Eteiseni vaatesäilytyskaapisto on kaamea pyökkimelamiininen viritys. Aion myöhemmin ostaa sen tilalle liukuovet sisälle hyllyt, korit jne. mutta siihen ei nyt tällä hetkellä ole varaa, joten haluaisin tulevaa odotellessa maalata kaapiston vaalean harmaaksi tai valkoiseksi ja vaihtaa vetimet. Onnistuukohan? Ilmeisesti tarvitaan tartuntapohjamaalia sitten kalustemaalia. Onko kukaan kokeillut, että tuleeko tuollaisesta hommasta kunnon jälkeä? En haluaisi muuttaa nykyistä kauheutta entistä kamalammaksi.
eteisen vaatesäilytyskaapiston maalaus
5
3172
Vastaukset
- tmm
eli alle otex tai otepohja. Päälle kannattaa ottaa mieluummin liuoteohenteinen kalustemaali, esim maalarinvalkolakka tai empire koska se levittyy tasaisemmin eikä pensselin jälkiä jää niin selvästi. pintamaali kannattaa levittää pienellä telalla (noin 20cm kaistale)ja sen jälkeen vedellä ylhäältä alas pitkillä vedoilla. sen jälkeen vedä pinta sivuttain ja vielä kerran heti perään ylhäältä alas. (tätä kutsutaan ns. tiukkaan vetämiseksi, jollon maali tasoittuu parhaiten) sitten vain uutta kaistaletta peliin ja niin edelleen. voit ohentaa maalia jos tuntuu siltä.
- sussi
Minäpä kokeilen.
- voisin kokeilla samaa
sussi kirjoitti:
Minäpä kokeilen.
, voisin kokeilla samaa menetelmää itsekin, joten tänne tietoa miten maalaus sujui :)
- maalarin alku
eli sama tilanne on täälläkin. Uutta maalipintaa huutavat niin eteisen kuin vierashuoneenkin kaapistot ja mielelläni myös kokeilisin tätä maalaamista - kunhan vain lopputulos olisi varmasti tasainen...
Perusasiat olen jo opiskellut tuolta tikkurilan sivuilta, mutta silti kaipaisin vielä lisävinkkejä mahdollisimman hyvän lopputuloksen saamiseksi.
Lähinnä mietin noita välineitä. Eli millainen tela olisi paras? (mohairtela vai mikä?) Ja tehdäänkö tuo tiukkaan vetäminen telalla vai leveällä pensselillä?
Luin myös tikkurilan sivuilta, että tasaisen pinnan saamiseksi voisi myös hioa kuivuneen otex-pinnan..onko tällä merkitystä?
Entä uskaltaako noita ovia alkaa maalaamaan pystyasennossa, vai onko ovien irrottaminen aivan ehdotonta? Valuuko esim. empire kuinka? Ja vielä varmistukseksi, kannattaa siis mieluummin valita empire kuin esim. vesiohenteinen helmi?
Tässäpä kysymyksiä, toivottavasti joku jaksaa vastata. En ole uskaltanut maalaamisurakkaan ryhtyä, koska en ole uskonut, että pintaa voi saada tasaiseksi..mutta jos se olisikin mahdollista, mikä parempaa! - Tintti
maalarin alku kirjoitti:
eli sama tilanne on täälläkin. Uutta maalipintaa huutavat niin eteisen kuin vierashuoneenkin kaapistot ja mielelläni myös kokeilisin tätä maalaamista - kunhan vain lopputulos olisi varmasti tasainen...
Perusasiat olen jo opiskellut tuolta tikkurilan sivuilta, mutta silti kaipaisin vielä lisävinkkejä mahdollisimman hyvän lopputuloksen saamiseksi.
Lähinnä mietin noita välineitä. Eli millainen tela olisi paras? (mohairtela vai mikä?) Ja tehdäänkö tuo tiukkaan vetäminen telalla vai leveällä pensselillä?
Luin myös tikkurilan sivuilta, että tasaisen pinnan saamiseksi voisi myös hioa kuivuneen otex-pinnan..onko tällä merkitystä?
Entä uskaltaako noita ovia alkaa maalaamaan pystyasennossa, vai onko ovien irrottaminen aivan ehdotonta? Valuuko esim. empire kuinka? Ja vielä varmistukseksi, kannattaa siis mieluummin valita empire kuin esim. vesiohenteinen helmi?
Tässäpä kysymyksiä, toivottavasti joku jaksaa vastata. En ole uskaltanut maalaamisurakkaan ryhtyä, koska en ole uskonut, että pintaa voi saada tasaiseksi..mutta jos se olisikin mahdollista, mikä parempaa!edellisistä vastauksista innostuneena käännyn toiveikkaana puoleenne....
Olen jo kauan miettinyt peililiukuovien karmien maalaamista, osaisiko joku kommentoida asiaa?
Minulla on 2 erilliset, jo vuosia käytössä olleet, laadukkaat peililiukuovet jotka haluaisin maalata.
Peiliovet 1:
Ovien karmit ovat profiloidut,leveät, kullanväriset ja jotain metallia. Haluan vaihtaa kullankimalluksen valkoiseksi, itse peiliosiin en koske. Onko vinkkejä maaleista, tai työskentelytavasta? käykö suoraan päällemaalaus?
Peiliovet 2:
Nämä ovet haluan uusia kokonaan; maalata sekä karmit että peittää peiliosat. Olisiko peliosien peittämiseen paras tapetointi liiman kanssa? en nimittäin usko onnistuvani peilipinnan maalauksessa,jälki ei tule tarpeeksi hyvännäköistä.
Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760