä pitää paikkansa. Palaan jälleen ihmisen alkujuurille, eli niihin kehityksemme alkujuurille bakteereihin ja ötököihin joita on syntynyt kun maapallo tänne jostain pläjähti. Sitä ei kukaan tiedä, ehkä Luojamme sen tietää. Siellä maapallon alkupölinässä syntyi multaa, jossa me alkujaan kehitymme aina eliöitten kautta tänne pölisemään omiamme. Kuka enemmän tai vähemmän viisaasti oman vähäpätöisen käsityksensä mukaan.

Kun aikamme täällä toisiamme kiusaamme tai rakastamme, tulee hetki , että se loppuu. Tämän jälkeen me lahoamme maan mullaksi. Joku voi palaa tulisessa pätsissä ruumiina ja muuttua tuhkaksi maailman tuuliin. Ja kierros on umpeutunut. Ihmisen sielu vain leijailee jossakin. Minä en ainakaan tiedä missä. Mutta toivon, että se minun kohdallani leijuisi siellä ikuisessa vitivalkosuudessa iäti, joka on Jumalalle sekuntti, tai sen osa. Ajatelkaamme joskus järkevästi myös elämämme alkua ja loppua. Kun elämä loppuu, loppuu myös usko. Ymmärrän myös kun äiti satuja lapselle kertoo, on lapsen hyvä olla.

12

501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi ihmisparkaa

      Ateisti tunnusti ensimmäisen kerran rehellisesti uskonsa. Kiitos tästä.

      Kuusi seitsemän vuotta su teeskenteli uskovaa ja luuli muidenkin uskovan valheensa.

    • su***

      Kyllä taas serifi osasi poistaa vastaukseni tuolle hevosmiehelle. Ei poista tuota syytöstä minusta , että olen ateisti.Ja teeskentelen uskovaa. Minä todella uskon Jumalaan mutta en sellaiseen uskoon joka harhauttaa ihmisen ja pitää häntä uskon vankina kaikin keinoin. Ronkkien raamatusta vain ne mikä sopii hänen uskoonsa, jotka osin voivat olla vain ihmisten keksintöjä pitääkseen uskovaiset ruodussa.

      Uskonlahkot joihin lestadiolaisuuskin kuuluu, on kuin ihmisiä laitettaisiin purkkiin ja ja kansi kiini. Voidaan välillä kokouksin ruiskasta vettä purkki puolilleen ja puistaa sitä. Kansi sitten aukaistaan ja katsotaan kuka on pysynyt pinnalla tai hengessä mukana.Sieltä purkista ei päästä pois koska purkin vartijoilla on kannen käyttö hallussaan.
      Tämä osasto on vähän samanlainen. Purkin vartija serifi on kannnen kiini ja aukipidon mestari. Minä keskustelen nyt serifi sitten lestadiolaisuudesta. Älä rupee poistelemaan minun viestejäni. Koska ne ovat lähempänä totuutta kuin lestaduiolaisten hiostava, tuomitseva, pilkkaavä Jumalaa väärin hyväksikäyttäjä. Joilla tulee olemaan elämänsä jälkeen sama kohtalo kun kaikilla Luojamme luoduilla.

      Tämä hevosmies alias "Jeesuksen sylilapsi"on niin sontaa itse täynnä, että se on suorastaan Jumalan pilkkaa hänen vaikerruksensa toisten syntisyydestä . Hän voi pahoin itse. Ja voi olla, että näitä hevosmiehiä riittää täällä muitakin. Ei ole teukaan kaukana tuomaroinnillaa. Te olette tekopyhiä koko sakki. Te ette ymmärrä kuin sitä joka on nokka kiini raamatussa jatkuvasti pää sekaisena synneistään. Ette ymmärrä laajaa ihmismassaa ympärillänne, josta löytyy varmaan, ja taatusti yhtä hyviä tai huonoja ihmisiä kuin te lestadiolaiset. Esikoiset luulette olevanne maailman pyhimpiä ja arvokaimpia Jumalalle. Haukutteiolais haarat, jopa muut lestadiolaisuuden haarat.
      Muista serifi, kun rupeet poistelemaan, että kuulut samaan kinkeripiiriin itsekkäiden omia syntejään peittevien lahkolaisten kanssa.
      En ole hyvä, mutta siitä olen kiitollinen Jumalalle, että voin saada avun häneltä, enkä lestadiolaislahkolaisihmisparoilta. Teiltä ei saa kuin entinen miehen sanomana
      "Rupia per.see,seensä.

