Onko kukaan käynyt syömässä uudessa asemaravintolassa?
Mainos oli jossain lehdessä. Minkälaista alacarte safkaa tai lounasta?
Onko hyvä mesta, kannattaako käydä testaan vai pysyä varmoissa paikoissa missä aina hyvä ruoka ja palvelu?
Uusi Asemaravintola
93
3875
Vastaukset
- Tuokaa kalaa
Joo. Tästä oli artikkeli Suur-Jyväskylälehdessä. Ravintolan omistaja kehui saaristolaistyyppistä kalapöytää ja uudentyyppistä ala carte valikoimaa.
Mua itseäni saaristonlapsena kiinnostaa se vanha kunnon kalapöytä.
Musta on hienoa, että ravintoloitsijalla on sellainen itsetunto, että tuo kalaruokia keskelle suomea ylpeästi ja varmalla ammattitaidolla. Todennäköisesti sellaisella ammattitaidolla että kelpaa myös meille kärsää nostaville rannikon nyrpistäjille.- pörri
Juu minä kävin ja söin saaristolaispöydästä.
Oli ihan monipuolinen ja kalaisa.
Saaristolaisleipä oli TOSI hyvää, en ole kaupasta ikinä uskaltanut sitä ostaa, tuolla maistoin ja oli hyvää.
En tiedä millainen saaristolaispöytä saaristossa on mutta minulle tuo oli jes!
Lounaalla kävin kanssa kerran aijemmin ja tupa oli täynnä joten taitaa olla niin että muutkin on tämän paikan jo löytäneet.
- suosittelen
Nam! Käyty ja hyväksi todettu, hinta-laatu sellainen että siellä voi käydä useamminkin kuin vain erityisinä juhla päivinä.. Hakkaa Pölliksen mennen tullen. Jopa Kissanviikset äi kakkokseksi. Harmooni ja Vesilinna kokeilematta, mutta epäilen että hinta-laatu suhteella koettuna Asemaravintola pysyy meidän mielestämme alueen ykkösenä. Suosittelen.
- kisu2
Juu kannattaa testata ja käydä useamminkin - hyvää!
varaapöytä puh. 045 187 3445
[email protected]- käyny
Hanakka oot mainostamaan. Omaa väkeä tai vähintään sukulainen. :D
- käyny
Taitaa oma väki kehua...
- kisu2
He he
Oletko kateellinen kun joku osaa jotakin.
Minusta tuo asemravintola on hyvä, ollut ainakin tähän asti mitä olen palveluja käyttänyt.
Ja hinta - laatusuhde väittämättä Jyväskylän paras, vai missä on mielestäsi parempi?
Kerro minulle niin käyn tsekkaileen.
- kisu2
oletko facebookissa?
Mielestäni tuo asemaravintola on facebookissa, www.sivuja en vielä löytänyt.
Siellä oli jotakin kuvia ja ruokalistoja yms.
Mut kyl oma kokemus on aina paras. - herkkusuu1
Hei!
On todellakin käymisen arvoinen paikka - ellet ole jo ehtinyt käydä.
Ruoka on jotakin muuta kuin ketju muonaa.- hymi
jep jep näin on herkkusuu
- Lutakon paroni
Sossu maksanut puparilaisille kevätretken asemaravintolaan?
- Central JKL
Onko Lutakolla nyt sitten muka joku hyvä statusarvo? Sehän on aivan narkki/doku-mesta. Keskustassa me paremmat asumme, hehee!
- käpy
Moi!
Oletkin saanut jo muutaman kommentin.
Toivottavasti olet rohjennut mennä käymään tuolla asemaravintolassa - minäkin kävin ja menen huomenna taas uudestaan.
Ulkohan rakennus näyttää ajan patinoimalta - sille ei varmaan voi tehdä mitään suuremmin koska on suojelukohden, mielestäni. Mutta ravintoloitsija on onnistunut tuomaan kivan juhlakkaan tunnelman sisustuksella taloon menettämättä vanhaa henkeä. Tuosta tulee varmasti mukava tunnelmallinen joulun aikoihin....- Eienääkoskaan
Lounas on kamala. Ihan ala-arvoista ruokaa. Saaristolaispöytä ei mistään kotoisin.
- miksu3
Ala-arvoista ruokaa, parhaimmillaan arkinen, pahimmillaan annos jää kahteen haukkuun.
- MixRax
Mitä, etkö saanu sieltä pitsaa ja cokista, mee vaika Raxiin ahtamaan mättöä läskimahaasi.
- Asiakas1
Amatöörimäinen palvelu. Saaristopöydän ruoka oli ihan ok, mutta tarjoilijatkaan eivät osanneet kertoa mitä ruokalajit sisälsivät. Ruokalistoja ei riittänyt kaikille. Outo, halpa fiilis paikasta jäi. Sisätilat on sinänsä kauniit, ulkoa rakennus on rähjäinen.
- hymi
Hei!
En kyllä voi yhtyä näihin mielipiteisiin, no jokaisella on oikeus mielipiteeseen.
nimimerkki "eienääkoskaan" kävi kuitenkin kaksi kertaa ilmeiseti kyseisessä ravintolassa koska osasi arvostella sekä lounaan että saaristolaispöydän..vai onko koko juttu vihreyttä vallan?
Lapsellista touhua.
Itse en ole vielä ollut pettynyt ja joka puolella tapahtuu aina joku floppi joskus - ihmisethän sielä töitä tekee vai oletteko itse aina yhtä täydellisyyttä joka päivä? - Toivottavasti menestyis
Mitäs veikkaatte kauanko tämä kapakka pysyy pystyssä? Lafka joka ei mainosta, eikä webbisivuja löydä, ei mun veikkauksen mukaan kauaa elä. Lounaslistaakaan ei löydä mistään.
- B.Gates
Toivottavasti menestyis kirjoitti:
Mitäs veikkaatte kauanko tämä kapakka pysyy pystyssä? Lafka joka ei mainosta, eikä webbisivuja löydä, ei mun veikkauksen mukaan kauaa elä. Lounaslistaakaan ei löydä mistään.
Mitä höriset!
Onhan niillä netti sivut..tunnetko googlen?
No mä jeesaan kokeile hakua tietokoneesi oikeasta yläkulmasta vanhaasemaravintola.fi
- Tuomas771
Olen itse käynyt syömässä täällä kerran. Alkuruoaksi otin lohipastramin, joka oli ulkonäöltään todella hieno annos! Valitettavasti annoksen koko oli alkuruoaksikin todella pieni. Lisäksi lohesta oli unohtunut suola ja kastikkeesta maku. Annokseen kuulunut "leipä" oli 3 kolmionmuotoista leipäsipsiä lautasen reunalla. Pääruuaksi söin possunleikkeen, joka vaikutti minkä tahansa huoltoaseman possunleikkeeltä tyypillisine sahareunaisine "mummon ranskanperunoineen". Leike oli kuiva. Alku- ja pääruoka olivat toki aivan eri ruokia (kala-liha), mutta niiden ulkonäkö/tyyli ei ei ollut missään linjassa toisiinsa nähden. Annokset olivat kuin eri keittiöistä. Jälkiruuaksi söin creme bruleen, johon oli lisätty omatekoinen tyrnimarjajäätelö ja muita lisukkeita päälle. Miksi?! Creme brulee ei tarvitse mitään lisukkeita, eikä klassikkoannosta kannata sotkea muilla voimakkailla mauilla. Itse creme brulee oli loistava! Jäätelöstä lisukkeineen saisi kokonaan oman hienon jälkiruoan. Pullo punaviiniä oli hyvä (en muista mikä oli merkki). Aion kyllä käydä täällä toistekin syömässä!
- mimmi18
Olen käynnyt lounaalla vanhassa asemaravintolassa ja se oli mielestäni hinta-laatusuhteeltaan todella hyvä.
Lounas si. alkukeitto, kylmä salaatti/alkupalapöytä, kaksi eri pääruokaa (liha ja kasvis) lisukkeineen sekä vielä kahvia ja pikkuleipiä 10€
Ainoa miinus oli se että istumapaikan löytyminen oli hankalaa koska asiakkaita oli kiitettävästi paikalla. Toki ravintolallehan se on hyvä...
Menen kyllä jatkossakin tänne lounaalle ja saaristolaispöydän ajattelin käydä kaveriporukalla haukkaamassa joku ilta. - Ainolan Aatelija
Ympäristöstä löytyy paljon tyhjiä pulloja ja tölkkejä.
- Iines Iloinen
Laita viestii kaupungille mitä tota täälä itket...työttömät siivoamaan
- Keräilijä
Jep,keräilen niitä sieltä,suuret rahat saan ja painun asuntooni Lutakkoon. Antiikkitölkkejä välillä aivan sairaasti, myyn ne sitten netissä keräilijöille. Viimeksi löysin Raninin ja Wihurinkosken tölkin 70-luvulta.
- hohhoijjaa
Varmasti parempi kuin Harmooni, jossa neljän ruokalajin jälkeen ei nälkä lähtenyt. Ylimielinen mesta kaikinpuolin
- hohhoijjaa
Nettisivuilta käy heti selväksi että ainakaan hinnoilla ei keulita. Viinitkin malttirahalla lasiin.
http://vanhaasemaravintola.fi/a-la-carte/- hymi
No eikö ole kiva et meille kaikille on tullut vierailtava ravintola?
- perus5
Harmooni on semmonen "naisten ravintola". Täällä viihtyy kai muutkin. En ole käynyt kummassakana.
- styömies
Menen tänään tänne lounaalle. Kerron sitten oliko hyvää.
- mirja1
No kuis kävi, maistuko vai jäikö syömättä?
Minä söin iloisin mielin. - Matepaatikko
mirja1 kirjoitti:
No kuis kävi, maistuko vai jäikö syömättä?
Minä söin iloisin mielin.Erikoinen keskustelu. Paria poikkeusta lukuunottamatta kaikki kirjoittajat olivat käyneet.... Moista ei tapahdu kuin elokuvissa ja itse tuotetuissa mainoksissa.
- melkein lomalainen
Matepaatikko kirjoitti:
Erikoinen keskustelu. Paria poikkeusta lukuunottamatta kaikki kirjoittajat olivat käyneet.... Moista ei tapahdu kuin elokuvissa ja itse tuotetuissa mainoksissa.
Hi hi...täähän on hauskaa minäkin olen käynnyt tuolla ja nytkin etsin heidän www sivua ja kirjoitin hakuun asemaravintola...ei löytynyt kuin tämä ja muutama juttu keskisuolalaisen tiimoilta yms.
Mutta apu löytyi tästä kirjoittelusta se onkin www.vanhaasemaravintola.fi
Ehkä se on se syy miksi täällä onkin näin vilkasta!
No olithan sinäkin täällä?
Hei älkää olko kateellisii jos immeiset tykkää tai ei tykkää - jokaisella oma vapaus mielipiteeseen ja etsiä paikkansa.
Ja vielä..huomennakin pyörähdän syömässä koska nälkä on varmasti....sitten lomille! - Läpinäkyvää!
Matepaatikko kirjoitti:
Erikoinen keskustelu. Paria poikkeusta lukuunottamatta kaikki kirjoittajat olivat käyneet.... Moista ei tapahdu kuin elokuvissa ja itse tuotetuissa mainoksissa.
Firman omat työntekijät tai heidän ystäviä on laitettu oikein masinoimaan keskustelua tästä paikasta.
Näkeehän tuon jo tyhmempikin. - Hessuhoppis
Läpinäkyvää! kirjoitti:
Firman omat työntekijät tai heidän ystäviä on laitettu oikein masinoimaan keskustelua tästä paikasta.
Näkeehän tuon jo tyhmempikin.Siitäkö niille maksetaan..onpa mielenkiintoinen työpaikka!
Oletko siellä töissä Läpinäkyvä
- kyläilemään tulossa
Mitä tykkäättee ravintolasta nimeltä Harmooni? Onko ihastuttava?
- yökkis
ei tonne asemaravintolaan kannata mennä kun raaka-aineet haetaan lidlistä jne...
