Vain yksi ystävä, mikä mättää?

je suis fou

Minulla on vain yksi ystävä.

Ahdistaa, sillä olen aina ollut "jotenkin outo", mun seuraa kartetaan.

En tietääkseni haise, olen ihan normaalin näköinen.

Hyljeksintä on tehnyt mut ujoksi, niin kauan kuin muistan, mun seuraa on vältelty, ihan esikoulusta asti. Olen kait tosi rasittava, mutta kukaan ei kuitenkaan kerro mikä minussa on vikana.
Ikää on lähemmäksi 30 kuin 20.
Muuten olen pärjännyt elämässä ihan hyvin.

Jostain syystä miehiä outouteni ei ole haitannut, olen aina löytänyt pidempiaikaisia poikaystäviä.

Minulla on lieviä asperger-piirteitä, sekä add-piirteitä. Diagnoosia en ole jaksanut sen vaivalloisuuden takia hakea.

9

408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet lottovoittaja

Et tarvitse muita ystäviä kuin miehen. Sehän sinulla jo onkin. Oudot miehet eivät taas saa naista eivätkä kyllä ystäviäkään joten he ovat vielä yksinäisempiä kuin sinä.

• Kyllä oudotkin miehet voivat saada ystäviä jos vaan haluavat oikeasti

• je suis fou

Ei tässä kilpailla kuka on yksinäisin.

Minullakin oikeus ystäviin. Mutta kun tiedä miksi en saa niitä!

• 3 + 13

Oletko koskaan yrittänyt ajatella että ystävä voi olla muukin kuin joku ulkopuolinen ihminen? Itse olen alkanut ajattelemaan että esim. perheenjäsen (äiti, isä, sisko, veli) voi olla myös ystävä. Tai lemmikki, luonto, harrastus... mikä vaan asia joka tuo jotain hyvää sisältöä elämään ja auttaa jaksamaan. Tällä hetkellä itse ajattelen että musiikki ja lukeminen ovat ystäviäni.

• Solitude_

"Olen kait tosi rasittava, mutta kukaan ei kuitenkaan kerro mikä minussa on vikana."

Minua häiritsee myös se, että huomaan ihmisten elekielestä, etteivät he jaksaisi ikinä kuunnella juttujani, mutta kukaan ei sano suoraan, mikä niissä on vikana. Toisaalta voisinko olla mitään muuta kuin oma itseni? Ehkä sitä kuitenkin voisi kehittää omia vuorovaikutustaitojaan, jos joku antaisi vinkin, mikä niissä on vikana. Joskus olen miettinyt, että nauhoitan puhelimella jonkun tilanteen, jos vaikka siitä pääsisin jäljille, mitä pitäisi muuttaa.

Tosin olen ollut viime vuosina tilanteita sivusta seuranneena huomaavinani, että kukaan ei oikein jaksa kuunnella toisten juttuja, vaan kaikki haluaisivat vain olla itse äänessä. Ehkä osa meistä on vain herkempiä sanattomalle viestinnälle ja otamme tuon yleisen asenteen henkilökohtaisesti.

• Lubiella

Mäkin olin ennen sitä mieltä, että kyllä pelkkä parisuhde riittää ihmiskontaktiksi (vanhempien lisäksi), mutta ei se pidemmän päälle riitä, ja alkaa melkein kärsiä siitä, ettei ole muita kontakteja. Itse olen niin masentunut, ettei mitkään miehen kavereiden bilekutsut jaksa kiinnostaa, ja luulen, että olen tartuttanut sen mieheenikin, hän on pikkuhiljaa jättäytynyt kaveriensa kelkasta, kun minä en ikinä lähde mihinkään. Nyt meitä on siis kaksi masentunutta ja yksinäistä ihmistä parisuhteessa, jota emme jaksa hoitaa.

• Keissa

Aloittajalle on muodostun itsestän outo minäkuva. Ja kun mieltää itsensä oudioksi, niin käyttäytyy sen mukaisesti. Onko kukaan sanonut sinulle, että olet outo?

• lkjhg

Tunnistan itsessäni samoja piirteitä kuin aloittaja. Olen mies ja naisten kanssa olen aina tullut juttuun. Sen sijaan miehet eivät jotenkin halua olla porukassa, esim. eri työpaikoissa. Eivät pyydä kaljalle mutta "viralliset" asiat hoituvat. Sama juttu suvun miesten kanssa. Olen lievästi rujo ja tämä on kai vaikuttanut omaan käytökseenkin. Ihmiset haluavat kaveerata statukseltaan korkeassa asemassa olevien kanssa ja jos ei anna sellaista kuvaa jätetään ulkopuoliseksi.

• je suis fou

Aloittaja on nainen.

On mua sanottu oudoksi silloin tällöin ala-asteelta asti.

Selväähän se on, että itsetuntoni on huono.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      310
      7221
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2126
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1817
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1337
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1203
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1136
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1009
    Aihe