Kylpyhuoneremontti

Tietäjä

Olen ostamassa taloa. On esittelykäyttöön tehty valmistalo, toiminut samalla talopaketti-edustajan toimistona.
Kylpyhuonetta ei ole vesieristetty, koska ollut esittelytalo.
Olen tekemässä kauppoja talosta, ja kylpyhuone ja sauna täytyisi remontoida kokonaan uusiksi.
Yhteispinta-ala n. 10m2. Mitähän olisi suunnilleen työn osuus, sisältäen vesieristykseen tarvikkeet. Laatat ja muut tarvikkeet saan suhteilla edullisesti.
Mutta siis koko remontin työt vesieristyksen tarvikkeet. Mitähän maksaisi?

10

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kari789

      Työ 6000 - 10 000. Vesieristyksen aineet ja tarvikkeet 200 - 300.

    • Tietäjä

      Ja jos tuohon kylppäriin laittaisi samalla lattialämmityksen, toisiko paljon lisähintaa?

      • Tietämätön

        Ei siitä paljon lisähintaa tule.


      • kari789
        Tietämätön kirjoitti:

        Ei siitä paljon lisähintaa tule.

        Tulee lisähintaa mielestäni aika paljon. Tässä arvio tavanomaisesta tilanteesta. Jos seinä ei ole kiveä, niin jää tuo roilotus vähemmälle.

        Aineet
        Vastus, termari vikavirtakytkin, johdot, rasia ja sähköputket, arvio 300€.
        Laastit 150€ ( 5 x 25 kg a 30€), kuumaliimaa 5€.

        Työt:
        4h Roilotus seinään rasialle ja putkille ja vielä lattiaan termaria varten.
        2h Kaapeliasennuksen suunnttelu ja piirto paperille
        2h Suunnitelman mukaisen merkit lattiaan ja kaapelin liimaus
        3h Lattian valu
        2h Sähkärin työt
        --------------------
        13 yhteensä

        Tuntihinnalla 40 työt 520 ja aineet oli 455, joten kaikkineen hintaa tulee noin 1000.


    • jousten kustu

      Siis oikeasti rakennettu KPH, mutta jätetty vesieristys pois? Muutaman tonnin säästö rakennuskuluissa ja nyt, jälkikäteen tehtynä, kymppitonnin keikka!

      Tolla mentaliteetilla on oiottu monessa muussakin paikassa. Ehkä vielä kiirekin päälle tämä em. mainittu tieto siitä, ettei tarvi tehdä kestävää jälkeä.

      Asuntomessutaloisskin on ollut paljon ongelmia, kun pitää saada pinnat valmiin näköisiksi päivämäärään X mennessä ja millään muulla ei ole väliä.

      • kari789

        Ei tuo vesieristys maksa edes montaa tonnia. Minä laskutan niistä yleensä noin 700€.
        Työ 400, alv 100, aineet 200 (korkeintaan 300).


      • halpa on
        kari789 kirjoitti:

        Ei tuo vesieristys maksa edes montaa tonnia. Minä laskutan niistä yleensä noin 700€.
        Työ 400, alv 100, aineet 200 (korkeintaan 300).

        onpas halpaa kylppäriremppaa. tuolla hinnalla ei taida saada edes purkamista tavallisesti


      • kari789
        halpa on kirjoitti:

        onpas halpaa kylppäriremppaa. tuolla hinnalla ei taida saada edes purkamista tavallisesti

        Missäpäin mahdatkaan asua, jos purkamista ei saa hintaan 6000 - 10 000 ?
        Mulla tuohon hintaan sisältyy jo ihan kaikki.


      • painu hiiteen
        kari789 kirjoitti:

        Missäpäin mahdatkaan asua, jos purkamista ei saa hintaan 6000 - 10 000 ?
        Mulla tuohon hintaan sisältyy jo ihan kaikki.

        Tanan pöljä!

        Tässähän puhuttiin just siitä, että rakentamisvaiheessa vesierityksen poisjätöllä on saatu muutaman satasen tai korkeintaan tonnin säästö. Ja nyt itsekin myönnät, että vesierityksen "sujauttaminen" laattojen alle kustantaa 10 k€, kun pitää ottaa ne laatat välillä irti...

        Mutta pääsitpähän mainostamaan itseäsi - sehän tässä taustalla näköjään oli.


    • Jorkkusetä

      Hirveet on oltava hommat, jos kylppäriremontti maksaa tarvikkeineen yli 5 tonnia.(tai kalliit tarvikkeet)
      Vaikka vaihdat kaikki seinälevyt. Levytät uudestaan , vesieristät ja laatoitat... ei siihen kahta sataa tuntia mene. (222 h X 45.00 €/h =9990.00 €)
      Paha kylppäri on oltava, jos et päivässä hakkaa laattoja ja levyjä pois seiniltä. Tai piikkaa betoniseinää puhtaaksi laatoista.
      Uudisrakentaminen onkin sitten helppo, levytetty muutamassa tunnissa. Vesieriste ,, parituntia,jne,,,
      Ei tuohon työhön tuhansia saa uppoomaan millään !
      Meidän tekemänä peruskylppäri, perus laatalla , tehosteraidalla tms. ilman putki- ja sähkötöitä, maksaa tarvikkeineen noin 3-4 tonnia, sis alv.
      Sähkötyöt on maksimissaan parisataa. Putkityöt 5-6 sataa tarvikkeet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1928
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      415
      1504
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1280
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1059
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      996
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      966
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      939
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      244
      898
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe