Muistihäiriöistä tietävät

Dgu

haluaisin tietii onko minulla syytä huoleen.

Minun työssäkäyvä 55-vuotias äitini on silloin tällöin alkanut unohtelemaan asioita. Esim. Tänään kun vierailin hänen luonaan noin viiden tunnin ajan, hän kysyi minulta vierailun lopuksi kysymyksen jonka oli kysynyt jo vierailun aluksi. Lisäksi esim viime viikolla ei muistanut seuraavana päivä yhtä asiaa jonka oli kuullut edellisenä päivänä.

onko tuo normaalia vanhenemista vai onkohan syytä huolestua mahdollisesta alzheimerista tai muusta muistisairaudesta? Äitini täti pn kuollut alzheimeriin.

7

319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennaltaehkäsy
    • kokemusta on...

Ei kovin huolestuttavalta kuulosta. Äidilläsi saattaa olla työstä aiheutuvaa väsymystä, unettomuutta, ne jo aiheuttavat , että unohteleee asioita. Ikä on yksi syy, äitisi on vaihdevuosi iässä, se on kova myllerrys naisen kehossa. Itse aikoinani ollessa 55v, muisti pätki pahasti, mutta kun vv selvisin, nyt ei mitään ongelmaa ja ole jo 61v.

• omaishoitaja

Masennus on yksi syy joka aiheuttaa muistamattomutta,mutta tarkailla kannattaa.

• siinähän se

uni ja lepo ja ravinto ja ...

• syy tautiin
    • Aspergerinfo

"hän kysyi minulta vierailun lopuksi kysymyksen jonka oli kysynyt jo vierailun aluksi."

Ei syytä huoleen. Vastasitko vierailun alussa esitettyyn kysymykseen? Mikäli et, tottakai sama kysymys esitetään uudelleen.

Ihan tavanomaista myös on olla muistamatta edellisen päivän tai viikon tapahtumia. Tällaisesta voivat kärsiä myös ihan nuoretkin henkilöt nykypäivänä kaiken informaatioviidakon keskellä.

Sinuna en olisi mitenkään erityisen huolissaan. Mutta jos tahdotte, hakeutukaa terveyskeskuksen kautta lähetteellä muistipoliklinikalle tarkempiin tutkimuksiin.

• Dgu

Vastasin kyllä vierailun aluksi jo kysymykseen.

Mutta huojentavaa kuulla, että tuollainen saattaa olla ihan normaaliakin. Aiemmin äitini on ollut kaikella tavalla hyvin skarppi ja siksi nyt viime aikoina alkanut unohtelu on saanut minut kiinnittämään huomiota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      32
      2088
    2. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      46
      1705
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      112
      1476
    4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      104
      1226
    5. Ootko A-nainen vielä vihainen?

Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja
      Ikävä
      104
      1024
    6. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      76
      968
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      59
      855
    8. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      34
      822
    9. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      52
      789
    10. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      101
      743
    Aihe