Olemme muuttamassa Jyväskylään Helsingistä miehen työn perässä.
Aluksi vuokra-asuntoon ja meille on tarjottu asuntoa Ylämyllyjärveltä. Millaista aluetta on? Onko mitään lähikauppaa lähellä, siinä Huhtalammentieltä vähän eteenpäin?
Emme siis ole muuttamassa Huhtalammentielle vaan siihen lähistölle, spottasin vaan tuon osoitteen kartalta siitä suht läheltä.
Keskustaan lienee n. 5km, kulkeeko bussit miten? Meillä on yksi auto tällä hetkellä ja mies kulkee sillä töihin joten minä kaksostyttöjen kanssa liikun rattailla kävellen/julkisille päivän aikana.
Kertokaahan kaikki alueesta ja palveluista =)
Ylämyllyjärvi
11
3384
Vastaukset
- tervetuloa
Narkkeja juoppoja murhaajia pedofiilejä mutuja
- fsdsd
Eihän siellä kai ole mitään palveluita, ei kauppaa eikä muutakaan. Lähin kauppa lienee Myllyjärven Siwa, mutta kai siihenkin joku pari kilsaa ainakin on matkaa. Alueena varmaan ihan ok, ei liene kauheesti sossupummeja tai vastaavia ainakan vielä.
- Kaukana on
Nukkumalähiö missä myös opiskelijataloja kaukana keskustasta. Etsikää sitten pikapuoliin väh rivitalo. Jos kerrostaloon olette muuttamassa.
- Ei oo töitä
Outoa ylipäätään että jo9ku on saanut Jyväskylästä töitä. Siis todella hienoa ja positiivista :) Tuntuu että Jyväskylä on Suomen työttömyysloukku numero 1
- Pappa jyväskylästä
Moi.
Alue on käsittääkseni aika nuorta tai aikaisintaan 80-luvulta rakentamaan aloitettua omakoti/rivitaloaluetta.
Varmaankin rauhallista aluetta, jossa on heti lähellä metsäalueita ja mm. uimaranta aika lähellä.
Sitten ne pahat uutiset: Katsoin netistä Jyväskylän paikallisliikenteen reittiopas -sivulta haulla Huhtalammentie 1 - Porrastie 1 (Porrastie 1 on käsittääkseni lähimmän kaupan, eli Myllyjärven Siwan osoite) bussiyhteydet ja tulos oli 19 minuuttia kävelyä matkaetäisyydellä 1,3 km.
Lähimmälle dösäpysäkille Huhtalammentie 1 osoitteesta on noin 1 km eli bussi 12 Keltinmäestä keskustaan. Siitä ei sitten kylläkään ole kuin muutaman pysäkin ja noin viiden minuutin bussimatka Keljon marketeille: City-Market, Prisma Alko, Lidl, Jokin halpa-krääsätavaratalo ja apteekki. Kertalipulla matka maksaa 3,30 aikuiselta, vaihtoaika ainoastaan 1 tunti. KK-lippu maksaa n. 62 egee.
Autolla lähimarketeille ajaa varmaan noin kymmenessä minuutissa. Keskustaan on matkaa noin 6 km.
Kaikenkaikkiaan Jyväskylässä on kaikki palvelut lähietäisyydellä verrattuna Helsinkiin. Täällä on paljon vilkasta kulttuurielämää ja hyviä ihmisiä.
Jotenkin tuntuu, että saatat olla kaksoisrattaiden kanssa jumissa talviaikaan siellä, minne olette muuttamassa. Ellet sitten ole tarmokas nuori äiti.
Itse muutin paljasjalkaisena Helsinkiläisenä tänne 14 vuotta sitten, Täällä on hyvä elää, mutta nyt aloitan autokoulun yli 50-vuotiaana juuri siksi, että vuorotyötä tekevänä en enään jaksa tätä pienemmän kaupungin vähäisempää julkista liikennettä. Käyn töissä Myllyjärvellä ja vuorotyöläisenä joudun käyttämään välillä taksia. - tmpre
Huhtalammentiellä oon asunut asumisoikeuskämpässä ja se talo oli rauhaton. Seutuna muuten ihan nättiä ja metsäistä ja talot ihan kivan näköisiä siinä, mutta bussiyhteydet sieltä huonot ja todellakin ne lähimmät palvelut Myllyjärvellä, keltinmäessä ja keljossa.