- nasse setä
Niin onko niillä pihveissä lidelin leima...haa ha kaikkea sitä saa täälä lukeakkin.
Joku kateellinen hömppä oot YÖKKIS, herää!!!
Voi olla melko työlästä pyörittää ravintelii päivittäistavara kaupan tuotteilla, tämän tajuu jokainen, melkein.
- kyläilemään tulossa
yökkis: mistä tiedät?
- pihvukkeli
Stefans Steakhousea odotan.
- Marsu
Olipa hintavat piffit!
Maku kuten muuallakin
- millefleur
Kävin peräjälkeen vanhassa asemaravintolassa ja harmoonissa. molemmat vielä aivan lapsenkengissä, mutta harmooni vei voiton.
- petit fours
Hei, minäkin olen vieraillut molemmissa ja pidin kyllä molemmista. Molemmissa oma tyylinsä ja varmasti ovat vielä matkansa alussa kuten mainitsit "millefleur".
Mielestäni on tosi hienoa että meille Jyväskyläläisille tulee tarjontaa ketjujen rinnalle. Tuota hienompaa ruokailuahan on kyl tarjolla vesilinna, pöllövaari, figaro ja nyt harmooni.
Tätä asema ravintolaa en mielessäni luokittelisi tuohon ryhmään vaan asetta kevyempään sarjaan, näkeehän sen hinnoissakin ja ei ole ruoka niin pientä piiperrystä lautasella.
Minä en kyllä steak housea odota, aina sama juttu näissä ketju paikoissa HINTA -LAATUSUHDE EI KOHTAA sorry vaan "pihviukkeli", anteeksi ennakko asenteeni.
- kiinostunut1
Kertokaapa paljon on hinta suunnilleen? :)
- millefleur
"pettari" puhuu asiaa. tosin onko kukaan saanut vesilinnassa unohtumatonta ruokaa tai palvelua. harjoittelijat pyörivät nurkissa ja pyytelevät anteeksi.
- bored
henkilökunta pistää vettä myllyyn....
mainostavat itseään.
puhutaan hyvää tai pahaa ...aina se on mainosta. ¨
herää ihmisillä mielenkiinto, nääs. - Petit fours
Ok. Yksityiskohtiin en halua paneutua.
Kokemuksia on minullakin jokaisesta noista ja - merkkisenä, ajattelen että tekevälle sattuu. Minullekkin käy kömmähdyksiä vaikka vain kotona kokkaankin, aina ei onnistu vaik niin haluaisinkin.
- hyhhyhhyi!
Lounas paha. Pariin haukkuun jäi. Pöytäliinat epäsiistit ja aterimet yms ei kunnon pesua nähneetkään. Vesi maistuu ihan vanhoille putkille, yök! En ikinä maksaisi 10€ tuosta "makukokemuksesta", saman kokemuksen löydän myös taloyhtiön roskakatoksesta!
- nakit ja muusi
Lopettakaahan jo tuosta paikasta kirjoittelu.
Onko tuo nyt niin ihmeellinen paikka että pitää jatkuvasti sen tasosta keskustella .
toinen ei tykkää ja toinen taas tykkää.
SO WHAT?!!??
- Reino V
Itävaltalaistunnelmaa, suosittelen!
- Vieno R
Kunnon Itäsaksalaistunnelmaa, en suosittele!
- DDR
Vieno R kirjoitti:
Kunnon Itäsaksalaistunnelmaa, en suosittele!
Vanha kunnon itä-saksa kunniaan, mitäs huonoa siinä sitten oli?
Eikö Vieno tiedä että sielä eli myös onnellisia ihmisiä. - VIENO.R
DDR kirjoitti:
Vanha kunnon itä-saksa kunniaan, mitäs huonoa siinä sitten oli?
Eikö Vieno tiedä että sielä eli myös onnellisia ihmisiä.niinhän nuo valehtelivat.....
- Vasemmankautta
http://eat.fi/helsinki/vanha-asemaravintola
Kirjotteln tuonne arvostelun.- Äly hoi
Oltkohan oikeassa ravintolassa?
