Missään ei sanota kysyikö jumala marialta lupaa siittäessään hänet. Voimmeko siis lisätä raiskauksen tämän massamurhaaja jumalan pahojen tekojen listalle?
raiskasiko jumala marian
35
235
Vastaukset
- adf
Yleisesti on ajateltu että silloin vallinneen juutalaisen perinteen mukaisesti 12 vuotiaana liitto sovittiin Josefin kanssa. Tältä pohjalta on päätelty että Maria oli 13-14v synnyttäessään Jeesuksen. Mitähän tuon ikäinen likka yleensäkään olisi voinut päättää?
- ???
Tarinan mukaan Maria ei ollut naimisissa, vaan kihloissa, kun tuli raskaaksi. Eikö hänet olisi silloisten lakien mukaan pitänyt kivittää kuoliaaksi?
??? kirjoitti:
Tarinan mukaan Maria ei ollut naimisissa, vaan kihloissa, kun tuli raskaaksi. Eikö hänet olisi silloisten lakien mukaan pitänyt kivittää kuoliaaksi?
Kyllä, sen takiaha ne lähti pakoon kylästänsä, verollepano on keksitty hätävalhe. Lisäksi Jeesus oli syntyessään äpärä ja nykykristitytkin pitää äpärä-lapsia kauhistuksina.
Ironista eikö?- ???
satan kirjoitti:
Kyllä, sen takiaha ne lähti pakoon kylästänsä, verollepano on keksitty hätävalhe. Lisäksi Jeesus oli syntyessään äpärä ja nykykristitytkin pitää äpärä-lapsia kauhistuksina.
Ironista eikö?Ironista, kyllä. Kummastuttaa vaan, että miksi tuollainen tarina on kyhätty, koska se soti kaikkia sen aikaisia lakeja vastaan. Jeesuksenkin olisi pitänyt mennä naimisiin, sillä olihan hän syntynyt ihmiseksi. Eipäs vaan mennyt.
??? kirjoitti:
Ironista, kyllä. Kummastuttaa vaan, että miksi tuollainen tarina on kyhätty, koska se soti kaikkia sen aikaisia lakeja vastaan. Jeesuksenkin olisi pitänyt mennä naimisiin, sillä olihan hän syntynyt ihmiseksi. Eipäs vaan mennyt.
Juuri siksi tapahtui näin, että Jumala tuli ihmiseksi kaikkein alimpaan "kastiin", ettei kukaan voi sanoa, ettei hän voi ottaa Jumalan tarjoamaa pelastusta vastaan.
Niin alhaalla kukaan ei kulje, ettei siellä Jeesus ois,
ei yhtään hän luotansa sulje, ei karkoita ketään pois.
Jumala on ihmeellinen. Hän tarvitsi vain nuoren Marian kantamaan ihmiseksi tulevan Jumalan. Maria oli nöyrä ja otti riskin. Joosef aikoi hyljätä Marian, mutta totteli Jumalan lähettämää vietiä: Älä hylkää Mariaa...
Loppu hyvin kaikki hyvin, olemme pelastettuja, koska Jumala tuli ihmiseksi ja sovitti maailman itsensä kanssa. Meidän ei tarvitse kuolla, koska Jumala tuli ja kuoli meidän puolestamme Jeesuksessa.
Jo nimet, jotka Jeesukselle ennustettiin, kertovat kaiken: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.??? kirjoitti:
Ironista, kyllä. Kummastuttaa vaan, että miksi tuollainen tarina on kyhätty, koska se soti kaikkia sen aikaisia lakeja vastaan. Jeesuksenkin olisi pitänyt mennä naimisiin, sillä olihan hän syntynyt ihmiseksi. Eipäs vaan mennyt.
Siis vielä lisäksi, Maria oli Jeesuksen äiti, mutta Jeesus oli tosi Jumala, joten hänessä ei ollut tippaakaan Marian geenejä. Hänessä ei ollut yhtään syntisen ihmisen ominaisuuksia.
