Kertokaapa perintönä pienen tilan saaneelle citymetsänomistajalle mitä tekee metsäkeskus ja mitä metsänhoitoyhdistys. Kumman palveluja kannattaa käyttää?
Metsäkeskus / Metsänhoitoyhdistys
10
1906
Vastaukset
- huu haa
Lähde: Wikipedia, jos kysyjä ei itse osaa etsiä.
Suomen metsäkeskus on välillisen valtionhallinnon organisaatio, joka toimii maa- ja metsätalousministeriön alaisena.
Metsänhoitoyhdistys (lyhenne mhy.[1]) on metsänomistajien rahoittama ja hallinnoima yhteenliittymä, joka edistää ja valvoo alueellaan yksityismetsätaloutta.- 19+19
MHYn maksu on ollut veroluonteinen, ja puljun toiminta sen mukaista. Yhdistykseen kuuluminen ja siten maksun maksaminen on muuttumassa vapaaehtoiseksi, ja siten metsäneuvojat ovat alkaneet ymmärtää metsän monimuotoisuutta. Yhdistykseen kannattaa kulua, ainakin minun, koska sen väki ravaa jatkuvasti metsissä, eikä siten joku muu tahallaan tai tahattomasti pääse kaatamaan metsiäni. Itse kun varsin harvoin irtopalstoja katselen.
- Jagdpanther
Öö... Metsäkeskus on valtiollinen virasto/ viranomaiselin ja mhy hoitaa käytännön metsätoimenpiteitä. Aloittaja tais metsäkeskuksella tarkoitta nykyistä Otsoa, joka tekee ihan samaa ku mhy mutta kalliimmalla hinnalla ilman parempaa laatua.
- Mä maalaispoika oon
Lisäksi on paljon yrityksiä, jotka tekevät ihan samaa "metsäpalvelua", ja ottavat maksun tekemästään työstä.
Kaikki metsäteollisuusyritykset, StoraEnso, UPM, MetsäGroup, j.n.e. tekevät sen myös.
Sitä en ole vaivautunut ottamaan selville, onko pakko olla minkään palvelun orja.
Ainakaan ne eivät osaa mitään sen kummemmin kuin maalla asunut metsäomistaja itse! Kokemuksesta tiedän kaikkien vain katsovan omaa kassavirtaansa välittämättä metsänomistajan omaisuudesta.
Suoranaista tuhoamista on ollut nähtävillä.- 19+19
Ei noihin mihinkään tarvitse kuulua. Minäkin maksan MHYlle lähes tyhjästä, suojelumaksua.
- rahalla saa
Tietäiskö joku, onko missään sivuilla irtisanomisilmoitusta mhy.n jäsenyydestä.
Olisi helppo kopioida ja postittaa pois.
Tehkääpä joku viksu...- puttesetä
Yhdistyslaki 3.luku, 13§:
"Jäsenellä on oikeus milloin tahansa erota yhdistyksestä ilmoittamalla siitä kirjallisesti yhdistyksen hallitukselle tai sen puheenjohtajalle. ..."
Pienimmillään kaksi sanaa paperilapulle riittää, esim. "eroan yhdistyksestä". Perään kannattaa tietenkin laittaa päivämäärä ja oma nimi, jotta tietävät kuka tänään haluaa irtutua jäsenyydestä.
- huu haa.
Tästä on muutamia poikkeuksia.
Esim. jos eskimo eroaa muijastaan, riittää, kun sanoo kolme kertaa
"Eroan sinusta". - puukuorenvälissä
Löysin täältä keskustelua aiheesta:
Mitä eroa on MHY:llä, Metsäkeskuksella, Otsolla ja muilla metsäsektorin tarjoajilla?
http://keskustelut.metsatie.fi/discussion/7/mitae-eroa-on-mhy-llae-metsaekeskuksella-otsolla-ja-muilla-metsaesektorin-tarjoajilla#latest - Anonyymi
Puhe avointa väkivallan Jukka Tikämäki Pyhäjärvi TK lähettää Asiakastuki A jonka reitillä huutavat äiti äiti koneen kertaan.
Tems alla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.855392Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.423581Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j612965Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462181Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611926Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2891753- 471606
- 941412
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441376Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.81312