Minä en ole tuolla valkoisiin liinoihin vielä törmännyt ja ei kai lounasbuffet voi olla jotakin gourmettia...sul on sorry vaan sopat ja vellit sekasin!
Mut huomasin sivuiltasi sinun tykkäävän enemmän hamppari yms. pikaruoka jutuista.
- kokinopissa
Outoa, että monessa EAT.FI-arvostelussa otetaan esiin Harmooniin pienet annokset. Miksi kaikki puhuu niistä? 0nko niissä todellakin joku ongelma hei?
- millefleur
Harmooni ei ole fine dining -ravintola. Annokset saattavat näyttää ja kuulostaa siltä, mutta elämykseen vaaditaan muutakin kuin ruokaa. Esimerkiksi hyvä viini- ja olutlista sekä ammattitaitoinen henkilökunta.
- Punavalkoinen
Nams, vie kielen mennessään ja mitä ihastuttavin palvelu. Upea miljöö! Suosittelen tutustumaan ruokalistaan ja viineihin. Meidän seurue tykkäs!
- trollitutkain
Tämä yksi tyyppi on jatkuvasti avaamassa tätä ketjua asemaravintolan kehumisesta.. Saa ilmeisesti jotakin kiksejä siitä, kun ihmiset kehuvat hänen paikkaansa. Ymmärtäkää nyt, ettei tämmöisen trollin viesteihin kannata vastata.
- OlliL
Lounaaksi tarjottu uunilohi oli 21.7.2014 aivan liian suolaista. Oli kuin keskisuolaista silliä. Jäipä syömättä.
- toomuch
Ollille harmittellut ikävästä kokemusta. Toivottavasti löytyy lähistöltä toinen lounaspaikka.
- yhhh yh
Stefans kokemuksia? Aika karsees paikas lähellä Pommin terassia. Yh.
Tampereel se on hyvä rafla.- Stefu
Stefans testattu lauantaina ja todella loistava ruoka. Mitä tekemistä Pommin terassilla Stefansssin kanssa, onhan siinä Amarillo ja Poppari lähempänä???
- Pääasia että paljon?
Ihme meuhkaamista täällä. Menkää suosiolla ABC:lle syömään, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa laaturavintoloista.
- Liigamies(entinen)
Jyväskylässä on vähän ravintoloja. On vaan raivontoloja joissa juuaan liikaa.
- Liikamies
"Ravintoloita" ja "juodaan"! Mikä on "raivontolo"?Virolainen nyrkkeilysali?
- sipulia päälle
Suosittelen Burger King jos tykkää sipulimausta.
- PlayPff
Kesä loppui. Nyt testataan ravintoloiden kunto ja houkutukset tosissaan. Pudotuspeli alkaa heti.
- vaajis
tiedän paljon veljistäkin ja siskost
- Stefu's place
Stefan's Steak vie voiton kaikista!
AREN aukiolla.
- A.Ukio
Eikös se ole aukion reunalla?
- Kusipäälle
Veteleppä kätees pilkunviilaaja!
- neverstoppari
Eiks Are oo jyväskyläläinen räppäri. Sen näkee useimmin Kortepohjan Sebussa eli Sebanstianssis.
- laiha nuorisokeihäs
TAMPEREEN KEHRÄSAAREN STEFAN'S on todella hyvä ja jos sama taso säilyy on se kaupungin parhaita ruokamestoja.
AREn aukio on vanha nimi ja vanhat kaupunkilaiset tuntee sen edelleenkin sillä nimellä.
Londonin talossa oli nimittäin ARE entisaikaan.
Myös nykyinen poppari on entinen Amarillon alakerta.
- mic in mc
Are räppää, et sais täppää
Rahalla Amarilloon, ja kaverin luo rolloon
kaljaa polloon, ja huutaa mikkiin yoloyuolloo - ei kirjoittaja
http://kotiruokaillen.blogspot.fi/2014/06/ravintola-testissa-jyvaskylan-vanha.html
Tästtä testissä itävallan ylpeys. Annokset näyttää pienemmiltä kuin naapuris - biisonii
Muistatteko Texas Standardin torikeskuksessa? Se oli Jyväskylän ravintolahistorian omituisimpia juttuja.
- Huhheliheijaa
Nyt on Jyväskylässä kaikille tarjolla jotain. Hyvä! Tästä eteenpäin ja tarjotaan jotain myös muualta tuleville. Nythän monet ajaa ohi.
- Tyyne Tyni
Tänään saa Hurrikaanin hallista kisamakkaraa!
- Laihis
Ravintoloihin ja ruokapaikkoihin ei tarvitse mennä sisään saadakseen aistinautintoja.Itse hidastan aina kävelyäni niiden kohdalla ,kun nenään ottaa milloin mitkäkin herkkuruuat.
Sitten vaan kotiin syömään makaronilaatikkoa muistellen äskeisiä tuoksuja ja mainosten herkkuja.Nam nam ! - syöppö
Jos omistaja itse lieden ääressä niin ruoka on ollut joka kerran tosi hyvää. Ollaan tosin saatu asemaravintolassa myös mauttomampaa ruokaa. Ja lounas ei ollut ihan niin hyvä kuin ala carte. Oletamme että tällöin keittiössä puuhasteli kakkoskokki.
Sillti - hinta laatu suhteella ravintola jossa käymme mielellämme. - Sir Talon
Kiitos asiantuntevista kommenteista. Painamme mieleen.
- ohoh
Asemaravintolan omistaja on aikamoinen möykkä oltiin syömässä ja huuti kuin hinaaja työntekijöille keittiössä, kyllä siinä meni ruokahalu. Kaikenlisäksi saaristolaispöytä oli kuivaksi näivettyny montakohan päivää oli ollut tarjolla samat eväät. Ei tartte mennä toiste.
- Marttiinat
Käytiin raxis. oli jees.
- tartaari
Näkeekö asemaravintola ensi kesää?en ole käynyt hetkeen.
- arvi- oiva
Burger Kingi, siel ei viihdy liivijengi. Vanha Asema, se on ravitseva. Muut ravintolat, huonoja ovat.
- Jorkkis3
Asemaravintolan omistaja ei ole syntyisin Suomesta, vaan muualta euroopasta. SIksi voi tulla käsitys erilaisesta kulttuurista, jota ei kannata epäillä ennakkoluuloihin perustuen. Puhetavat vaihtelee niin kuin aikavyöhykkeet ja sateenkaaren väret. Varmasti mukava ja auvoisa ukko.
- junki...
Joo ei näe asemaravintola enää ensi kesää. Puljun toiminta loppuu samalla kun starttirahojen maksu päättyy...
- mies jkl
junki... kirjoitti:
Joo ei näe asemaravintola enää ensi kesää. Puljun toiminta loppuu samalla kun starttirahojen maksu päättyy...
niin vai olisiko tullut konkurssi?nyt eletään niin kovia aikoja että moni ravintola vielä suomessa menee konkkaan.surullista on tämä mailman tilanne.
- sepppoooo
Surkea palvelu ja huono ruoka. Etanat maistui mudalle ja possu oli raakaa. Tarjoilijat epäammattimaisia varmaan omistajan kavereita ilman koulutusta.
- Antselmk
Katoppas. Kyseinen kioski hävinnyt eat.fi-sivustolta. Onko toiminta loppunut vai onko saatu ketkuiltua ravintola pois sieltä? Ei mitenkään mahdottoman mairittelevia arvosteluja ollut. Paitsi tietysti ensimmäinen arvostelu, jossa "uusi käyttäjä" osasi varsin seikkaperäisesti kehua ravintolaa. Jotenkin osasin tältä pariskunnalta jotain tällaista odottaakin :-D
- Harmoniassa
Onko ravintola loppunut kun eat.fi sivustolta ei löytynyt. Nettisivut näyttäsivät olemassa vielä. Aika sekavaa toimintaa. Antaa epämääräisen kuvan toiminnasta.
- Mandariinliini
Kyllä olen useasti ja menen uudelleen.
Aika naurettavaia juttuja tässä viesti ketjussa. Oliko jollakin kateuden pilkku silmässä, voi reppanoita miksi ette ryhdy itse yrittäjiksi!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802831
- 1862444
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362165- 191483
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241