Käytössä 4G-yhteys, jossa pakko-NAT, eli kotiverkkoon ei suoraan ulkoapäin pääse.
Ongelma on jo osin ratkaistu VPS-palvelimella, johon reverse SSH:lla porttiohjaus. 
Nyt Raspberryllä oleva www-palvelin näkyy VPS-palvelimen osoitteella.
Tämä onnistui helposti komentamalla:
sudo ssh -t -t -R 80:localhost:80  [email protected] -k 
Seuraavaksi pitäisi miettiä, miten digiboksin www-käyttöliittymän saisi näkymään ulkomaailmaan (violetti kohta kuvassa).
Voinko jotenkin Raspberryllä luoda tuon reverse SSH-tunnelin ja ohjata sen edelleen digiboksin www-palvelimelle?
Olen aivan hakusessa tämän asian kanssa, joten kaikki vinkit olisi nyt tervetulleita!
Kyselin tätä alustavasti tuolla "yleistä linuxista" -palstalla, mutta tällä forumilla voisi löytyä enemmän tämän alan osaamista.
Kuva suunnitelmasta: http://aijaa.com/kFGa3N
Reverse SSH-tunnelointi A-C, kautta B?
fsgsdafadsfadsfadfad
1
180
Vastaukset
- sdfsdsdasfasdfadfadsratkaistu tällä ohjeella: 
 http://toic.org/blog/2009/reverse-ssh-port-forwarding/
 ssh -R 89.xxx.xx.4:2211:192.168.0.10:631 bserver.outside.com
 en voinut vain käsittää että se olikin noin yksinkertaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset424945
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut183656
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693453
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012808
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral862690
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302630
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa161723
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161566
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2011448
- 1521321