      • su, hommiini kuuluu poistaa törkyviestit. Jätän tämän ylläolevan viestin poistamatta malliksi kaikille jota kaikki näkevät millaisen tomppelimaisen kuvan haluat antaa itsestäsi. Täytyy sanoa rehellisesti, että kirjoitat mielestäni harvinaisen typerästi. En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa.

        Jos haluat että en poista viestejäsi, niin älä kirjoita tahallasi valheita ja provokaatiopaskaa äläkä pilkkaa ketään.

        Jos joku toinen kirjoittaa mielestäsi sontaa, sinä et sillä saa lisäoikeuksia haukkua ketään.

        Saat ihan vapaasti kirjoittaa jos käyttäydyt kunnolla.


      • teu,
        tyhmelin kirjoitti:

        su, hommiini kuuluu poistaa törkyviestit. Jätän tämän ylläolevan viestin poistamatta malliksi kaikille jota kaikki näkevät millaisen tomppelimaisen kuvan haluat antaa itsestäsi. Täytyy sanoa rehellisesti, että kirjoitat mielestäni harvinaisen typerästi. En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa.

        Jos haluat että en poista viestejäsi, niin älä kirjoita tahallasi valheita ja provokaatiopaskaa äläkä pilkkaa ketään.

        Jos joku toinen kirjoittaa mielestäsi sontaa, sinä et sillä saa lisäoikeuksia haukkua ketään.

        Saat ihan vapaasti kirjoittaa jos käyttäydyt kunnolla.

        Johan minä' bajattelinkin , että onhan metkaa jos ei tuu sanomisata .


      • ano.nyyminen

        jos-ihmisellä-olisi-kuolematonsielu,olisiko-jeesus-jumalanpoika,joh.ev.11.39-48.herättänyt-lasarustakuolleista.tuskinolisi,hänolisi-lohduttanut-marttaa-jamariaa,siskoksia,että-lasarus-onnyt-taivaassa-jatekintapaatte-hänetsiellä.mutta-jeesustiesi,että-jon.500v.eaa.oli-jesaja-tosijumalanprofeetta-ennustanutmaanpäällisen-ylösnousemuksen,jesajan26.19.ja-jeesus-itseoli-myösantanut-lupauksen,sanoilla-älkää'-ihmetelkötätä,sillä-tuleehetki,jolloin-kaikkimuistohaudoissa-olevat-kuulevat-hänenäänensä-jatulevatesiin...joh.evank.5.28,29.jeesushan-syntyi-maanpäälle-nimenomaanlunastaakseen,kaikkihaluavat-ihmiset,vihollisen1.korintt.kirje15.26kuoleman-orjuudesta-japalauttamaantakaisin-uhrikuolemallaan,jumalanalkuperäisen,titukselle1.2tarkoituksen,jotajumala-eiolekoskaanperunut,-ikuisenelämän-ennallistettavassa-paratiisimaassa.tuon-ruurenmoisen,nimenomaan-hyvänuutisen,kuntuppaa-jokalööpistä-tulemaannykyään-huonojauutisia-lostoisa-huipennusmainitaan-raamatunviimeisessä-osassa,johanneksen-ilmestyksen21.3,4sanoin-katso.-jumalanteltta-onihmistenluona,-jaheovat-hänenkansojaan..eikäkuolemaa-enääole.johanneksen-ilmestys21.3,4.kiitos-jahyvää-turvallista-jatkoakaikille.