Vain Jumala voi antaa syntejä anteeksi, vain Jumala voi pelastaa, vain Jumala voi nousta kuolleista, vain Jumala voi tulla takaisin noutamaan omansa. Jeesus oli Jumala.- Mietippä asia uudeks
anelmass kirjoitti:
Siis vielä lisäksi, Maria oli Jeesuksen äiti, mutta Jeesus oli tosi Jumala, joten hänessä ei ollut tippaakaan Marian geenejä. Hänessä ei ollut yhtään syntisen ihmisen ominaisuuksia.
Vain Jumala voi antaa syntejä anteeksi, vain Jumala voi pelastaa, vain Jumala voi nousta kuolleista, vain Jumala voi tulla takaisin noutamaan omansa. Jeesus oli Jumala.""Siis vielä lisäksi, Maria oli Jeesuksen äiti, mutta Jeesus oli tosi Jumala, joten hänessä ei ollut tippaakaan Marian geenejä. Hänessä ei ollut yhtään syntisen ihmisen ominaisuuksia."""
Ai ai, nyt meni anelmas ihan ulalle ikävä kyllä, Jeesus oli ihmisen poika ja Jumalan poika. Kyllä ne geenit oli ihan Mariasta, niinkuin Jeesuksen Jumalauus oli Jumalasta. Mietippä asia uudeks kirjoitti:
""Siis vielä lisäksi, Maria oli Jeesuksen äiti, mutta Jeesus oli tosi Jumala, joten hänessä ei ollut tippaakaan Marian geenejä. Hänessä ei ollut yhtään syntisen ihmisen ominaisuuksia."""
Ai ai, nyt meni anelmas ihan ulalle ikävä kyllä, Jeesus oli ihmisen poika ja Jumalan poika. Kyllä ne geenit oli ihan Mariasta, niinkuin Jeesuksen Jumalauus oli Jumalasta.Ei voinut olla, sillä hän oli synnitön. Se merkitsee, että hän oli tosi Jumala, täydellinen "ihmisen poika"(ainoa maailmassa). Tämä tarkoittaa sitä, että hän oli ihmisestä syntynyt, mutta ei ihminen niinkuin me. Koska hänellä ei ollut maallista isää, josta olisi tullut toinen puoli geeneistä (ja sen mukana perisynti), hän oli täydellinen Jumalan kuva, ja siksi hän oli myös mies(Jumala Jumalasta).
Jeesus sanoi: Kuka voi osoittaa minut syypääksi yhteenkään syntiin? Tästä johtuen, ihminen on aina osa syntistä luontoa, jota Jeesuksella ei ollut, vaan hän oli täydellinen Jumalan Poika, joka sikisi neitsyt Mariasta, sanoisin mieluimmin, että neitsyt Mariassa. (sijamuoto muuttaa asian)
Jos Jeesus olisi ollut syntinen, meidän pelastuksemme ei olisi onnistunut, sillä silloin kuoleman herra, itse pääpaholainen, olisi pitänyt Jeesuksen omanaan ikuisesti, ja me olisimme jääneet synteihimme. Mutta hän nousi kuolleista ja on nyt ylipappimme taivaassa.
No, tämähän on nyt omaa ajatustani, jota eivät "kirjanoppineet" ole minulle selittäneet. Olen saanut ajatuksen, kun olen Jeesuksen Jumaluutta miettinyt. Ei tämä ole kirkkomme oppi, joten ole rauhassa, saat olla ihan omaa mieltäsi tästä asiasta, niinkuin minäkin. Ajattelen mieluimmin suurta, täydellistä, kaikkivaltiasta Jumalaa, jolle kaikki on mahdollista, kuin pientä ihmisen kaltaista, sellaista kuin me ihmiset olemme vajavuuksinemme. Ihminen Jeesus koki kaiken siten, kuin me koemme, mutta kuitenkin hän oli Jumala.
