Metsäkeskus / Metsänhoitoyhdistys

JiiHoo2

Kertokaapa perintönä pienen tilan saaneelle citymetsänomistajalle mitä tekee metsäkeskus ja mitä metsänhoitoyhdistys. Kumman palveluja kannattaa käyttää?

10

2009

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huu haa

Lähde: Wikipedia, jos kysyjä ei itse osaa etsiä.

Suomen metsäkeskus on välillisen valtionhallinnon organisaatio, joka toimii maa- ja metsätalousministeriön alaisena.

Metsänhoitoyhdistys (lyhenne mhy.[1]) on metsänomistajien rahoittama ja hallinnoima yhteenliittymä, joka edistää ja valvoo alueellaan yksityismetsätaloutta.

• 19+19

MHYn maksu on ollut veroluonteinen, ja puljun toiminta sen mukaista. Yhdistykseen kuuluminen ja siten maksun maksaminen on muuttumassa vapaaehtoiseksi, ja siten metsäneuvojat ovat alkaneet ymmärtää metsän monimuotoisuutta. Yhdistykseen kannattaa kulua, ainakin minun, koska sen väki ravaa jatkuvasti metsissä, eikä siten joku muu tahallaan tai tahattomasti pääse kaatamaan metsiäni. Itse kun varsin harvoin irtopalstoja katselen.

• Jagdpanther

Öö... Metsäkeskus on valtiollinen virasto/ viranomaiselin ja mhy hoitaa käytännön metsätoimenpiteitä. Aloittaja tais metsäkeskuksella tarkoitta nykyistä Otsoa, joka tekee ihan samaa ku mhy mutta kalliimmalla hinnalla ilman parempaa laatua.

• Mä maalaispoika oon

Lisäksi on paljon yrityksiä, jotka tekevät ihan samaa "metsäpalvelua", ja ottavat maksun tekemästään työstä.
      Kaikki metsäteollisuusyritykset, StoraEnso, UPM, MetsäGroup, j.n.e. tekevät sen myös.
      Sitä en ole vaivautunut ottamaan selville, onko pakko olla minkään palvelun orja.
      Ainakaan ne eivät osaa mitään sen kummemmin kuin maalla asunut metsäomistaja itse! Kokemuksesta tiedän kaikkien vain katsovan omaa kassavirtaansa välittämättä metsänomistajan omaisuudesta.
      Suoranaista tuhoamista on ollut nähtävillä.

• 19+19

Ei noihin mihinkään tarvitse kuulua. Minäkin maksan MHYlle lähes tyhjästä, suojelumaksua.

• rahalla saa

Tietäiskö joku, onko missään sivuilla irtisanomisilmoitusta mhy.n jäsenyydestä.
      Olisi helppo kopioida ja postittaa pois.
      Tehkääpä joku viksu...

• puttesetä

Yhdistyslaki 3.luku, 13§:

"Jäsenellä on oikeus milloin tahansa erota yhdistyksestä ilmoittamalla siitä kirjallisesti yhdistyksen hallitukselle tai sen puheenjohtajalle. ..."

Pienimmillään kaksi sanaa paperilapulle riittää, esim. "eroan yhdistyksestä". Perään kannattaa tietenkin laittaa päivämäärä ja oma nimi, jotta tietävät kuka tänään haluaa irtutua jäsenyydestä.

• huu haa.

Tästä on muutamia poikkeuksia.
      Esim. jos eskimo eroaa muijastaan, riittää, kun sanoo kolme kertaa
      "Eroan sinusta".

• puukuorenvälissä
    • Anonyymi

Puhe avointa väkivallan Jukka Tikämäki Pyhäjärvi TK lähettää Asiakastuki A jonka reitillä huutavat äiti äiti koneen kertaan.
      Tems alla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      162
      1394
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      40
      985
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      715
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      630
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      622
    6. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      616
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      20
      592
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      577
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      553
    Aihe