      • teuta01
        ano.nyyminen kirjoitti:

        jos-ihmisellä-olisi-kuolematonsielu,olisiko-jeesus-jumalanpoika,joh.ev.11.39-48.herättänyt-lasarustakuolleista.tuskinolisi,hänolisi-lohduttanut-marttaa-jamariaa,siskoksia,että-lasarus-onnyt-taivaassa-jatekintapaatte-hänetsiellä.mutta-jeesustiesi,että-jon.500v.eaa.oli-jesaja-tosijumalanprofeetta-ennustanutmaanpäällisen-ylösnousemuksen,jesajan26.19.ja-jeesus-itseoli-myösantanut-lupauksen,sanoilla-älkää'-ihmetelkötätä,sillä-tuleehetki,jolloin-kaikkimuistohaudoissa-olevat-kuulevat-hänenäänensä-jatulevatesiin...joh.evank.5.28,29.jeesushan-syntyi-maanpäälle-nimenomaanlunastaakseen,kaikkihaluavat-ihmiset,vihollisen1.korintt.kirje15.26kuoleman-orjuudesta-japalauttamaantakaisin-uhrikuolemallaan,jumalanalkuperäisen,titukselle1.2tarkoituksen,jotajumala-eiolekoskaanperunut,-ikuisenelämän-ennallistettavassa-paratiisimaassa.tuon-ruurenmoisen,nimenomaan-hyvänuutisen,kuntuppaa-jokalööpistä-tulemaannykyään-huonojauutisia-lostoisa-huipennusmainitaan-raamatunviimeisessä-osassa,johanneksen-ilmestyksen21.3,4sanoin-katso.-jumalanteltta-onihmistenluona,-jaheovat-hänenkansojaan..eikäkuolemaa-enääole.johanneksen-ilmestys21.3,4.kiitos-jahyvää-turvallista-jatkoakaikille.

        Jesaaja kirjoitti 740.-682 eKr. välissä kaikki kirjoitukset .ja tuon Hän
        oli kirjoittanut n.713. eKr.
        Siitä että hänelle annettiin mahtavia näkyjä Kauas kantoisia .jotaka monet
        alka vasta saavuttaa niitä ennustuksia, toiseksi on vieläkin toteutumattommia
        hänen ennustuksia .
        .
        On ihmisellä kuolematon sielu, VT:n. aikana sielu meni Tuonelaan ,se erkaantui
        kun ihminen kuoli, Kun Jeesus oli ristillä ensin molemmat ryövärit pilkkasivat Häntä
        Jeesuksen piristykseksi Taivaan isä antoi toiselle ,ryövärille uskon, eikä mennyt
        kauan kun Sanoi Jeesukselle: Muista minua kun tulet valtakuntaasi ..
        .
        Nyt vasataa JEESUS: Totisesti ,totiseti ,tänä päivänä sinä olet minun kansa
        Paratiisissa. ja kun Hän hetken päästä kuolee , jää vartumaan että ryövärikin
        kuolee ja sielu erkaantuu , ja he pääseen lähtemään Paratiisiin ..
        SIELU on valmistettu Taivaassa ,ja Jumala asetti ne ensimmäisiin ihmisiin ja
        sen jälkeen on sielut valmistuneet uudessa raskaudessa. Jatkoon .
        .
        Nyt kun ryövärin sielu oli vapaa , he lähti kohti Paratiisia ,ja ku7n he sinne pääsee
        se oli tyhjä ,siellä ei ollut ketään muita ,Jeesus sanoo ,sinä olet tämän paikan
        ensimmäinen asukas , Minun on mentävä Tunelaan pitämään Evankeelinen saarna
        kun tulen takaisin Tuon tuonelasta kaikki ne silut jotka siella on .
        .
        Kun Hän tulee takaisin Hänellä on n.3 miljardia sielua mukana . ja nyt oli
        kiiruhdettava takaisin Joosef Arimatialaisen Haudalle ,joka oli Hänellä
        lainassa koska JA. oli hakkauttanut uuden haudan joka valmistui hiukan
        ennen pääsiäistä .
        jatkan joskus .


