Ruoan vaihtelu

Jacki

Te joiden koirilla ei ole mitään allergioita niin vaihteletteko ruokaa usein? Ja mitä sanoo koiranne vatsa? Mulle kasvattaja suositteli että vaihtelee eri merkkien välillä. Oppii kuulemma koira paremmin syömään kaikenlaista ja maha kestää paremmin. Itse olen nyt tehnyt niin että annan nutro choisee ja pedigreetä, siis pentukuivamuonaa. Tarkoitus olisi siirtyä pedigreehen kokonaan ja sitten taas antaa joskus nutroo.

9

681

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monipuolisesti

ostin minkä merkkisiä papuja vaan aina miten löytyi eläinkaupasta ym . sitten koiramme söi paljon meidän kanssa samoja ruokia mitä itsekkin söimme, piti niitä paljon parempana kuin koiranmakkaraa,papuja.hyvin meni koiralla 10v minkä eli.

• Milla

Ehdottaisin, että välillä myös sekoittaisit noiden nappuloiden joukkoon esim. jauhelihaa raakana, raejuustoa, keitettyä kanaa, kalaa tai tonnikalaa ym. ja silloin tällöin pieni loraus auringonkukkaöljyä, niin pysyy turkkikin kauniina. Oma nuori koirani on todella hyväkuntoisen näköinen tällä ruokinnalla!

• Riva

Koira syö perusruokana kuivamuonaa,mihin sekoitan sitä sun tätä,välillä myös kissan ruokaa kun siinä on tauriinia,maha kestänyt hyvin.
      Eli; vaihtelu virkistää.

• millis

Meidän rakas vehnäterrieri-muori on nyt 13,5 vuotta, pian tulee ero kun alkaa takapää pettää :(

Tähän asti muori on ollut terve ja energinen, on syönyt pennusta asti todella sekalaisesti: monen merkkisiä papanoita, purkkiruokaa, koiranmakkaraa (kehtaan sen tunnustaa vaikka sitä palstalla usein haukutaankin), kotiruokaa kaalilaatikosta ja hernesopasta lähtien. Joskus olen itse kokannut yrjölän-puuron tyyppistä sötkötystä. On syönyt luita ja joskus raakaa lihaa. Ei ole ollut ripuleita kuin pari kertaa koko elinaikana.
      Ainut mitä ei kestä jatkuvasti syötettynä on papanat joissa on vehnää, alkaa iho kutista, se on kai aika yleistä. Eikä kovin mausteinen ruoka sovi.

Kannattaa siis kokeilla mitä maha kestää, toisilla kestää mitä vaan kun pennusta asti totuttaa :)
      Onnellisia ruokailuhetkiä teille molemmille!

• ainakin meillä

meilläkin syödáän nappuloita ja niiden joukkoon aina lisäksi jotain kotiruokaa(ei mausteista) hyvin ovat vatsat kestáneet ilman ripulointeja ja koirat syövät innoissaan

• Sari

Siitä syystä,että kun koira syö samaa nappulaa,niin kun ja jos se sairastuu,niin on aika epätodennäköistä että se johtuis ruuasta jota se on syönyt vuosikaudet...eli silloin on helpomppi taas lähteä etsimään joitain muita tekijöitä jotka on esim.aihettaneet ripulia jne.Koirillani ei kyllä onneksi ole ollut mitään häikkää,eläinlääkärillä on ainoostaa käyty ihan rokotusten takia.

• Kiba

ei se palturia puhunut se kasvattaja. Itselläni 10vuotias koira, ja suosittelen itse että mahdollisimman paljon vaihtelua, silloin myös huomaa mitä koiran vatsa ei kestä ja voi välttää sitä. itsekkin vaihtelen vielä, ajattele nyt itsekkin kun vuodesta toiseen samaa ruokaa..:D ei kiitos!

• issu56

vaihtele, sillä koska tiedän koirieni vatsan olevan käyttämälläni ruokinnalla kunnossa, niin aivan turhaa on koiria lähteä kiusaamaan muilla, jotka ehkä niiden vatsoille olekaan hyväksi. Miteihän ite, jos sairastaisit Keliakiaa, niin mitkä olis silloin kiellytjä ja mitä seuraamuksia olis, jos kiellettyjä aineosia söisit? Vaikkakin vain kokeillaksesi!

• anita
        issu56 kirjoitti:

vaihtele, sillä koska tiedän koirieni vatsan olevan käyttämälläni ruokinnalla kunnossa, niin aivan turhaa on koiria lähteä kiusaamaan muilla, jotka ehkä niiden vatsoille olekaan hyväksi. Miteihän ite, jos sairastaisit Keliakiaa, niin mitkä olis silloin kiellytjä ja mitä seuraamuksia olis, jos kiellettyjä aineosia söisit? Vaikkakin vain kokeillaksesi!

Ja pitää muistaa että koira ei ole ihminen eli se ei käsittääkseni ajattele että*Voi ei!Taas samaa ruokaa!*Vaan hotkii tyytyväisenä mitä annetaan.

Olen itsekin miettinyt tuota ruuan jatkuvaa vaihtelemista,jos koira tyytyväinen ja vatsa kunnosssa ja turkki niin miksi tosiaan syöttää joka päivä eri sapuskaa ja toinen toista hienompaa?Tosin olen itsekin *syyllistynyt* välillä samaan...

Välillä tulee mieleen lukiessani noista allergioista että olisiko jotain ulkoista syitä mitkä aiheuttaa kutinaa,eli jatkuva turkin peseminen,kuiva sisäilma ym ym?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe