Skoda Octavia vai Toyota Avensis?

Uutta alle

Hei, uutta autoa olen ostamassa. Melkein kaikki merkit olen omistanut mutta nuita kahta en. Elikkäs tarkoitus on kokeilla uutta merkkiä. Diesel-farkku tulisi olemaan. Olisiko vertailutesteistä kenelläkään tietoa? Omakohtaiset kokemukset olisivat tervetulleita. Mites näitä on takseissa? Taksimiehet arvostavat toimivuutta ja ergonomiaa.

36

2156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vai uutta...

Aprillipäivä meni jo...

• harkitsevainen...

Osta tojo siitä alkoi autoilun alamäki...

• Kokemusperäinen

Tai Skoda, silloin olet jo alamäen pohjalla

• autonero

Sun pitäisi vertailla Ocua ja Corollaa. Tai Superbia ja Avea. Muuten vertaat ristiin eri segmenttien autoja.

• tekniikan yo

Ei tota corollaa oo näkyny taksissa ainakaan täällä stadissa..onneksi..

• Huonokin riittää
        tekniikan yo kirjoitti:

Ei tota corollaa oo näkyny taksissa ainakaan täällä stadissa..onneksi..

Harvassa on Ocunkin. Onhan muuten ollut Ladaakin taksina..
        Superbeetä löytyyjonkin verran.

• Sama segmentti

Ocu on pyyhkinyt Avensiksella pöytää vertailutesteissä 100-0.

• tekniikan yo
        Huonokin riittää kirjoitti:

Harvassa on Ocunkin. Onhan muuten ollut Ladaakin taksina..
        Superbeetä löytyyjonkin verran.

Ei oo koskaan ollut taksina ainakaan Lada 110.

• pirius
        tekniikan yo kirjoitti:

Ei oo koskaan ollut taksina ainakaan Lada 110.

Toyota Piriusta on taksissa jonkin verran, on sekin parempi ja edistyksellisempi kuin itäblokin skoda.

• aika helppo valinta

väärin, uusi Ocu on suora kilpailija Avelle ja Superb luokkaa ylempänä.
        Itse ottaisin Skodan, sillä diesel koneet ovat todella taloudellisia ja kestäviä. Ajoltaa Skoda on aivan eri planeetalta, enkä keksi mitään perustetta tai ominaisuutta jossa Ave olisi parempi. Ja mainitaan rölleille etten aja tai omista Skodaa.

• skeida tul pers....
        aika helppo valinta kirjoitti:

väärin, uusi Ocu on suora kilpailija Avelle ja Superb luokkaa ylempänä.
        Itse ottaisin Skodan, sillä diesel koneet ovat todella taloudellisia ja kestäviä. Ajoltaa Skoda on aivan eri planeetalta, enkä keksi mitään perustetta tai ominaisuutta jossa Ave olisi parempi. Ja mainitaan rölleille etten aja tai omista Skodaa.

Helppoa on valinta unohda itäblokin looda, niin mitä jää jäljelle? Itse en huolisi kumpaakaan.

• Terppaaja

Ota molemmat autot kunnon koeajoon, vertaile kunnolla ja päätä itse. Älä ainakaan luota näiden palstojen mielipiteisiin. Myös lehtien koeajojen moni kohta perustuu testaajien henkilökohtaisiin mielipiteisiin, ja saattaa taustalta löytyä paljon muutakin "poliittista". Tokihan niissä on teknisesti mitattuja asioita.
      Fakta on se että Ocu on uusi malli ja Avesta tulee uusi malli vuoden sisään. Ei tarkoita sitä että Ave olisi ikänsä takia huono tms, mutta niin paljon ja kauan niitä on tien päällä ollut, ettei siinä uutuuden viehätystä ole. Ei Ocukaan tietysti mikään muotoilun kukkanen ole sisältä tai ulkoa, mun mielestä :-)

Ite ajan disuli Avella ja olen oikein tyytyväinen, entinen auto oli uusikorinen Volvo s60. Ocuakin kokeilin, mutta silloin ei ollut vielä farkkua tarjolla. Vuosi Avella takana ja ei vähäisintäkään ongelmaa tai kakistelua ole tullut esiin. Kaikki kilkkeet (Navi, kosketusnäyttö, jne). toimii hyvin. Todellinen kulutus on ollut 5,5 - 5,8 litran välillä. Melkein kaksi vuotta vielä tehdastakuuta jäljellä, ja jälleenmyyntiarvonhan Avessa pitäis olla kohdallaan. Mielenkiinnolla odotan millainen uusi malli tulee olemaan...

• helppo valkata

"Skoda Octavia vai Toyota Avensis"

"Vaeltava Ave" ei kiinnosta tippaakaan. Vähimmäisominaisuutena autossani pitää olla ajo-ominaisuudet.

