Opettaja vapaa-ajalla

ei kiitos, ei opea

Terrorisoitko muita aikuisia /oletko itse edes aikuinen?
Lainaan hiukan muunnellen: A. (siis opettaja) koetti välttää pitkästyttämästä muita. A. tiesi, että se oli tyypillistä opettajille. He olivat niin tottuneita luokkahuoneen hiljaa kuuntelevaan yleisöön, että jatkoivat liian pitkään, käsittelivät joka asiaa monelta kannalta, jotta kuulija pääsisi varmasti kärryille.
Tähänhän törmää jokainen, joka joutuu opettajan kanssa tekemisiin. He rakastavat omaa ääntään ja jaksavat jatkaa yhden ja saman asian jauhamista ja jauhamista ja jauhamista... Itse edes ymmärtämättä, että näin he eivät yllä normaalin aikuisen ihmisen kanssa lähellekään samaa tasoa keskusteluissa.

11

515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .,.,.,

      Voi jessus. Mä luulen, että ollaan molemmat ihan tyytyväisiä, jos juttujen taso ei meillä kohtaa.

      T. Ope

    • opex

      Voi voi kun kuulostaa tutulta; minäkin tunnen pari tuollaista ihmistä. Toinen heistä on myyntipäällikkö ja toinen sairaanhoitaja.

      Jaa että "luokkahuoneen hiljaa kuunteleva yleisö". Tuo oli ihan paras xDDD

    • opetski

      Heh heh. Juttujen taso saattaa esimerkiksi puheliaalla ravintolakokilla tai vaikka siivoojalla vs. opettajalla olla hieman erilainen. Itsestä toki riippuu ketä em. vaihtoehdoista mieluiten kuuntelisi.

      Minä en jaksa kuunnella jauhantaa ravintolan asiakkaista, leipiintyneistä työkavereista, ruokalistasta, pesuaineista, siivousvälineistä, tupakanpoltosta ym. (tässä viittaan omiin kokemuksiin ammattiryhmän edustajien kanssa käydyistä keskusteluista, en leimaa koko ammattikuntaa). Tällaiset ihmiset harvoin edes ymmärtävät lopettaa vihjeistä huolimatta tai puhua asioistaan vain sellaisille ihmisille, joita saattaisi kiinnostaa tai jotka voisivat asioihin jollain tavalla itse kommentoida :)

    • opettajapa tämäkin

      Jotenkin tyypillistä opettajille että tullaan tällaiseen ketjuun haukkumaan vaikkapa ravintola-alan ammattilaisia. Ei ymmärretä että ketjun aloitus on selvä provo. Sen sijaan lähdetään itse limboon mukaan etsimällä jokin "alempiarvoinen" ammatti kuten siivooja tai kokki ja haukkumalla sitä samalla tapaa kuin aloittaja haukkuu opettajia. Noloa!

      Olen itsekin työskennellyt opetusalalla (kyllä, pätevänä) ja voin vahvistaa aloittajan havainnot. Opettajat ovat pääosin harvinaisen yksipiippuista sakkia. Tähän on traditionaaliset syynsä: harva korkeakoulutettu viitsii tehdä koko työuransa kolmen tonnin palkalla opettaen samoja asioita vuodesta toiseen. Kouluihin töihin on jäänyt lähinnä se sakki jota koulujen jämähtänyt ilmapiiri ei ole haitannut.

      Luulen tosin että tähän on nykyisen korkeakoulutettujen työttömyyden takia tulossa muutos. Pikkuhiljaa myös opetusalalle siirtyy laajakatseisempaa väkeä sillä he eivät löydä muutakaan työtä. Vanhimpien jäärien jäädessä eläkkeelle myös opettajakunta sivistyy vuosien vieriessä.

      • ope amk

        Katkeraa vuodatusta,mutta sitähän sinä et huomaa. Opettajien palstalla saa puhua vain opettajista ja ei tietenkäänsiivoojien palstalla puhuta opettajista.


      • kade&katkera
        ope amk kirjoitti:

        Katkeraa vuodatusta,mutta sitähän sinä et huomaa. Opettajien palstalla saa puhua vain opettajista ja ei tietenkäänsiivoojien palstalla puhuta opettajista.

