Metsäkeskus / Metsänhoitoyhdistys

JiiHoo2

Kertokaapa perintönä pienen tilan saaneelle citymetsänomistajalle mitä tekee metsäkeskus ja mitä metsänhoitoyhdistys. Kumman palveluja kannattaa käyttää?

10

1630

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huu haa

Lähde: Wikipedia, jos kysyjä ei itse osaa etsiä.

Suomen metsäkeskus on välillisen valtionhallinnon organisaatio, joka toimii maa- ja metsätalousministeriön alaisena.

Metsänhoitoyhdistys (lyhenne mhy.[1]) on metsänomistajien rahoittama ja hallinnoima yhteenliittymä, joka edistää ja valvoo alueellaan yksityismetsätaloutta.

• 19+19

MHYn maksu on ollut veroluonteinen, ja puljun toiminta sen mukaista. Yhdistykseen kuuluminen ja siten maksun maksaminen on muuttumassa vapaaehtoiseksi, ja siten metsäneuvojat ovat alkaneet ymmärtää metsän monimuotoisuutta. Yhdistykseen kannattaa kulua, ainakin minun, koska sen väki ravaa jatkuvasti metsissä, eikä siten joku muu tahallaan tai tahattomasti pääse kaatamaan metsiäni. Itse kun varsin harvoin irtopalstoja katselen.

• Jagdpanther

Öö... Metsäkeskus on valtiollinen virasto/ viranomaiselin ja mhy hoitaa käytännön metsätoimenpiteitä. Aloittaja tais metsäkeskuksella tarkoitta nykyistä Otsoa, joka tekee ihan samaa ku mhy mutta kalliimmalla hinnalla ilman parempaa laatua.

• Mä maalaispoika oon

Lisäksi on paljon yrityksiä, jotka tekevät ihan samaa "metsäpalvelua", ja ottavat maksun tekemästään työstä.
      Kaikki metsäteollisuusyritykset, StoraEnso, UPM, MetsäGroup, j.n.e. tekevät sen myös.
      Sitä en ole vaivautunut ottamaan selville, onko pakko olla minkään palvelun orja.
      Ainakaan ne eivät osaa mitään sen kummemmin kuin maalla asunut metsäomistaja itse! Kokemuksesta tiedän kaikkien vain katsovan omaa kassavirtaansa välittämättä metsänomistajan omaisuudesta.
      Suoranaista tuhoamista on ollut nähtävillä.

• 19+19

Ei noihin mihinkään tarvitse kuulua. Minäkin maksan MHYlle lähes tyhjästä, suojelumaksua.

• rahalla saa

Tietäiskö joku, onko missään sivuilla irtisanomisilmoitusta mhy.n jäsenyydestä.
      Olisi helppo kopioida ja postittaa pois.
      Tehkääpä joku viksu...

• puttesetä

Yhdistyslaki 3.luku, 13§:

"Jäsenellä on oikeus milloin tahansa erota yhdistyksestä ilmoittamalla siitä kirjallisesti yhdistyksen hallitukselle tai sen puheenjohtajalle. ..."

Pienimmillään kaksi sanaa paperilapulle riittää, esim. "eroan yhdistyksestä". Perään kannattaa tietenkin laittaa päivämäärä ja oma nimi, jotta tietävät kuka tänään haluaa irtutua jäsenyydestä.

• huu haa.

Tästä on muutamia poikkeuksia.
      Esim. jos eskimo eroaa muijastaan, riittää, kun sanoo kolme kertaa
      "Eroan sinusta".

• puukuorenvälissä
    • Anonyymi

Puhe avointa väkivallan Jukka Tikämäki Pyhäjärvi TK lähettää Asiakastuki A jonka reitillä huutavat äiti äiti koneen kertaan.
      Tems alla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      39
      2155
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      194
      1735
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      94
      1411
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1219
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1128
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      135
      1060
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1010
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      970
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70