Onko Saima-parketti riskivalinta?

Saima ja tammi

Onko teillä kokemuksia Saima classic koivuparketista? Lähinnä askarruttaa koivu materiaalina ja sen kulutuskestävyys. Myös kiinnostaisi saada mielipiteitä värin muuttumisesta, onko kuinka voimakasta?

Parketin valinta on loppusuoralla ja perinteistä 1-säleistä tammea on tähän asti metsästetty ja pari lupaavaa löydettykin. Tämä Saima tupsahti vasta nyt "sotkemaan" kuvioita. Vähän reilut 70 euroa näkyy olevan se pitempi versio, jonka itsekin pystyy kelluvana asentamaan.

Kaikki asiallinen mielipide siis olisi tervetullutta, provosoijia ja parkettiliikkeiden haukkuja ei nyt kaivata, kiitos!

8

6416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaaaunis!

      Tuo Saima parketti on oikea klassikko,todella kaunista ja pieksee kyllä
      perinteiset lautaparketit ulkonäöllään.
      n. 1 kk sitten kävin hiomassa n 20 vuotta
      vanhan saiman,väri oli hiukan toki kellastunut mutta hianona oli pysynyt!
      Tuo Saimahan ei ole kuten perinteinen lautaparketti,saimassa pystyyn liimattu koivuvaneri kun taas normisti vaakaan ladottu jalopuu viilu.

      Ota Saima,kallista mutta kaunista!
      Ja kun lukkopontillinen niin saat varmaan asennettua itse.
      Tuo Saima oli muuten myös Shangain maailman näyttelyssä Suomen "paviljongissa!

    • saimaatatehty

      Saimahan on tavallaan pystypuuparketti ja erittäin kestävä juuri sen takia.
      Täysin riskitön ostos tuo on.
      Kellastumista tapahtuu pikkuhiljaa niinkuin koivussa yleensäkin.

    • ostetaan saimaa

      100 neliötä olen 4 vuotta sitten asentanut omaan lattiaan kelluvana. Kova ja kaunis kuin mikä ja erittäin mittatarkka (siis profiloc). Parhaillaan on menossa saunarakennuksen tupa samasta värkistä, mutta 3 lautaa jää uupumaan (182x2266, saima classic profiloc). Että jos teillä on tuo pieni määrä ylimääräistä, olisin kiinnostunut.

      • RAIJAAUVO

        Oletko saanut tarjouksia "Ostetaan SaIMAA" NIMIMERKKI? MEKIN TARVITSISIMME MUUTAMAN NELIÖN, YKSIKIN EHKÄ RIITTÄÄ.


      • mokanen
        RAIJAAUVO kirjoitti:

        Oletko saanut tarjouksia "Ostetaan SaIMAA" NIMIMERKKI? MEKIN TARVITSISIMME MUUTAMAN NELIÖN, YKSIKIN EHKÄ RIITTÄÄ.

        Löysittekö parkettia, meillä on ylimääräistä , niitä läpysköjä 150 x 300 oikeaa ja vasenta.
        On ollut 10 vuotta jo käytössä emmekä enää tarvitse varaparkettia joten myymme muutaman täyden paketin kumpaakin.
        Säilytetty asuintiloissa joten ei ole virheenytynyttä.


      • AKoo

        Hei! Jos teillä on vielä Saimaa jäljellä niin tarvittaisiin muutama lauta kun puretun vaatekaapin alla ei ollutkaan parkettia! Soitatko p. 0456500500. Kiitos! Aatu


      • AKoo

        Parketin palanen löytyi eli ei enää tarvetta!


    • saimaatakaupasta

      Saimaa saa ihan kaupastakin. Upofloorin kamaa nykyään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      150
      10892
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2902
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1908
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1706
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 83
      1566
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    Aihe