Ampumaharrastus Suomessa?

6 + 16 = 22

Olen parikymppinen nuori ja olen saanut vapautuksen varusmiespalveluksesta. Toisin kuin luulisi, en ole riemuissani asiasta. Kadehdin hieman ystäviäni, jotka ovat tehneet vaikka mitä inttissä.

Koska en tule koskaan pääsemään varusmiespalvelukseen, en käsittääkseni koskaan pääse ampumaan rynnäkkökiväärillä. Ampumataito on kuitenkin sotilaan tärkeimpiä taitoja. Onko minulla mitään mahdollisuutta päästä kokeilemaan puolustusvoimien käyttämiä aseita? Jos haluan joskus elämässäni päästä kokeilemaan AK-47 ja SVD:tä, täytyykö minun matkustaa Itä-Eurooppaan?

2

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maanpuolustustahto

kun löytyy, niin voi paikallisiin reserviläisiin. Yleensä pääsee, vaikka inttiä ei olisi käynytkään. Siellä on ampumaharrastusta myös tuommoisilla...

• ­¢­­­­

luulenpa että pelkkä kokeilu kyllä onnistuu, kun hankkiudut jonkun reserviläisyhdistyksen puheille. Aseet ei kyllä ole mitään sarjatulirynkkyjä. Sarjatulella roiskintaa harva intin käynytkään pääsee kokemaan muuta kuin paukkupateilla.

Armeijan rynkyillä palvelusammuntoja radalla pääsee ampumaan kuka tahansa, joka on jonkun reserviläisliiton alaisen yhdistyksen jäsen ja vakuutukset maksettu. Kaikkiin yhdistyksiin ei ketä tahansa huolita, mutta useimpiin olet ihan tervetullut jäsenmaksurahoinesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      95
      8176
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      174
      3792
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3299
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      255
      2551
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2185
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2035
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      29
      1980
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1912
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1788
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1783
    Aihe