Webasto

Audimies

Onkos tietoa mitä maksaa Webaston asennus? Siis pelkkä asennus itse laite minulla jo on. Ilmeisesti ei kannata itse ryhtyä toimeen?

10

3519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2,5tdi

Itse maksoin pari viikkoa sitten 320 euroa.

• Pasi

Mika Webasto-malli kay 2001 A6 2.5TDi konehuoneeseen? Pitaisi olla joko ajastin tai kauko.

Kiits,
        Pasi

• 2.5tdi
        Pasi kirjoitti:

Mika Webasto-malli kay 2001 A6 2.5TDi konehuoneeseen? Pitaisi olla joko ajastin tai kauko.

Kiits,
        Pasi

Mielestäni kaikki 5,2 kW diesel-Webastot käyvät. Pienempi tehoista ei kannata ajatella. Tietenkin vesikiertoiset ja niillä ohjaustavoilla joita haet sekä polttoaine- ja vesipumpulla varustettuna. Katso mallit http://www.kaha.fi Jos tarkkoja ollaan, niin konehuoneeseen ei kyllä mahdu mikään malli. Lähes ainoa paikka on etupuskurin sisällä, vasemmalla puolella. Näin ainakin -99 mallissa.

• älä

Älä osta paskaa webastoa. Osta Eberi, siihen saat varaosia vielä kahden vuoden päästä. Webastoon et...

T: Kokemusta on

• 2,5TDI

Ihan mielenkiinnolla kyselen kokijoilta, miten V6TDI riittää lämpö Suomen oloissa ilman Webastoa tai Eberiä.
      Itse olen toin Saksasta -99 mallin kesällä ja sähkölämppäri siihen asennettiin täällä, mutta talvi on edessä!
      Merkkihuolto kyllä vakuutteli lämmön riittävän perusvarusteilla "kun on noin iso moottori, suuri polttoaineen kulutuskin takaa lämmön tuoton.
      Eri tilanne on 1,9TDI moottoreilla niihin tarvitaan lisäpönttö" näin esitti Audi-kauppias, mutta uskoako tuota?

• Pasi

Mulla vuosimalli 2001 tallahetkella Englannissa ja jo taalla huomaa lammon puutteen. Aamulla kun lampotila on muutama aste niin ajoa tarvitaan useampi kilometri ennenkuin autossa on lammin. Vastaavasti bensa-autossani lampoa riittaa jo noin kilometrin jalkeen.
        Lisaksi ei tarvitse talvella ryskyttaa moottoria silla aikaa kun kaupassa piipahtaa. Lamppari jatkaa lammitysta silla-aikaa. Ja puhuin Suomen talvesta (-30) 8)

-Pasi

• riittää
        Pasi kirjoitti:

Mulla vuosimalli 2001 tallahetkella Englannissa ja jo taalla huomaa lammon puutteen. Aamulla kun lampotila on muutama aste niin ajoa tarvitaan useampi kilometri ennenkuin autossa on lammin. Vastaavasti bensa-autossani lampoa riittaa jo noin kilometrin jalkeen.
        Lisaksi ei tarvitse talvella ryskyttaa moottoria silla aikaa kun kaupassa piipahtaa. Lamppari jatkaa lammitysta silla-aikaa. Ja puhuin Suomen talvesta (-30) 8)

-Pasi

Lueskelin Audifinns palstaa (sinne kirjoitellaan vain omalla nimellään) ja kyllä sieltä selkeni, että lämpö riittää ilman Webastoakin..tosin pakkasella moottorin alkulämpeneminen on hitaanpaa, mutta lämpö kuitenkin riittää.´

Näyttää noita käytettyjä V6TDI Suomi-autojakin kaupattavan ilman Webastoa..ovatko sitten ihan jääkaappeja, en usko.

Kun on sähköinen loki-ja sisätilan lämmitin lähtöön, niin eiköhän pärjää täällä pohjolan oloissa

• Kari
        riittää kirjoitti:

Lueskelin Audifinns palstaa (sinne kirjoitellaan vain omalla nimellään) ja kyllä sieltä selkeni, että lämpö riittää ilman Webastoakin..tosin pakkasella moottorin alkulämpeneminen on hitaanpaa, mutta lämpö kuitenkin riittää.´

Näyttää noita käytettyjä V6TDI Suomi-autojakin kaupattavan ilman Webastoa..ovatko sitten ihan jääkaappeja, en usko.

Kun on sähköinen loki-ja sisätilan lämmitin lähtöön, niin eiköhän pärjää täällä pohjolan oloissa

En menisi sanomaan että riittää... Itselläni A4 Tdi 03 ja kyllä on "vilu kappassu" ennen webastoa.

Ongelma tosiaan ratkesi kun laitoin 5 Kw webaston ja mammakin tykkää istuu kyydissä kun ei tammikuun pakkasilla kaupunkiajossa paikkoja palellu.

• lämmin
        Kari kirjoitti:

En menisi sanomaan että riittää... Itselläni A4 Tdi 03 ja kyllä on "vilu kappassu" ennen webastoa.

Ongelma tosiaan ratkesi kun laitoin 5 Kw webaston ja mammakin tykkää istuu kyydissä kun ei tammikuun pakkasilla kaupunkiajossa paikkoja palellu.

A6 2.5tdi on varmasti lämmin auto talvellakin. Olen ajellut sillä 2.5 vuotta eikä ole tullut mieleekään hankkia lisälämmitintä. Koska moottori on sen verran iso se pystyy kyllä luovuttamaan lämpöä; luulisin sen olevan niin.

• aov

Moron. Useasta paikasta kysyttynä asennus maksaa alkaen 250 euroa. Kalleimmat arviot noin 700 euroa. Aika epämääräistä arviointi oli. Loppulasku varmasti enemmän kuin alunperin arvioitu. Mutta kohdallani kävi niin, että asentaja totesi päivän päätteeksi, että ei mahdu (puskurin taakse vas.). Auto on A4 2.5TDi. Onkohan joku muu teettänyt asennusta ko. autoon onnistuneesti?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2721
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2521
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe