kokemuksia iphone 4s

iphonee

Tuosta puhelimesta haluaisin kuulla kokemuksia. Iphonen haluaisin ostaa ja tuota mallia olen miettinyt.

21

515

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Älä sitten osta ainakaan sitä 8Gigan mallia, tuo 8 gigaa riitä mihinkään, ohjelmistot vie jo puolet tilasta... Jos löydät käytettynä isompimuistisen, voit ostaa sen. Mallina se on jo vanha....

• sfddwgvsdf

Mulla on 8Gt malli ja tila riittää ihan hyvin, jos esim. kuvia ei säilytä kamerassa vaan siirtää ne tietokoneelle välillä. Ohjelmisto vie tuosta kahdeksasta gigasta kolme gigaa, joten tilaa jää viisi. Tietysti asennettavat sovellukset vie sitten vähän lisätilaa. Kuvia mahtuu tuohon viiteen gigaan vaikka kuinka paljon.
        Kaikki riippuu käyttötarkoituksesta. Itse laite on tosi hyvä: selkeä käyttis ja huippuhyvä kamera ynnä kompakti koko.

• ...
        sfddwgvsdf kirjoitti:

Mulla on 8Gt malli ja tila riittää ihan hyvin, jos esim. kuvia ei säilytä kamerassa vaan siirtää ne tietokoneelle välillä. Ohjelmisto vie tuosta kahdeksasta gigasta kolme gigaa, joten tilaa jää viisi. Tietysti asennettavat sovellukset vie sitten vähän lisätilaa. Kuvia mahtuu tuohon viiteen gigaan vaikka kuinka paljon.
        Kaikki riippuu käyttötarkoituksesta. Itse laite on tosi hyvä: selkeä käyttis ja huippuhyvä kamera ynnä kompakti koko.

Koetappa ladata koneeseen kunnon navigaattori, esim. Navigon muutaman maan kartat. Katsoppa, kuinka "hyvin" sitä tilaa on? ;)

Aika käsittämätöntä, että Apple tuollaista vajaamuistista myy.

• Hyvin mahtuu
        ... kirjoitti:

Koetappa ladata koneeseen kunnon navigaattori, esim. Navigon muutaman maan kartat. Katsoppa, kuinka "hyvin" sitä tilaa on? ;)

Navigon Europen koko on 48 Mt - mahtuu vaikka sataan kertaan. Ohjelma lataa karttoja tarpeen mukaan.

• ...
        Hyvin mahtuu kirjoitti:

Navigon Europen koko on 48 Mt - mahtuu vaikka sataan kertaan. Ohjelma lataa karttoja tarpeen mukaan.

Niin? Juurikin kartat varaavat muistia. Yritätkö nyt sanoa, että muistia on riittävästi? Mjoo, jos kuvittelet, että se 5 gigatavua riittää, osta sitten sellainen. Saat jo päivityksien kanssa isoja ongelmia, katsos kun siinä tarvitaan rajusti "ylimääräistä" muistia.

Älä sitten tule tänne valittamaan, kun et saa laitettasi päivitettyä ilmæn rajuja muistin vapautuksia = ohjelmien poistoa.....

Siitä vaan sitten kauppaan! ;)

• Hyvin mahtuu
        ... kirjoitti:

Niin? Juurikin kartat varaavat muistia. Yritätkö nyt sanoa, että muistia on riittävästi? Mjoo, jos kuvittelet, että se 5 gigatavua riittää, osta sitten sellainen. Saat jo päivityksien kanssa isoja ongelmia, katsos kun siinä tarvitaan rajusti "ylimääräistä" muistia.

Älä sitten tule tänne valittamaan, kun et saa laitettasi päivitettyä ilmæn rajuja muistin vapautuksia = ohjelmien poistoa.....

Siitä vaan sitten kauppaan! ;)

Totta kai kartat varaavat muistia. Ohjelma lataa niitä tarpeen mukaan ja tyhjentää kun ei tarvita. Ei kai kukaan käyttäisi niin huonoa navigaattoria, mikä ottaisi tilaa gigatavukaupalla. Päivitysten kanssa ei ole ongelmia, iOS on vähän tilaa vievä käyttöjärjestelmä.

• ...
        Hyvin mahtuu kirjoitti:

Totta kai kartat varaavat muistia. Ohjelma lataa niitä tarpeen mukaan ja tyhjentää kun ei tarvita. Ei kai kukaan käyttäisi niin huonoa navigaattoria, mikä ottaisi tilaa gigatavukaupalla. Päivitysten kanssa ei ole ongelmia, iOS on vähän tilaa vievä käyttöjärjestelmä.

Miksi ihmeessä kysyt kokemuksia, kun tunnut muka itse tietävän asiat paremmin? On sua ainakin varoitettu.

• Dkdkrkfkkdkewkdnfkeo
        Hyvin mahtuu kirjoitti:

" Ohjelma lataa niitä tarpeen mukaan ja tyhjentää kun ei tarvita. "

Ei ohjelma itse mitään poistele, eikä lataile. Kyllä käyttäjän itsensä on poisteltava ja latailtava ohjelmistot. Kuvittele tilanne, että olet jossakin ulkomailla ja ohjelma alkaisi siellä latailemaan vieraassa verkossa karttoja, voisi tulla hinnakkaaksi..

Kahdeksan gigaa nyt vaan on liian vähän puhelimen normaaliin käyttöön. Ohjelmistopäivitykset vaativat toimiakseen jonkin verran "ylimääräistä" muistia. Miksi ostaisisit vajaamuistisen laitteen, kun on isompimuistisiakin tarjolla? Mallina 4S on jo vanhaa tekniikkaa, en suosittelisi.

• dfefgpoifeds
        ... kirjoitti:

Google maps on mulla ja ei todellakaan vie juurikaan muistia. Ja onhan siinä puhelimessa jo omakin karttasovellus. Joka paikkaan minä olen näiden opastamana päässyt, joten ainakin itselleni ne ovat riittäneet!

• poiuryue
        Dkdkrkfkkdkewkdnfkeo kirjoitti:

" Ohjelma lataa niitä tarpeen mukaan ja tyhjentää kun ei tarvita. "

Ei ohjelma itse mitään poistele, eikä lataile. Kyllä käyttäjän itsensä on poisteltava ja latailtava ohjelmistot. Kuvittele tilanne, että olet jossakin ulkomailla ja ohjelma alkaisi siellä latailemaan vieraassa verkossa karttoja, voisi tulla hinnakkaaksi..

Kahdeksan gigaa nyt vaan on liian vähän puhelimen normaaliin käyttöön. Ohjelmistopäivitykset vaativat toimiakseen jonkin verran "ylimääräistä" muistia. Miksi ostaisisit vajaamuistisen laitteen, kun on isompimuistisiakin tarjolla? Mallina 4S on jo vanhaa tekniikkaa, en suosittelisi.

Paskapuhetta! 8 Gigaa riittää hyvin normaalissa peruskäytössä. Ja tosiaan, kuvat ne eniten tilaa vie, jos niitä on paljon. Google maps ei juurikaan muistia vie. Hyvä puhelin! Minäkin puhun kokemuksesta. Taitaa nuo vastaanvääntäjät olla sellaisia, joilla tätä puhelinta ei koskaan ole ollut!

• Dkdkrkfkkdkewkdnfkeo
        poiuryue kirjoitti:

Paskapuhetta! 8 Gigaa riittää hyvin normaalissa peruskäytössä. Ja tosiaan, kuvat ne eniten tilaa vie, jos niitä on paljon. Google maps ei juurikaan muistia vie. Hyvä puhelin! Minäkin puhun kokemuksesta. Taitaa nuo vastaanvääntäjät olla sellaisia, joilla tätä puhelinta ei koskaan ole ollut!

En minä mitään vastaan väännä. On vain kokemusta iPhonesta siitä asti, kun se 2008 (3G) ntuli suomeen. On ollut kaikki mallit, nykyinen 5S. Tällä hetkellä on 64 Gt:n malli, siinäkään ei ole, kuin 17 Gt vapaana. Jos vaivaudut hieman selaamaan tämän saitin juttuja tuolta vähän kauempaa, siellä eräs paini ko. pienimuistisen laitteen päivityksen kanssa, kun ei antanut asentaa sitä, vaikka muistia oli n. 2 Gt vapaana.

Kuten jo sanoin, osta nyt hemmetissä se 8 Gt malli, jos luulet muistilla pärjääväsi. Kyseessä on omat hukkaan heitetyt rahasi, eivät minun. ;)

• Hyvin mahtuu
        ... kirjoitti:

Miksi ihmeessä kysyt kokemuksia, kun tunnut muka itse tietävän asiat paremmin? On sua ainakin varoitettu.

Koska en ole aloittaja, vaan vastaan kysymyksiin.

8 gigaa on tietysti rajallisempi kuin vaikka 16 tai 32. Etenkin videoita tallentaessa rajat saa tulemaan vastaan, ja puhelimen ostajan pitää tilantarpeensa harkita. Silti väite, ettei 8 gigatavua riitä mihinkään, ei pidä paikkaansa.

• lue eekaks tää
        poiuryue kirjoitti:

Mitä järkeä on ostaa iPhone 4s, jonka todellinen hinta liikkuu 100€? 4s on niin jälkeenjäänyt ja apple lopettaa sen päivittämisen kohta. Jos haluaa hyvän puhelimen peruskäyttöön niin valinta on perus nokia tai lumia 520. On tyhmää maksaa törkeät 300€ sutkusta pehelimesta jolla ei voi edes soittaa ja akun kesto on surekea. Akkuakaan ei saa irti ja rikkuu helposti ja korjaus maksaa uuden 4s verran. Sinua on varoitettu.

• pärjää hyvi

Upea, luotettava ja sujuva laite eli edelleen kännyköiden eliittiä. Uusien muistin pienuus epäilyttää. Itellä 32 giganen. Sillä pärjää.

• pogjrc

Mulla on tuo ollut puolisen vuotta ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Muistin vähyys ei mua ainakaan ole haitannut ja IOS 7.1-päivityskin tuli mukisematta. Mulla on ehkä kymmenkunta sovellusta asennettua (esim. google maps, nettipankki, sports tracker). Tilaa on nyt 4,8 Gt. Kuvat siirrän koneelle muutaman viikon välein. Hyvä peli peruskäyttöön. Toki kukaan täällä ei nimenomaan sulle voi antaa oikeata vastausta, kun ei tiedetä miten aiot puhelintasi käyttää.

• iphonee

Sellasta mietin vielä että onko noissa iphonejen näyttöjen kestävyydessä jotain eroja? Jotain pudotus testejä katoin youtubelta niin jotenkin tuntu että onko iphone 5 kestävämpi? Toivottavasti osasin ilmaista asian nyt mahdollisimman selkeästi:-)

• dfgrgd

Kyllhän niitä iPhonen näyttöjä on rikkoontunut, jos laite putoaa. Hyvät suojakuoret ehkäisevät sen tehokkaasti.

• Iphonee

No niin. Kiitoksia kaikille kommenteista. Päädyin kuitenkin ostamaan iphone 5s luurin:-) Nyt haluisin kuulla että miten saan sen sormenjälki jutun päälle? Mulla on jostakin syystä hävinnyt se kuvake tuosta valikosta. Ja sitten olisko kenelläkään suositella mitään herätyskelloa josta näkisi sen ajan kuinka pitkä aika herätyksen on? Samsungissa sellainen oli ja jotenkin ehdit tottua sellaiseen kelloon jossa tuo aika näkyy:-)

• Iphonee

Niin ja sellainen jäi vielä kysymättä että onko iPhoneen mahdollista saada sellasta kuvio näytönlukitusta? Nyt mulla on siinä joku sellainen pääsykoodi mutta en oikeen tykkää siitä:-)

• entineniphone4omistaja

Suosittelen 5 vois olla 4 mut osta ihmeessä

• OmenaPoju

4s on kyllä nykyään mukavan halpa käytettynä mutta päivitykset ovat loppuneet :(

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1588
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1449
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      62
      1288
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1280
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe