Ford mondeo 1993 1.8 16v zetec

Fordi kuski

Eli olis tollanen ekan mallin mondeo 1.8 16v koneella. Autossa on semmosta vikaa, että kulutus pyörii sekalaisessa ajossa siinä 20l satasella ja ei kierrä kylmänä kunnolla sekä käy epätasaisesti kylmänä, että lämpimänä. Auto kulkee niinkuin pitää lämpimänä mutta toi kulutus hirvittää eli mistä kannattais lähteä vikaa metsästämään.Voisiko joku fordeista tietävä neuvoa vähän.

13

339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toy ota

Mäntä voi olla soikea.

• Tulpat

ja johdot ensimmäiseks vaihtoon,sen jälkeen jollei parannu puola tai kalleimpii vaihtoehtoi sytytysmoduli tuo viimine vaihtoehto kannattaa hakee romuttamolt!

• fordi kuski

Johdot on vaihdettu, eikä parantunut käynti yhtään täytyy käydä tota puolaa kattomassa seuraavaks.

• Tulpat

et noit ekaks yrittäny?ja noi kuuluis vaihtaa samal kerral!vaihda yks kerrallaan .

• fordisti

ilmamassa mittarin toiminta kannataa tarkastaa, sekä egr:n toiminta=jos ei toimi kannattaa tukkia ettei pakokaasut pääse kiertämään ja suosittelen puhdistamaan kaasuläppä kotelon. vikakoodin luku toimmoisessa on aivan perseestä jos ei osaa (luetaan led-valon avulla), mutta kannataa kokeilla. jos on käytetty väärää öljy laatua voi ventiilit takerella jolloin puristukset ovat heikot, selviää ohi vuoto mittauksella. toivotan onnea.

• fordi kuski

Egr on tukittu jo edellisen omistajan toimesta ton kaasuläpän puhdistin alkuvuodesta oli täynnä karstaa. Näyttää vikakoodia että egr venttiilin solenoidi viallinen.

• Asiasta toiseen miten ja millä katsoit nuo vikakoodit?

• fordi kuski

Ledin avulla luetaan vikakoodit ton ikäsessä mondeossa.

• fordi kuski kirjoitti:

Ledin avulla luetaan vikakoodit ton ikäsessä mondeossa.

Mikä ihmeen ledi ja millä ne luetaan? ei oo noi vikakoodit mun alaa.

• fordi kuski
        mikmat kirjoitti:

Mikä ihmeen ledi ja millä ne luetaan? ei oo noi vikakoodit mun alaa.

Liität ledin konehuoneessa olevaan pistokkeeseen(sijaitsee ohjaustehostimen vieressä siinä on punainen tulppa jonka vetää pois niin alta paljastuu liitin) kun ledi on kytketty laita virrat päälle ja ledi vilkkuu tietyssä tahdissa joka kertoo vikanoodin, koodin luku on hankala selittää kannattaa tulostaa netistä ohjeita lukemiseen.

• zätäkki

Veikkaisin jotta provo mielellä kirjoittelet tuollaista paskaa. Normaalisti noilla kulutuksilla auto aivan oikeasti tukehtuu.

Itse heitin tommoisen lenkin viime viikolla jossa maantieajoa oli 540km ja paikallista kaupunkiajoa päälle, eli normi hommaa työmatkaa ja kauppareissua, sitten 210km. Alkoi tankki olla viimoisella neljänneksellä ja tankattuani ainetta tasan 50l, tuli kulutukseksi noin vanhan paskaläjän riesaksi 6,6 l/100km.

Karsee lukema koirankoppi toukan omistajan mielestä, mutta auton jossa on ajo-ominaisuuksia ja tilaa istua ei kuiteskaan hassummin veteraanilta vuodelta 1994 :D

• zätäkki

Tulipa taasen heitettyä lenkki jossa maantieajoa 480km ja paikallista kaupunkiajoa 80km. Sitten tankille ja väkisin liruttaen sai tankkiin menemään 36l bentsiiniä.

Tästä laskien kulutukseksi tuli 6,4l/100km. Eipä hassummin autolta jonka markkina-arvo on luokkaa 100-200€ :D :D :D

• z....

Viallinen Lambda-anturi nostaa kulutusta kyllä aika reippaasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      106
      9616
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      49
      4711
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1976
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      1961
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1660
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1401
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      40
      1329
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      937
    9. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      30
      913
    10. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      912
    Aihe