Ford mondeo 1993 1.8 16v zetec

Fordi kuski

Eli olis tollanen ekan mallin mondeo 1.8 16v koneella. Autossa on semmosta vikaa, että kulutus pyörii sekalaisessa ajossa siinä 20l satasella ja ei kierrä kylmänä kunnolla sekä käy epätasaisesti kylmänä, että lämpimänä. Auto kulkee niinkuin pitää lämpimänä mutta toi kulutus hirvittää eli mistä kannattais lähteä vikaa metsästämään.Voisiko joku fordeista tietävä neuvoa vähän.

13

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toy ota

      Mäntä voi olla soikea.

    • Tulpat

      ja johdot ensimmäiseks vaihtoon,sen jälkeen jollei parannu puola tai kalleimpii vaihtoehtoi sytytysmoduli tuo viimine vaihtoehto kannattaa hakee romuttamolt!

    • fordi kuski

      Johdot on vaihdettu, eikä parantunut käynti yhtään täytyy käydä tota puolaa kattomassa seuraavaks.

      • Tulpat

        et noit ekaks yrittäny?ja noi kuuluis vaihtaa samal kerral!vaihda yks kerrallaan .


    • fordisti

      ilmamassa mittarin toiminta kannataa tarkastaa, sekä egr:n toiminta=jos ei toimi kannattaa tukkia ettei pakokaasut pääse kiertämään ja suosittelen puhdistamaan kaasuläppä kotelon. vikakoodin luku toimmoisessa on aivan perseestä jos ei osaa (luetaan led-valon avulla), mutta kannataa kokeilla. jos on käytetty väärää öljy laatua voi ventiilit takerella jolloin puristukset ovat heikot, selviää ohi vuoto mittauksella. toivotan onnea.

      • fordi kuski

        Egr on tukittu jo edellisen omistajan toimesta ton kaasuläpän puhdistin alkuvuodesta oli täynnä karstaa. Näyttää vikakoodia että egr venttiilin solenoidi viallinen.


    • Asiasta toiseen miten ja millä katsoit nuo vikakoodit?

      • fordi kuski

        Ledin avulla luetaan vikakoodit ton ikäsessä mondeossa.


      • fordi kuski kirjoitti:

        Ledin avulla luetaan vikakoodit ton ikäsessä mondeossa.

        Mikä ihmeen ledi ja millä ne luetaan? ei oo noi vikakoodit mun alaa.


      • fordi kuski
        mikmat kirjoitti:

        Mikä ihmeen ledi ja millä ne luetaan? ei oo noi vikakoodit mun alaa.

        Liität ledin konehuoneessa olevaan pistokkeeseen(sijaitsee ohjaustehostimen vieressä siinä on punainen tulppa jonka vetää pois niin alta paljastuu liitin) kun ledi on kytketty laita virrat päälle ja ledi vilkkuu tietyssä tahdissa joka kertoo vikanoodin, koodin luku on hankala selittää kannattaa tulostaa netistä ohjeita lukemiseen.


    • zätäkki

      Veikkaisin jotta provo mielellä kirjoittelet tuollaista paskaa. Normaalisti noilla kulutuksilla auto aivan oikeasti tukehtuu.

      Itse heitin tommoisen lenkin viime viikolla jossa maantieajoa oli 540km ja paikallista kaupunkiajoa päälle, eli normi hommaa työmatkaa ja kauppareissua, sitten 210km. Alkoi tankki olla viimoisella neljänneksellä ja tankattuani ainetta tasan 50l, tuli kulutukseksi noin vanhan paskaläjän riesaksi 6,6 l/100km.

      Karsee lukema koirankoppi toukan omistajan mielestä, mutta auton jossa on ajo-ominaisuuksia ja tilaa istua ei kuiteskaan hassummin veteraanilta vuodelta 1994 :D

      • zätäkki

        Tulipa taasen heitettyä lenkki jossa maantieajoa 480km ja paikallista kaupunkiajoa 80km. Sitten tankille ja väkisin liruttaen sai tankkiin menemään 36l bentsiiniä.

        Tästä laskien kulutukseksi tuli 6,4l/100km. Eipä hassummin autolta jonka markkina-arvo on luokkaa 100-200€ :D :D :D


    • z....

      Viallinen Lambda-anturi nostaa kulutusta kyllä aika reippaasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10762
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3053
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      207
      2871
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1666
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1516
    Aihe