Alla beklagar sig över hur dåligt det går,pengarna räcker inte till,maten är så dyr osv.osv.Jag har inte så stor pension,jobbade som försäljare och lönen var inte heller något att skryta med.Åndå är jag nöjd ,jag lagar maten själv,köper ofta varor med röd lapp,plockar bär och svamp.Fina kläder hittar man på Loppis,också böcker.Jag stoppar varje dag någon euro i spargrisen (det märks inte ) så har jag en sparad slant om det blir oförutsedda utgifter.Nåja,jag varken super eller röker,där sparar man förstås.
Får man vara nöjd ?
11
200
Vastaukset
- onormalt
Det är inte riktigt rumsrent att vara nöjd med tillvaron.Gnälla bör man,åtminstone litet.
- vardagsglädje
Det får man inte,det är onormalt.Jag har en bra dag,de vanliga krämporna är inte så farliga och så fick jag oväntat besök av en vän som jag inte träffat på väldigt lång tid.
Positiva tankar, då blir även livet härligt, mindre gnäll, mer skratt och glädje :)
- :-)
Nöjd så länge jau kan klara toa besöken,min hygien och äta själv :D
- rollatortant
Det är just det små vardagliga "glädjeämnena " som sätter guldkant på det inte alltid så spännande livet.
- tack för solen
rollatortant kirjoitti:
Det är just det små vardagliga "glädjeämnena " som sätter guldkant på det inte alltid så spännande livet.
Så underbart att kunna sitta på balkongen med sitt morgonkaffe och njuta.Inte mörkt och dystert som i vintras.
- nyfiken blåvit
tack för solen kirjoitti:
Så underbart att kunna sitta på balkongen med sitt morgonkaffe och njuta.Inte mörkt och dystert som i vintras.
Så bra att man kan läsa nyheterna på nätet,dagstidningar är så dyra.
- långa avstånd
nyfiken blåvit kirjoitti:
Så bra att man kan läsa nyheterna på nätet,dagstidningar är så dyra.
Lycka är att få ta hand om sitt lilla barnbarn en hel vecka,vi träffas annars så sällan.
- att ha ett hem
långa avstånd kirjoitti:
Lycka är att få ta hand om sitt lilla barnbarn en hel vecka,vi träffas annars så sällan.
Lycka är att höra fågelsång,plocka bär och svampar..äta sig mätt alla dar.
- yes !!!!!!!!!!!
att ha ett hem kirjoitti:
Lycka är att höra fågelsång,plocka bär och svampar..äta sig mätt alla dar.
Jag köpte NYA kläder från LINDEX idag.Nu när alla barnen flyttat till egna hem så kan man unna sig själv litet nytt.Nästan 30 år blev det bara loppiskläder åt mamma (barnen först )inget fel på dem och jag är fortsättningsvis en fltig loppisbesökare.Visst är det roligt att få något klädesplagg som ingen annan använt före mig.
- Fjante
att ha ett hem kirjoitti:
Lycka är att höra fågelsång,plocka bär och svampar..äta sig mätt alla dar.
och att gå barfota på ett varmt berg vid havet..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792322Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1371481- 1331452
- 1541193
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373927Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683