        Joku katkera kouluja käymätön täällä haukkuu opettajia. Tietysti joku hänen tuttavistaan on opettaja ja hän itse ei ole minkäänlaisia kouluja käynyt. Yrittää sitten täällä päteä kamalasti, kun kärsii huonosta itsetunnosta tai sitten joku hänen tuttavistaan on yliopistotasoinen ja hän itse on käynyt amiksen osatutkinnon vuonna nakki ja kärsii kauheasta alemmuuskompleksista.


      • katkeralle!
        kade&katkera kirjoitti:

        Joku katkera kouluja käymätön täällä haukkuu opettajia. Tietysti joku hänen tuttavistaan on opettaja ja hän itse ei ole minkäänlaisia kouluja käynyt. Yrittää sitten täällä päteä kamalasti, kun kärsii huonosta itsetunnosta tai sitten joku hänen tuttavistaan on yliopistotasoinen ja hän itse on käynyt amiksen osatutkinnon vuonna nakki ja kärsii kauheasta alemmuuskompleksista.

        Tässä täydellinen kuvaus opettajasta ja hänen sivistystasostaan!
        Ei ole kertakaikiaan mitään lisättävää.
        Nykyisin jo ymmärrän senkin, miksi jotkut koululaiset tarttuvat aseeseen.


      • opex
        katkeralle! kirjoitti:

        Tässä täydellinen kuvaus opettajasta ja hänen sivistystasostaan!
        Ei ole kertakaikiaan mitään lisättävää.
        Nykyisin jo ymmärrän senkin, miksi jotkut koululaiset tarttuvat aseeseen.

        Miten kehtaat edes provona heittää tuollaista! Kuvottavaa. Lue lehtiä, niin tiedät, että näissä tapauksissa useampikin opettaja on riskeerannut oman henkensä suojellakseen oppilaita ja opiskelijoita. Eräs jopa siitä palkittiin. Sinä juoksisit pissit housussa karkuun ja pelastaisit itsesi, toisin kuin opettajat ovat tehneet.

        Paljon näitä trolleja voi huumorilla ottaa, mutta rajansa kaikella. Jotain kunnioitusta edes ihmishenkiä kohtaan voisi olla.

        Ja kyseisten ammuskelijoiden opettajat kyllä tietävät yhtä ja toista näiden nuorten kotioloista ja psyykkisistä ongelmista, jotka monesti ovat olleet niiden kouluongelmien perimmäinen syy eikä päinvastoin. Vaitiolovelvollisuuden vuoksi niitä juttuja ei lehtiin kerrota.

        Jos sinä oikeasti ymmärrät viattomien lasten ja nuorten tappamista, niin hakeudu hoitoon!


    • opettajax

      Onko muita opettajia, jotka inhoavat koulutusissa ja vapaavietossa sitä draaman ja näyttelemisen määrää? Olen aina ihmetellyt, miksi jokaisessa opettajakoulutuksissa on aina se väkipakon draamaharjoitus, joista korkeintaan joka kymmenes on innostunut ja loput pakkohymy päällä yrittävät selvitä tilanteesta äkkiä.

    • Ope (th)

      Valitettavan tuttua mullekkin tuo "He rakastavat omaa ääntään ja jaksavat jatkaa yhden ja saman asian jauhamista ja jauhamista ja jauhamista... Itse edes ymmärtämättä, että näin he eivät yllä normaalin aikuisen ihmisen kanssa lähellekään samaa tasoa keskusteluissa." Omista työkavereistani noita ei löydy, MUTTA pienellä paikkakunnalla taksisuharit, kirvesmiehet ja pari muuta miehekkäänä itseään pitävää ammattiryhmää... ne vasta rakastavat puhumista ja omaa ääntään.

      • jepulisto

        Tulee mieleen Kummeli Jackpot elokuva. Kukas se siellä tien päällä huuteleekaan autosta: " Mä oon opettaja...!" Ajoit punaisia päin!....
        Roolissa Ville Virtanen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      654
      4814
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3519
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      154
      3241
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      169
      2498
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2329
    6. 255
      1899
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1467
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1363
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1359
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe