Onko Saima-parketti riskivalinta?

Saima ja tammi

Onko teillä kokemuksia Saima classic koivuparketista? Lähinnä askarruttaa koivu materiaalina ja sen kulutuskestävyys. Myös kiinnostaisi saada mielipiteitä värin muuttumisesta, onko kuinka voimakasta?

Parketin valinta on loppusuoralla ja perinteistä 1-säleistä tammea on tähän asti metsästetty ja pari lupaavaa löydettykin. Tämä Saima tupsahti vasta nyt "sotkemaan" kuvioita. Vähän reilut 70 euroa näkyy olevan se pitempi versio, jonka itsekin pystyy kelluvana asentamaan.

Kaikki asiallinen mielipide siis olisi tervetullutta, provosoijia ja parkettiliikkeiden haukkuja ei nyt kaivata, kiitos!

9

8263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaaaunis!

Tuo Saima parketti on oikea klassikko,todella kaunista ja pieksee kyllä
      perinteiset lautaparketit ulkonäöllään.
      n. 1 kk sitten kävin hiomassa n 20 vuotta
      vanhan saiman,väri oli hiukan toki kellastunut mutta hianona oli pysynyt!
      Tuo Saimahan ei ole kuten perinteinen lautaparketti,saimassa pystyyn liimattu koivuvaneri kun taas normisti vaakaan ladottu jalopuu viilu.

Ota Saima,kallista mutta kaunista!
      Ja kun lukkopontillinen niin saat varmaan asennettua itse.
      Tuo Saima oli muuten myös Shangain maailman näyttelyssä Suomen "paviljongissa!

• saimaatatehty

Saimahan on tavallaan pystypuuparketti ja erittäin kestävä juuri sen takia.
      Täysin riskitön ostos tuo on.
      Kellastumista tapahtuu pikkuhiljaa niinkuin koivussa yleensäkin.

• ostetaan saimaa

100 neliötä olen 4 vuotta sitten asentanut omaan lattiaan kelluvana. Kova ja kaunis kuin mikä ja erittäin mittatarkka (siis profiloc). Parhaillaan on menossa saunarakennuksen tupa samasta värkistä, mutta 3 lautaa jää uupumaan (182x2266, saima classic profiloc). Että jos teillä on tuo pieni määrä ylimääräistä, olisin kiinnostunut.

• RAIJAAUVO

Oletko saanut tarjouksia "Ostetaan SaIMAA" NIMIMERKKI? MEKIN TARVITSISIMME MUUTAMAN NELIÖN, YKSIKIN EHKÄ RIITTÄÄ.

• mokanen
        RAIJAAUVO kirjoitti:

Oletko saanut tarjouksia "Ostetaan SaIMAA" NIMIMERKKI? MEKIN TARVITSISIMME MUUTAMAN NELIÖN, YKSIKIN EHKÄ RIITTÄÄ.

Löysittekö parkettia, meillä on ylimääräistä , niitä läpysköjä 150 x 300 oikeaa ja vasenta.
        On ollut 10 vuotta jo käytössä emmekä enää tarvitse varaparkettia joten myymme muutaman täyden paketin kumpaakin.
        Säilytetty asuintiloissa joten ei ole virheenytynyttä.

• AKoo

Hei! Jos teillä on vielä Saimaa jäljellä niin tarvittaisiin muutama lauta kun puretun vaatekaapin alla ei ollutkaan parkettia! Soitatko p. 0456500500. Kiitos! Aatu

• AKoo

Parketin palanen löytyi eli ei enää tarvetta!

• saimaatakaupasta

Saimaa saa ihan kaupastakin. Upofloorin kamaa nykyään.

• Anonyymi

Vuonna 1969 laitettu, olohuone, keittiö, makuuhuoneet ja eteinen. Kerran varoen käsitelty. Edelleen hieno. Kestänyt hyvin lapsiperheessäkin. Asettunut hyvin, ei nitise eikä natise.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2073
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1886
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1659
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1534
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1173
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1132
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe