Koiran hampaiden kuluminen?

Maraski

Koirallani näkyy kulmahampaiden päät olevan kärjistään kuluneet tasapäisiksi ja siinä keskellä hammasta näkyy se hampaan ydin vähän tummana pisteenä.Joten onko siitä koiran terveydelle haittaa ja mitä pitäisi tehdä?

Koirani ei ole koskaan millään kivillä kylläkään leikkinyt jonka vuoksi hampaat olisivat kuluneet,mutta kepeillä ja palloilla se on kyllä ahkerasti leikkinyt,joten johtuisikhan seo ehkä siitä sitten?

Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja mitä olette silloin korallenne tehneet,sillä täällä maaseudulla ei taida juurikaan hammaslääkäreitä koirille edes ollakaan.

3

5249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytti4

Minun mielestäni tuo ei ole haitallista. Kyllä ne hampaat kuluu..
      Haitallista on hammaskivet, ja siihen liittyvät tulehdukset reikiintymiseen.

Olisi hyvä että seuraavan lekurikäynnin yhteydessä, niitä näyttäisit. Meillä ihan peruseläinlääkäri, ja vielä vastavalmistunut otti hammaskivet pois ja putsasi hampaat.
      Ei tarvittu erikosilääkäriä.

• Maraski

Kiitos paljon vastauksesta!
      Olipa helpottavaa kuulla,sillä hammaskiveä ei onneksi koirani hampaissa ole yhtään,eikä edes sitä tummumistakaan, vaan ovat kyllä hyvässä kunnossa ja valkoiset ja puhtaat muuten.Mutta ainoastaan siis nuo kululumiset niissä kulmahampaissa on vaan.Koirallani ei tunnu muutenkaan olevan ilmeisesti taipumusta saada tuota hammaskiveä,kun sitä ei kerran tähänkään ikään mennessä ole sille tullut.Sen sijaan eräällä edesmenneistä koiristani tuli hammaskiveä tosi paljon ja sitä piti vähän väliä kaydä puhdistuttamassa pois.Muistaakseni eläinlääkäri kerran sanoikin että se johtuisi syljen koostumuksesta jos sitä tulee tai ei tule.Mutta täytyypä tosiaan kyllä seuraavan kerran lääkäriltä kysäistä noista kulumistakin varmuuden vuoksi kyllä myös.

• Anonyymi

No ei ne koiran hampaat saa liikaa kulua muuten tulee se ydin vastaan ja se vasta sitten kipeä onkin. Säännöstele sitä koirasi lelujen pureskelua ja etsi pehmeitä palloja jotka ei niin kuluta hampaita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      160
      2720
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      1997
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1736
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1648
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1461
    6. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      42
      1457
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      78
      1143
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1060
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      193
      976
    Aihe