Fil. 2:17-11
Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, (mutta ei ihmiseksi niinkuin me) ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
Uskon Paavalin olleen samalla linjalla kuin minä, että hän ymmärsi Jeesuksen täydellisen jumaluuden.
2. Kor. 5:19
Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.- henki
anelmass kirjoitti:
Juuri siksi tapahtui näin, että Jumala tuli ihmiseksi kaikkein alimpaan "kastiin", ettei kukaan voi sanoa, ettei hän voi ottaa Jumalan tarjoamaa pelastusta vastaan.
Niin alhaalla kukaan ei kulje, ettei siellä Jeesus ois,
ei yhtään hän luotansa sulje, ei karkoita ketään pois.
Jumala on ihmeellinen. Hän tarvitsi vain nuoren Marian kantamaan ihmiseksi tulevan Jumalan. Maria oli nöyrä ja otti riskin. Joosef aikoi hyljätä Marian, mutta totteli Jumalan lähettämää vietiä: Älä hylkää Mariaa...
Loppu hyvin kaikki hyvin, olemme pelastettuja, koska Jumala tuli ihmiseksi ja sovitti maailman itsensä kanssa. Meidän ei tarvitse kuolla, koska Jumala tuli ja kuoli meidän puolestamme Jeesuksessa.
Jo nimet, jotka Jeesukselle ennustettiin, kertovat kaiken: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.Voiko oletetusta lastenraiskaajasta tulla vielä jotenkin alempaan kastiin?
- bgfbhgng
Kristinuskon jumala ei ole ollut Jeesus Nasaretilaisen isä, sillä tämäkin jumala on vain mielikuvitusolento. Mielikuvitusolennot eivät voi tehdä ketään naista raskaaksi. Jeesuksen siitti joku miespuolinen ihminen.
- osujauppos...
"Jeesuksen siitti joku miespuolinen ihminen."
Totta. Josef kysyi Marialta, kysyitkö mieheltä edes tämän nimeä.
Maria kertoi miehen sanoneen nimekseen lähtiessään Auf Wiedersehen.
Ilmeisesti Saksan juutalaisia. - 1+2
osujauppos... kirjoitti:
Ilmeisesti Saksan juutalaisia.Ei Saksaa silloin vielä ollut olemassa eikä kyseessä ollut juutalanen. Asialla oli germanialainen jousimies nimeltä Tiberius Julius Abdes Pantera.
- osujauppos...
1+2 kirjoitti:
Ei Saksaa silloin vielä ollut olemassa eikä kyseessä ollut juutalanen. Asialla oli germanialainen jousimies nimeltä Tiberius Julius Abdes Pantera.
Hyvä, että Jeesuksen isyys on viimein saatu selville. Joka paikassa niiden germaanien täytyykin olla vehkeineen kairaamassa.
- Son of Pantera(God?)
1+2 kirjoitti:
Ei Saksaa silloin vielä ollut olemassa eikä kyseessä ollut juutalanen. Asialla oli germanialainen jousimies nimeltä Tiberius Julius Abdes Pantera.
"The story that Jesus was the son of a man named Pantera appears to have been well known to Jews, and is referred to in the Talmud, in which Jesus is widely understood to be the figure referred to as "Ben Stada":
"It is taught that Rabbi Eliezer said to the Wise, “Did not Ben Stada bring spells from Egypt in a cut in his flesh?” They said to him, “He was a fool, and they do not bring evidence from a fool.” Ben Stada is Ben Pantera. Rabbi Hisda said, “The husband was Stada, the lover was Pantera.” The husband was “actually” Pappos ben Judah, the mother was Stada. The mother was Miriam “Mary” the dresser of women's hair. As we say in Pumbeditha, “She has been false to “satath da” her husband.” (b. Shabbat 104b)"" osujauppos... kirjoitti:
Ilmeisesti Saksan juutalaisia.>"Jeesuksen siitti joku miespuolinen ihminen.
