Käytössä 4G-yhteys, jossa pakko-NAT, eli kotiverkkoon ei suoraan ulkoapäin pääse.
Ongelma on jo osin ratkaistu VPS-palvelimella, johon reverse SSH:lla porttiohjaus.
Nyt Raspberryllä oleva www-palvelin näkyy VPS-palvelimen osoitteella.
Tämä onnistui helposti komentamalla:
sudo ssh -t -t -R 80:localhost:80 [email protected] -k
Seuraavaksi pitäisi miettiä, miten digiboksin www-käyttöliittymän saisi näkymään ulkomaailmaan (violetti kohta kuvassa).
Voinko jotenkin Raspberryllä luoda tuon reverse SSH-tunnelin ja ohjata sen edelleen digiboksin www-palvelimelle?
Olen aivan hakusessa tämän asian kanssa, joten kaikki vinkit olisi nyt tervetulleita!
Kyselin tätä alustavasti tuolla "yleistä linuxista" -palstalla, mutta tällä forumilla voisi löytyä enemmän tämän alan osaamista.
Kuva suunnitelmasta: http://aijaa.com/kFGa3N
Reverse SSH-tunnelointi A-C, kautta B?
fsgsdafadsfadsfadfad
1
230
Vastaukset
- sdfsdsdasfasdfadfads
ratkaistu tällä ohjeella:
http://toic.org/blog/2009/reverse-ssh-port-forwarding/
ssh -R 89.xxx.xx.4:2211:192.168.0.10:631 bserver.outside.com
en voinut vain käsittää että se olikin noin yksinkertaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 343986
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131899Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631364Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951296Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681185Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A51041- 47951
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti333914Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥26911En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?39892