Talosta rauhattoman teki eräs miesasukas. Voisin kuvitella ettei yökyöpeli enää asu siellä. Epäsiisti ja aina kännykkään ulkona huutamassa ja eli öisin.- Anonyymi
Oliko asumisoikeuskämppä rauhaton Huhtalammentiellä ?. Olen muuttamassa sellaiseen lähiaikoina siellä. Ei kai asumisoikeuskämpässä voi häiritä naapureita lopettumasti, esim. stereoita huudattamalla yöaikaan. Nehän on melko uusia taloja, tällä vuosituhannella rakennettu ja kai niissä on jonkunlaiset äänieristeet kuitenkin.
- Anonyymi
Minä olen asunut nyt 1.5 vuotta Huhtalammentiellä. Poismuutto on edessä syyskuussa. Tässähän on vapaita asuntoja kaikissa näissä pienkerrostaloissa. Joka tänne haluaa muuttaa, niin valinnan varaa taitaa olla ihan mukavasti. Mutta en suosittele kenellekään normaalijärkiselle ihmisellä tätä asuin aluetta.
- Anonyymi
Kaatopaikka ihan vieressä. Asia, mikä kaikissa asuntoesittelyissä unohdetaan kertoa. Rottia ja kaikkee muuta kivaa...
- Anonyymi
Eipä ole tainnut ketään kiinnostaa keskustelun aihe. Vuodet on vierineet. Joko päädyitte seudulle asumaan ja miltä se on tuntunut.
Minä olen suunnitellut myös muuttavani Jyväskylän seudulle Vantaalta, kun eläkeikä alkaa viimeistään parin vuoden päästä. Avainasuntojen ASO kämpät kiinnostaa, kun olisi edullisempaa asua Jyväskylässä. Toki hintataso näyttää nousevan 1-2 vuodessa aika huimasti. Se pistää miettimään, että kannattaako sittenkään muuttaa.
Olen ihmetellyt muutamien asuinalueiden hintatasoa (huomattavan edullinen) ja sitä, että tietyissä ASO kohteissa ei näytä asunnot menevän kaupaksi. Esim Ylämyllyjärvi. Missä on siis vikaa? Huono kaupunginosa, etäiset palvelut (kaupat, apteekit, sairaalat, yms.) vai talon toimivuus ja muut asukkaat?- Anonyymi
Olen asunut ASO-kämpässä Ylämyllyjärvellä nyt puolisen vuotta. Oli virheratkaisu muuttaa tänne. Talo, jossa asun, olisi muuten melko hyvä, mutta täällä asuu sellaista porukkaa, että en ole tosiaan tilanteeseen tyytyväinen. Poismuutto näyttää ainoalta oikealta vaihtoehdolta. Ei täällä mitään palvelujakaan tietysti ole. En viitsi tarkemmin kommentoida tätä asiaa, koska minun naapurit saattavat päätellä kirjoittajan henkilöllisyyden, jos sattuvat lukemaan tätä, ja alkavat sitten tehdä entistä enemmän kiusaa minulle. Olen joitakin viestejä lähettänyt isännöitsijälle niistä häiriöistä, mitä täällä on ollut. Isännöitsijä on kai ottanut jotain yhteyttä häiriköihin, mutta mitään hyötyä siitä ei siis ole ollut. Päinvastoin ovat lisänneet häiriköintiä ja tietävät, että minä olisin jotenkin valittanut. Meteli on nyt selvästi lisääntynyt entisestään, täällä ei siis oikein yöllä voi edes nukkua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222441- 622374
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321537
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381532- 321510
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281220
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201176- 951171