• vitvittt

Kokeiles ennen päätöstä kumpaan on helpompi/mahdollista vaihtaa ajovalojen polttimot. Avensis tehty sellaiseksi, että polttimoita ei voi itse vaihtaa. Se viituttaa todella paljon jos pimeassä palavat.

• Volvo voittais

Itäautot ei kuulu harrastuksiini siksi avensis jos ei ole rahaa volvoon.

• v1ttu

Ota valkoinen auto, se on parempi kuin punainen auto. Valkoinen auto kiihtyy paremmin kuin TojoTero,

• osta se Kymco

jos mummo antaa rahat. Äläkä viritä, poliisisetä ei tykkää ja voi antaa isot sakot ja sitten taas isi ei tykkää.

• Tilastoa....

Octavian myynti nousi 142 % ja Avensiksen laski 37 %.

• Taavi2013

Kai hintakin vaikuttaa ostopäätökseen? Viimekesänä vaihdoin autoa ja tarjous oli myös avensiksesta. Kyl se vaan meni reippaasti yli mun budjetista. Myös se ettei autolla voinut ajaa isoimmalla vaihteella 80 kympin alueella ja ohittamaan lähtiessä piti vaihtaa vähintään neloselle ennen kuin mitään eloa oli moottorissa.

• Ainaski 1 ero

Toinen merkeistä on venäläinen. Toinen ei.

• Ei Tojoa

Joo, Tojoa valmistetaan Venäjällä.

• jorkki

kumpi?

• islamin kostajat
        Ei Tojoa kirjoitti:

Joo, Tojoa valmistetaan Venäjällä.

ja Turkin Toyotoja unohtamatta.

• Plussa maassa?
        islamin kostajat kirjoitti:

ja Turkin Toyotoja unohtamatta.

Siis englantilaista laatuautotuotantoa ;-)

• ex-automyyjä

Avensiksessa kaikenpuoleinen kestävyys ja vikojen vähäisyys on hallitseva ominaisuus. Octaviassa on selkeästi paremmat ajo-ominaisuudet. Nyt on vähän huono aika testata ajettavuutta, mutta käy ajamassa mutkaista ja kuoppaista soratietä. Avensikseen ei saa nelivetoa.

• Vinosilmien itäautot

Avensis on hirveä auto ja niin on skodakin. Iha hirveitä autoja kumpikin. Skoda on vielä itäauto. Oikee legendaarinen itäauto! Toyota sopii vinosilmmille tosi kivasti.

• rokka.

mites sisäfile maistuu?

• 350

Tämän palstan porukalla ei ole omia kokemuksia mistään,alan lehtiä käydään klirjastossa lukemassa ja markettien lehtiosastoilla. Sen mukaan muodostetaan sitten mielipiteet. Suosittelenkin vierailemaan merkkien omilla "clubi-sivuilla", niitä löytyy googlesta.

• Kokemusta löytyy

Yli miljoona kilometriä on takana. Uskon monella muullakin palstalaisella olevan paljon ajokokemusta.

Itse asiaan, Skoda on noista paljon parempi.

• jassååååå
        Kokemusta löytyy kirjoitti:

Yli miljoona kilometriä on takana. Uskon monella muullakin palstalaisella olevan paljon ajokokemusta.

Itse asiaan, Skoda on noista paljon parempi.

Ai kortti ollut 7-8 vuotta.

• ave diesel

Laita Octavi ja kerro sitten miten toimii.

Avensis on halvempi. Omistan Aven ja vikaa on ollut todella paljon. Octavia on muuten parempi ajaa.

• laksiklenksu

Vertaa toitoja-Leksus ja Superb !
      Siinä samaa segmenttiä autot ja Skoda parempi ajaa / kestävämpi ja nätimpi, leksus taas kyllästetty hienoilla nippeleillä ja vitkuttimilla maksaen älyttömästi ja ruostuu äkkiä

• Kummajainen

Kumpi ruostuu ennen puhki?

• törö hönö

Tähänkin vastauksia tullut32 ja niistä pari asiallista erittelevää vastausta , muut aivoinvaliidien aivopieruja. Tästäkin näkee suoli 24 lukijoiden tason. Se on sikamaisen alhainen. Ihmiskunnan roskasakki, paidankuluttaja joukko täällä mellastaa.
      Eipä kannata kysellä täältä yhtikäs mitään, eikä juurikaan käydä.

• tere tulemas

vain medän pöhköjen seuraan ei pikkuasioista kannata nipottaa.

• kusipäääääääääääää1

Ave halvempi kuin Ocu? Pankaas hinnastoja väitteenne tueksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      261
      4726
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      80
      3177
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2503
    4. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      34
      2345
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1787
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      97
      1570
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      92
      1341
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      985
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      978
    10. Laita vielä yksi viesti

Saisin rohkeutta☺️ Naiselta
      Ikävä
      99