      • teuta01
        teuta01 kirjoitti:

        Jesaaja kirjoitti 740.-682 eKr. välissä kaikki kirjoitukset .ja tuon Hän
        oli kirjoittanut n.713. eKr.
        Siitä että hänelle annettiin mahtavia näkyjä Kauas kantoisia .jotaka monet
        alka vasta saavuttaa niitä ennustuksia, toiseksi on vieläkin toteutumattommia
        hänen ennustuksia .
        .
        On ihmisellä kuolematon sielu, VT:n. aikana sielu meni Tuonelaan ,se erkaantui
        kun ihminen kuoli, Kun Jeesus oli ristillä ensin molemmat ryövärit pilkkasivat Häntä
        Jeesuksen piristykseksi Taivaan isä antoi toiselle ,ryövärille uskon, eikä mennyt
        kauan kun Sanoi Jeesukselle: Muista minua kun tulet valtakuntaasi ..
        .
        Nyt vasataa JEESUS: Totisesti ,totiseti ,tänä päivänä sinä olet minun kansa
        Paratiisissa. ja kun Hän hetken päästä kuolee , jää vartumaan että ryövärikin
        kuolee ja sielu erkaantuu , ja he pääseen lähtemään Paratiisiin ..
        SIELU on valmistettu Taivaassa ,ja Jumala asetti ne ensimmäisiin ihmisiin ja
        sen jälkeen on sielut valmistuneet uudessa raskaudessa. Jatkoon .
        .
        Nyt kun ryövärin sielu oli vapaa , he lähti kohti Paratiisia ,ja ku7n he sinne pääsee
        se oli tyhjä ,siellä ei ollut ketään muita ,Jeesus sanoo ,sinä olet tämän paikan
        ensimmäinen asukas , Minun on mentävä Tunelaan pitämään Evankeelinen saarna
        kun tulen takaisin Tuon tuonelasta kaikki ne silut jotka siella on .
        .
        Kun Hän tulee takaisin Hänellä on n.3 miljardia sielua mukana . ja nyt oli
        kiiruhdettava takaisin Joosef Arimatialaisen Haudalle ,joka oli Hänellä
        lainassa koska JA. oli hakkauttanut uuden haudan joka valmistui hiukan
        ennen pääsiäistä .
        jatkan joskus .

        Joosef ja Nikodeemus oli haudanneet Jeesuksen ruumiin , Nikodeemus oli
        ostanut 100 naulaa hyvänhajuisia voiteita, Joosef oli hankkinut Liinavaatetta
        enemän kuin kolmelle Ruumille . Ja he hautasi Jeesuksen. Siihen hautaan josta
        LLL:n käyttää sanaa ,kuolleen uskon hauta , sitä minä en usko, Olihan Jumalla
        mahdollisuus vaikka lämmittää se hauta, jos oli tarpeen. Toiseksi ,se hauta
        .
        Oli jonkin lainen keskipiste silloin Ensimmäisenä PääsiäisPäivänä . Aamulla .
        Se oli kolmas päivä. Herra, (ISÄ) Herätti hänet kuolleista, niinkuin Hän Herättää
        ( meidätkin silloin kun sen aika tulee ), Herra tietä'ä sen . Naiset oli jo tulleet ,
        Hauta oli auki ja sen OVEN /KIVEN päällä istui enkeli (salaman muotoinen )
        Hän sanoi naisisille , Te haette sitä Nasaretaanusta joka oli täällä ,ja makasi
        tuossa , ja näytti kohdan ,naisille ,,mutta ei Hän ole täällä. Hän on noussut ,ja
        hän on elävien joukossa ja niin naiset poistuivat haudasta .
        .
        Kohdakkoin ,itki Maria ja sanoi äänen minä en tiedä minne he ovat vieneet.
        Minun Mestarini ja Herrani ja Opettajani , Kun tunsi olkapäällään käden
        Ja hahmo sanoi Maria. Siihen loppui itku ,tapahtui tunteminen ja nyt tuli
        Ilon kyyneleet , esiin ja hyvä mieli , "Voi minun Mestasrini". Nyt muutkin
        naiset havaitsivat ,ja tulivat kiiruusti paikalle. Ja he hyväilivat Hänen jalkojaan
        Kristus sanoi menkää viemään sanaa minun veljilleni ..


    • su***

      no serifi, miksi et poista hevomiehen sontia? Hänen kiroituksensa loukkaavat yhtälailla ja ovat typerästi toppelilaiseti kirjoitettuja.

      Sinä taidat tyhmeliini todella olla ihmisparka. Hän syyttää minua valehtelijaksi, vaikka minä olen teille uusi tie totuus ja elämän muutos. Kaikki ne kirjoitukseni mitä olet poistanut, ne ovat totta. Ja koska ne koskevat syvästi lestadiolaisuuden totuuden pohjaa, siksi pelästyneenä poistit. Ja täytyyhän sinun tärkeillä, aivan niin kuin "viran puolesta"

      Kehoittaisin sinua nauramaan minun teksteilleni, ja jättää ne poistamatta. pelastaisit uskovaisuutesi kasvosi siten.

      • hyvä ko loukkaannut

        MIn ä olisin valehtelija jos sanoisin sinua JUmalan lapseksi, joka olet oppeinesi itse perk'eleestä. Saman on todennut luotsi, totuus ei pala tulessakaan. ON siunattu asia jos loukkaannut totuuteen, se osoittaa että et ole vielä aivan kuollut
        joku värinä on omassa tunnossa vielä jäljellä.


      • seurailija123

        pimeetä tekstiä: "minä olen teille uusi tie totuus ja elämän muutos"

        no huh huh


    • minä elän

      Yleensä ongelma on kai aika ja ihmisen kiire asioihin ja niiden edelle.
      Uskovainen tie elämässäkin on upeaa ja hienoa ja Jumalan lahja. Oli sitten terveyttä tai sairautta. Kai se lähinnä on asennoitumis kysymys.

      Joskus tuntuu, että kuolemalla " pelotellaan" ja koenkin asian olevan se, että haluttaisiin sanoa, että älä aikaile itsesi pelastamisessa, sillä elämä voi päättyä milloin vain. Elämän päättyessä päättyy myös armon aika. Armo kun koskee juuri elämämme tapahtumia ja syntejä.

      Uskovaisen tulee siis elää Jumalaan luottaen, iloisena ja joka päivä intoa täynnä. Tehdä ja touhuta , auttaa heikompiaan ja läheisiään ( omien voimien mukaan). Mitään vaatimusta ei voi olla, sillä ihminen toimii sydämen hyvyydestä ja halusta. Jos sitä ei ole, niin sitä ei ole. Silloin ei ole saanut itselleen rakkautta tarpeeksi, josta voima ja into tulevat.
      Toki voi pakottaa itseään pikkuisen, mutta vain kokeakseen, että onko se hyvä vai huono. Jumalan valtakuntaan ei millään teolla mennä.

      Eli elämä ja kuolema, ovat tulemista ja menemistä ELÄMÄSTÄ.
      Minusta vain elämä on tärkeää, ei tuleminen tai meneminen, vaikka tietenkin ne ovat a ja o ( alfa et omega , alku ja loppu). Hautajaisissa näkee erilaisia ihmsiä erilaisin suhtautumisin ja minusta tavallaan hieno tilaisuus, sillä jokainen miettii asioita hetken ilman valheita tai väittämiä. Usein omaiset heräävätkin tapahtumassa ( ilman sanaakaan), sillä heille tapahtuma on aivan liki.

    • Anonyymi

      Mä en oo tullu maasta vaan ihmisen erittämästä siemenestä.ja jos mut poltetaan mut voi heittää vaikka auton moottori öljyn sekaan niin toi loru eiiii pidä paikkansa

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe