Oireettomuus vk 16+?

Shadrach

Hei!
Mulla on nyt menossa rv 16 1.Mahtaakohan muilla raskaus olla näillä viikoilla ns.oireeton? Mulla oli alkuraskaudesta kuvotusta, onko ihan normaalia et oireet häviää keskikolmanneksella? Yks keskenmeno on takana, ja pelottaa että vauva on kuollut kohtuun kun mikään ei tunnu miltään... Vaikka vasta viikko sitten kuulin sydänäänet viimeksi... Mutta silti... Muita siis kaivattaisiin.

7

5653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nanna

Minulla siis menossa 16 4 raskausviikot ja tällä hetkellä ei mitään oireita.. Alussa rinnat kipeät ja etovaa oloa, ei oksentelua.. Joten vähällä olen selvinnyt.. Tulee kyllä aina välillä mieleen että miten se pikkuinen jaksaa kun ei ole mitään tuntemuksia.. Mutta olen nähnyt että kunnossa on.. Pitäisi tietysti olla tyytyväinen kun voi hyvin.. Kovasti odottelen pikku potkuja.. Ei millään malttaisi odottaa..
      Huoh...

• oireeton

Itselläni loppui oireet siinä rv 15 ja sen jälkeen ei oikein ole ollut mitään. Nyt rv 22 ja vauva voi hyvin liikkeistä päätellen :)

• Aurora

Mulla pahoinvointi helpotti pikkuhiljaa rv 14-15 ja nyt (rv 17) ruokahalu on kohdallaan. Ainoana oireena ovat mielialanvaihtelut, joista kärsin ennen kuukautisia myös ennen raskautta. Niin, ja vatsa on ruvennut kasvamaan.

Päinvastoin olo on mahtavampi kuin viikkokausiin, ihanaa! Juurihan sinä kuulit sydänäänet, joten kaikki on hyvin! =)

• 16+4

Heips! Mulla tällä hetkellä rv 16 4 ja minkäänlaisia oireita ei oikeastaan ole. Alkuraskauden pahoinvointi on luojan kiitos jo helpottanut ja hemoglobiinin noustua rautalääkityksen myötä myöskin tolkuton väsymys on helpottanut. Nyt on selkeesti paras vointi mitä tähän mennessä on ollut, energinen olo jne. Mutta eikös sitä niin sanotakin, että toinen kolmannes on yleensä se helpoin. Välillä mietityttää, että onkohan kaikki hyvin, kun todella on niin oireeton olo, mutta alun oksentelun jälkeen tuntuu mahtavalta voida hyvin. Ja huomenna jälleen kuulen sydänäänet, se taas kummasti helpottaa. Ja innolla jo odotan, että millon alkaa jonkinlaisia liikkeitä tuntua.. Hyvää vointia!

• äiti82 ja tyttö 2-v

tiedän pelontunteen koska aivan ensimmäinen raskauteni päätyi keskenmenoon vuonna 2001,sikiö todettiin rakenneultrassa kuolleeksi koko vastasi viikkoja 12 3.toisessa raskaudessa oli kokoajan pelko että jotain menee pieleen,mutta raskausaika sujui normaalisti ja esikoistyttö syntyi 17.11.2002 klo 23.21 mitat 51cm 3425g ja nyt siis melkein 2-vuotias ja kova touhuamaan:)))toista lasta odotellaan viikoilla 27 ja alussa oli aikamoiset vatsan nipistelyt,olin varma että menee kesken,mutta nipistelyt loppuivat 12 viikkoon mennessä ja nyt myös kaikki mennyt hyvin tähän asti,laskettu aika on 2.1.2005
      Keskenmenon jälkeen lääkärini sanoi jälkitarkastuksessa että aniharvoin keskenmeno uusiutuu seuraavassa raskaudessa.Ja sulle voin sanoa että aniharvoin raskaus päätyy keskenmenoon 13 viikon jälkeen ja varsinkin jos sulla on jo vauvan sydänäänet kuultu:)))mulla loppui pahoinvointi tässä raskaudessa kuin seinään viikolla 19 ja esikoisesta viikolla 16.
      Uskon että sulla ei ole mitään pelättävää ja että kaikki on hyvin:)Nauti täysillä nyt raskaudestasi sillä stressaaminen ei ole hyväksi sulle eikä vauvalle.Jos sua huolettaa kovasti niin voithan aina puhua asiasta neuvolassa.

• ollaan tyytyväisiä

...että on todellakin muitakin kenellä ei ole oireita.Itsellä menossa 14 1 ja oireita ei ole ollut ollenkaan koko raskausaikana.Väsymys tietty painaa mutta ei muuta.Masun kasvua kovasti odottelen..

• Helli

Tutun kuulosta toi sun hommas. Mäki ressasin ku liikkeitä ei alkanu kuulua ja olo oli mitä parhain! Jaksoin tehä kaikkee ja mistää ei puristanu eikä vihlonu. Aina hermoilin neuvolaan menoa et kuuluuko sydänäänet niitten sodanaikasilla vehkeillä. Ekan kerran kuulu viikolla 11 ja sit oli kaks kertaa ettei kuulunu mitää, mut ultras kaikki oli ok. Kyl oli unettomia öitä.. Ny viikot 26 ja selkää särkee ja kummaa kuvotusta on iltaisin parin viikon välein.

Nauti olostas ja stressaa sit jos tulee huonoja uutisia! Etukäteen murehtiminen ei kannata, vaikka helppo sanoo ku ei oo ite sun housuis..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2275
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      27
      2023
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1539
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1397
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1241
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      96
      1091
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1017
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      923
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      810
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      765
    Aihe