- ateismi =
Luukkaan evankeliumin mukaan 1: näet selvästi, että Maria suostui ilolla Herralta saamaansa tehtävään. Jumalan ei tarvinnut raiskata häntä.
30. Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
31. Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
32. Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
33. ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
34. Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
35. Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
36. Ja katso, sinun sukulaisesi Elisabet, hänkin kantaa kohdussaan poikaa vanhalla iällään, ja tämä on kuudes kuukausi hänellä, jota sanottiin hedelmättömäksi;
37. sillä Jumalalle ei mikään ole mahdotonta."
38. Silloin Maria sanoi: "Katso, minä olen Herran palvelijatar; tapahtukoon minulle sinun sanasi mukaan". Ja enkeli lähti hänen tyköänsä.- joo-o
Kuinkahan hyvin tuokin on säilynyt suullisessa muodossa tuo evankeliumi kun se kirjoitettiin ylös yli sata vuotta Jessen jälkeen? Siihenhän voi laittaa mitä hyvänsä tapahtumia. Sen takiahan näissä evankeliumeissa on päinvastaisia väittämiäkin.
joo-o kirjoitti:
Kuinkahan hyvin tuokin on säilynyt suullisessa muodossa tuo evankeliumi kun se kirjoitettiin ylös yli sata vuotta Jessen jälkeen? Siihenhän voi laittaa mitä hyvänsä tapahtumia. Sen takiahan näissä evankeliumeissa on päinvastaisia väittämiäkin.
Keksittyjä juttuja selitykseksi, Joosef varmaan ihmetteli miten hänen 13vuotias kihlattunsa voi olla raskaana kun hän ei itse ole käynyt siittämässä.
- ..............
satan kirjoitti:
Keksittyjä juttuja selitykseksi, Joosef varmaan ihmetteli miten hänen 13vuotias kihlattunsa voi olla raskaana kun hän ei itse ole käynyt siittämässä.
No tästähän voimme päätellä että Joosef ei ollut nykymääritelmän mukaan pedo eikä halunnut 13v vaimolleen kivitystuomiota. Muut vaihtoehdot tosin ovat tietysti vähemmän mairittelevia.
- 1213
Ensinnäkin, Jumala ei ole murhaaja, koska Jumala ei tapa ilman oikeutta siihen. Elämän antajana hänellä on täydet oikeudet päättää kuinka pitkään kukin elää, eikä kenelläkään ole mitään perustetta vaatia enempää.
Toiseksi, minun nähdäkseni ei ole yhtään perustetta sanoa, että kyse oli raiskauksesta. Siksi raiskaustuomio olisi väärin.- 1214
"Jumala ei ole murhaaja, koska Jumala ei tapa ilman oikeutta siihen. "
Oikeuden omiin käsiin ottaminen ei lievitä tuomiota.
"Toiseksi, minun nähdäkseni ei ole yhtään perustetta sanoa, että kyse oli raiskauksesta. Siksi raiskaustuomio olisi väärin."
Aviorikos kuitenkin. Vanhassa testamentissa määrätään sekä siihen syyllistynyt mies että nainen kuolemaan. Lapsiakaan ei saa jättää eloon. - 10+10
1214 kirjoitti:
"Toiseksi, minun nähdäkseni ei ole yhtään perustetta sanoa, että kyse oli raiskauksesta. Siksi raiskaustuomio olisi väärin."
Aviorikos kuitenkin. Vanhassa testamentissa määrätään sekä siihen syyllistynyt mies että nainen kuolemaan. Lapsiakaan ei saa jättää eloon.Niin tavallaan ei ollut ihme että Jeesus saarnasi vähän erilailla kuin muut rabit, hänenhän olisi pitänyt kuolla jo lapsena jos käskyjä olisi noudatettu. Oli varmasti kiire muokata ajatusilmapiiriä!
- 1213
1214 kirjoitti:
Aviorikos kuitenkin. Vanhassa testamentissa määrätään sekä siihen syyllistynyt mies että nainen kuolemaan. Lapsiakaan ei saa jättää eloon."Aviorikos kuitenkin."
Minun tietojeni mukaanJumala ei mennyt naimisiin naimisissa olevan kanssa. Eikä edes ollut missään lihallisessa yhteydessä Marian kanssa. - ok..
Jumala oikeudenmukainen tuomari.
Tässä taas esimmerkki siitä miten olemme kehittyneet ihmiskuntana. Nykyään naisillakin on jonkinlainen arvo ja heidät ymmärretään tasavertaisiksi vaikuttajiksi miesten kanssa (tosin tämän toteutumiseen on vielä matkaa mutta suunta on oikea).
Samaa mieltä mutta ongelmana on että hyypiöt kuten SamiA, Jaakob ja uskova mies taistelee kynsinhampain vastaan.
- kysäiseppä kotona
Niin, kaikki raskaudet joista ei erikseen muuta sanota on pantu alulle raiskaamalla. Onko vanhempasi kuvailleet sinulle missä ja miten sinut pantiin alulle?
- Mikäs siinä
Kyllä on.
- XDxS
Oli pakko nauraa tolle otsikolle XD
- 10+1
Osuva ainakin.
Enkeli tuli sisään hänen luokseen ja sanoi: "Ole tervehditty, Maria, sinä armon saanut! Herra kanssasi!"Luuk 1:28
Nämä sanat saivat Marian hämmennyksiin, ja hän ihmetteli, mitä sellainen tervehdys mahtoi merkitä.
Nämä sanat saivat Marian hämmennyksiin, ja hän ihmetteli, mitä sellainen tervehdys mahtoi merkitä.
Maria sanoi: "Minä olen Herran palvelijatar. Tapahtukoon minulle niin kuin sanoit." Niin enkeli lähti hänen luotaan. Luk 1:38- kummastunut hieman
MItä ihmeen vaikeaa tässä on ymmärtää, tehdäänhän nykyään lapsia jo koeputkessa jne. Kerran eräässä lab:ssa meinasi vahingossa lähteä neitseellinen syntymä käyntiin.
Ikään kuin Jumala olisi kehnompi tiedemies, kuin luomansa ihmiset. Kannattaa lukea sitä Raamattua, niin välttyy väärinkäsityksiltä.
Marialle ilmoitetaan hänen raskaaksi tulostaan, Maria reagoi asiaan näin:"Silloin Maria sanoi: "Katso, minä olen Herran palvelijatar; tapahtukoon minulle sinun sanasi mukaan". Ja enkeli lähti hänen tyköänsä.(Luuk.1:38).
Eli Maria oli suostuvainen.
Lisäksi Maria on asiasta hyvin kiitollinen ja riemuitsi asiasta, raiskattu ei raiskauksesta kiittele ja iloitse. Marian "kiitosvirsi" on luettavaissa Luuk.1:46-55.- epäilyttävää
olet itse pahasta, ja pääsi täynnä matoja!
Maria kysyi enkeliltä: "Miten se on mahdollista? Minähän olen koskematon."
Enkeli vastasi: "Pyhä Henki tulee sinun yllesi, Korkeimman voima peittää sinut varjollaan. Siksi myös lapsi, joka syntyy, on pyhä, ja häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi.Luuk 1:35
Silloin Maria sanoi: "Minä olen Herran palvelijatar. Tapahtukoon minulle niin kuin sanoit." Niin enkeli lähti hänen luotaan. Luuk 1:38
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,252084Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.881909Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e881871MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,131593Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.4881446Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S11434Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu241297Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?481237Mistä juttelit viimeisen kerran
Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.731104Kemet lomautukset
Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas351089