Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

psoriasis?

vilijonkkatyttö

-miksi psoriasis kehittyy yleensä nivelkohtiin iholla?
- onko suoliston kuntoa tutkittu kuinka usein psoriaatikoilla, jos kerran eri ruokavalioilla vaikutusta..?
- onko kenelläkään IHAN täysin psoriasis hävinnyt jossain vaiheessa/vaiheissa?Millaisissa?
-miten läikkiä alkaa tulemaan lisää ja lisää...eli missä tavallaan sairaus on...onko kyse elimistön tulehdustilasta? Joka pahenee tietyistä syistä...stressi isoimpana varmaankin?

pohdintoa..saa jakaa omia kokemuksia..asiallista tietoa kiitos :)

14

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan oma valinta
    • €ero

      Yli kaksikymmentä vuotta tuskaillut, polvissa kyynärpäissä käsissä päänahassa ja vähän muuallakin.Talvella alkoi yllättäen paranemaan, johan tuntui mukavalta oikein hymyilytti.
      Eikös mitä reilunviikko sitten alkoi taas pahenemaan, ei tässä tiedä mitä ajattelisi no kohta saa aurinkoa jos se helpottaisi

      • Musse69

        Terve.ero auringo ei auta se auta vähän mutta se ei lopullinen ratkaisu .se pahentaa vähän ihoa vaikka lääkäreitä sanovat niin .koska psorias on sisään sairaus eli pitä hoitta sisään kautta .olen etsi 4 vuotta sairastun ja kokeillut kaikki mitä lääkärit antanut ja sitten lopetin .ja nyt saain hyvä lääket ja se on luonteesta se maan terva .minulla on ja se on varmasti psoriasis lähte pois ja taku


      • Musse69
        Musse69 kirjoitti:

        Terve.ero auringo ei auta se auta vähän mutta se ei lopullinen ratkaisu .se pahentaa vähän ihoa vaikka lääkäreitä sanovat niin .koska psorias on sisään sairaus eli pitä hoitta sisään kautta .olen etsi 4 vuotta sairastun ja kokeillut kaikki mitä lääkärit antanut ja sitten lopetin .ja nyt saain hyvä lääket ja se on luonteesta se maan terva .minulla on ja se on varmasti psoriasis lähte pois ja taku

        Tässä emaili [email protected]


      • €ero
        Musse69 kirjoitti:

        Tässä emaili [email protected]

        Kun tietäisi mihin uskoisi,erikoislääkärillä käynti 15 minuuttia samoja lääkkeitä ja ulos kassan kautta.Paistaisi mollikka kyl se vähän on helpottanut,eteläänkään ei huvittaisi lähteä hohhoi


    • Psorikka

      Kävin hiljattain reumalääkärillä ja hän sanoi että psoriasis on tulehdussairaus. Siksi mielestäni jokin tulehdusta poistava lääke vois auttaa, mutta nytkin minulla on A-vitamiinijohdannainen jonka tehtävänä on kuoria hilsettä, mutta ei se tulehdusta poista. Aina kun jokin läiskä on parantunut vähän, niin siihen päälle ilmestyy pieniä kirkkaanpunaisia pisteitä, samoin viereen. Maha on usein enemmän tai vähemmän sekaisin. Tuota suolistojuttua itsekin pohdiskelen. Sitä ihmettelen että mikä betasalpaajissa on pahentavana tekijänä kun Pharmaca Fennicassa lukee ettei betasalpaajia pitäisi määrätä jos edes suvussa on psoriasista ja itselläni psori puhkesi betasalpaajan aloituksen jälkeen.

      Stressikin pahentaa. Heti kun jokin asia hermostuttaa niin alan raapia itseäni.
      Nukuin yhtenä päivänä melko pitkään kun oli ripulia ja väsynyt olo. Heti pikkupisteet hävisivät.
      Pitäis varmaan maata sängyssä pari viikkoa ja relata ja tehdä vain kaikkea mukavaa kuten lueskella hyviä kirjoja ja lehtiä ja katsella lemppariohjelmia digiboksin tallenteelta:)

    • ravinto a ja o

      Ihon hyvinvointi alkaa sisältäpäin eli ravinnosta.

      Tulehdus tulee kehon sisältä ja sen aiheuttaa väärä ravinto.

      Toki se on jokaisen ihan oma valinta haluaako olla ruma ja kärsiä lopun ikää vai muuttaa ruokavaliota ja parantua ihosairaudestaan.

      • Haiseva happopaska

        No mitä se VÄÄRÄ ravinto on? Itse en ainakaan syö mitään makeisia enkä leivonnaisia enkä keksejä ym herkkuja. Syön paljon hedelmiä ja vihanneksia sekä kasvisöljyjä, Mutta onko valkoinen liha pahasta? Mitä sitten pitäisi syödä kun punainen liha ainakin on epäterveellistä?
        Kyllä mä olen sitä mieltä että henkinen stressi on se kaikkein pahin myrkky psoriasikselle. Stressatessa mahahapotkin jylläävät ja aiheuttavat suolisto-oireiden pahenemista ja taas ovat psoriläiskät kirkuvan punaisia.


      • ravinto a ja o
        Haiseva happopaska kirjoitti:

        No mitä se VÄÄRÄ ravinto on? Itse en ainakaan syö mitään makeisia enkä leivonnaisia enkä keksejä ym herkkuja. Syön paljon hedelmiä ja vihanneksia sekä kasvisöljyjä, Mutta onko valkoinen liha pahasta? Mitä sitten pitäisi syödä kun punainen liha ainakin on epäterveellistä?
        Kyllä mä olen sitä mieltä että henkinen stressi on se kaikkein pahin myrkky psoriasikselle. Stressatessa mahahapotkin jylläävät ja aiheuttavat suolisto-oireiden pahenemista ja taas ovat psoriläiskät kirkuvan punaisia.

        Ei punainen liha ole pahasta.

        Monet Pohjois-Amerikan alkuperäiskansat kärsivät liikalihavuudesta ja diabeteksesta. Tohtori Jay Wortmanin mielestä syynä on perinteisen ruokavalion korvannut länsimainen ruoka.

        Yle Teema sunnuntaina 11.05.2014 kello 16.25



        Me olemme kivikauden ihmisiä: kehomme ei ole suunniteltu kestämään nykyaikaista elämää, eikä se ole siihen myöskään sopeutunut. Elämäntapasairaudet – korkea verenpaine, diabetes, selkävaivat, allergiat – vaivaavat meitä, koska vietämme luonnotonta elämää.

        Hampaamme on tarkoitettu repimään ja hajottamaan sitkeää ja kovaa ruokaa, ei mussuttamaan jauhelihaa ja pehmeää leipää. Siksi purentamme on heikkoa eivätkä hampaat mahdu suuhumme ilman oikomishoitoja. Tuki- ja liikuntaelimemme on tarkoitettu avojaloin kävelyyn maastossa – mutta sen sijaan kävelemme asfaltilla ja istumme autoissa ja tietokoneiden ääressä, seurauksena selkävaivoja ja lättäjalkoja. Suhteemme ravintoon vasta onkin erilainen kuin esivanhemmillamme. Ennen ihminen jahtasi ravintoa ja söi otsansa hiessä. Nyt liika ravinto on todellinen uhka.

        Viime vuosina kasvava joukko tutkijoita on alkanut soveltaa tietoja ihmisen evoluutiosta lääketieteeseen, ja eräät käsitykset terveydestä ovat kääntyneet päälaelleen. Esimerkiksi allergiasta kärsiviin istutetaan loisia sietokyvyn palauttamiseksi – ihminenhän on vuosimiljoonien aikana sopeutunut elämään loisten kanssa. Erilaiset esihistoriallisista elämäntavoista inspiraationsa saaneet dieetit ovat myös muodissa. Missä muussa meidän olisi hyvä palata kivikauteen?

        Yle Teema torstaina 22.5.2014 kello 21.00


      • ravinto a ja o
        Haiseva happopaska kirjoitti:

        No mitä se VÄÄRÄ ravinto on? Itse en ainakaan syö mitään makeisia enkä leivonnaisia enkä keksejä ym herkkuja. Syön paljon hedelmiä ja vihanneksia sekä kasvisöljyjä, Mutta onko valkoinen liha pahasta? Mitä sitten pitäisi syödä kun punainen liha ainakin on epäterveellistä?
        Kyllä mä olen sitä mieltä että henkinen stressi on se kaikkein pahin myrkky psoriasikselle. Stressatessa mahahapotkin jylläävät ja aiheuttavat suolisto-oireiden pahenemista ja taas ovat psoriläiskät kirkuvan punaisia.

        "No mitä se VÄÄRÄ ravinto on?"

        Yleensä viljat

        Nujerra Psoriasis!
        http://www.raikasweb.com/nujerra-psoriasis


    • kokemusta 30 v.

      Meikä on luovuttanut, sen sata keinoa kokeiltu yhtä haista paskaa hoidot. Nykyään käytä valkovaseliiniä ja yhtä hyvää kuin mitkä tahansa, gluteenitonta ruoka valiota ei hyötyä.
      Ainoa mikä lievittää on aurinko, joskus on hyviä kausia, oma keho on toiminut vaivaa vastaan ihan noin vain,

    • wilbur

      Moikka!

      Olen 23v mies, ja minulla psorasis todettiin ollessani noin 9 vuotias. Ala-aste ikäisenä kyynerpäät ja polvet "kukkivat"; punaisia patteja, kuivaa ihoa ja kutinaa. Monesti otettiin koe palat kyynerpäistä ja polvista, ja viimeisellä tuli diagnoosi. Kuitenkaan diagnoosin jälkeen en ole yli 10vuoteen enään kärsinyt minkäänlaisista vaivoista. Kyynerpäät ja polvet ovat täysin normaalit. En tiedä miksi oireilu loppui vaikka mitään normaalia kosteusvoidetta kummempaa lääkettä ei ikinä kokeiltu jne. Väärä diagnoosi vai pitkä tauko?

    • ei maksa mitään
    • Ottakaa iisimmin?

      Nyt on kesä ja monien mukaan psori paranee, kun on valoisaa ja aurinkoa. Noh joo iho suurimmilta osin parantunut, mutta aina tuo tauti pykää noita ihoinfektioita johonkin ja jos ei muuta, niin sitten alkaa nivelet tai kynnet oirelemaan. Nyt tuntuu, et ei hiivatti, ku päänahka ja korvantaukset ja kaikki taivealueet kipeet ja kyynärpäitä kolottaa ja varpaista kynnet lähtee irti ihan itekseen. Noh joku jos keksis stressittömän elämäntyylin, niin ottaisin tuon vastaan. Olen nimittäin huomannut, että stressi pahentaa tai aktivoi infektioita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2033
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe