Pillereiden loppetamisen jälkeen puhkesi paha akne..mikä avuksi?

yhtänäppylää

Elikkäs..Söin useamman vuoden Cypretyl-nimisiä e-pillereitä, kunnes viime elokuussa (2013) lopetin pillerit äitini kehoituksesta. Olimme puhuneet mielialojeni vaihtelemisesta 0-100 ja jäätävästä alakuloisuudestani, jota ei vuosia sitten ollut..Päätin kokeilla millainen vaikutus pillereiden lopettamisella olisi mielialaani jne.

Lopetettuani muutaman viikon sisään ihoni alkoi kiiltää todella voimakkaasti aikaisempaan verrattuna, painoni tippui melkein 5 kiloa ja selluliittiäkin tuntui lähtevän..Joulun alla kasvoihin, selkään ja rintakehään alkoi ilmestyä näppylöitä pikkuhiljaa enemmän ja enemmän..ja tammikuun jälkeen ihoni on ollut aknen peitossa!
Olen yrittänyt kaikkeni saadakseni ihoni parempaan kuntoon, mutta turhaan. Kokeiltu on valkoviinietikka, suolasaippua, oliiviöljy, erilaiset putsarit ja voiteet! Itku pääsee tämän naaman takia ja itsetuntoni on ihan nollassa..Onko minulla muuta vaihtoehtoa kun aloittaa cypretyl uudestaan? Puntaroin mielessäni aknen ja mielialavaihteluiden välillä..
Onko kukaan päässyt hormonaalisesta aknesta ilman pillereitä?

MITÄ TEEN? NEUVOJA KIITOS!!

8

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thethoy

Hei, itellä taustalla sama tarina ja tällä hetkellä olen aivan tuskissani tämän naaman kanssa. Koskaan ei juurikaan ole mitään finnejä ollut ja nyt on sellainen tilanne että on finnejä, mustapäitä, paiseita, arpia, punoitusta ym. Lisäksi kaikki tämä kauheus on todella kivuliasta. Ehkä omaan peilikuvaan on jokseenkin turtunut, mutta päivä pahenee entisestään kun joku tuttu huomauttaa kovaan ääneen "mitäs muuten sun naamalle on tapahtunut??" Viimeksi tänään kävi kyseinen tilanne, ilta meni googletellessa vaihtoehtoja ja heti huomenna ajattelin vinkkejä saatuani käydä ostamassa seuraavanlaisen setin luontaistuotteita; jättihelokkiöljykapseleita, omega-3 kapseleita ja sinkkitabletteja. Voi kuulostaa huuhaalta, mutta olen löytänyt jo monta tarinaa, joissa nämä ovat todella tepsineet pahaan akneen ja pahoihin paiseisiin. Haluan yrittää, koska pillereihin en halua palata (nostavat verenpainetta) ja antibioottikuuria en tahtoisi myöskään nyt syödä. Toivottavasti auttaisi. Kyllä tästä selvitään, et oo yksin.

• thethoy

Tasan kuukausi kirjoituksestani, eli tasan kuukauden päivät olen vedellyt mainitsemiani luontaistuotteita, eli jättihelokkiöljykapseleita 4kpl/pv, omega 3-kapseleita 2kpl/pv sekä sinkkitabletteja 1-3kpl/pv. Lisäksi olen iltaisin laittanut Basiron-geeliä ja yrittänyt juoda päivän mittaan mahd paljon vettä. Uskomatonta kyllä, olen huomannut valtavan eron ihossani. Ei enää kipeitä paiseita, eikä läheskään joka aamu uusia kipeitä finnejä kuten taannoin oli. Iho ei ole kovin rasvainen, ja punoitus on tasoittunut. Vieläkään ei todellakaan ei puhuta mistään virheettömästä ihosta, mutta suunta on ollut niin hyvä että olen ollut todella tyytyväinen enkä enää häpeile naamaani! Tänään jopa ilman meikkiä kauppaan, mitä en todellakaan olisi tehnyt vielä 1kk sitten!!! Aknea ei pesemällä pois saa, sen olen oppinut. Luonnollisella ruokavaliolla sen sijaan on näemmä erittäin positiiviset vaikutukset. Kokeilkaa!!

• .....

Mulla itsellä oli jo akne, ennen pillereiden aloitusta. Pillereillä akne lähti häviämään, mutta en enään tuntenut niiden kanssa itseäni. Enemmän häiritsi kaikki mieliala vaihtelut ja muut, kuin akneni koskaan... Mieskin huomasi valtavan eron luonteessani ja siihen jäi pillerit ja akne heti takaisin...

Itse ei ole ongelma itselle tämä akne. Niinkauan olen sen kanssa tapellut, että ei vaikuta pehmmin itsetuntooni enään ynm. Mutta sinulle neuvoisin menemistä lääkärin pakeille. Ihotautilääkärille mieluusti suoraan, jos sellainen läheltä löytyy. Sieltä sen parhaimman avun saa. Itse en enään mistään hinnasta pillereitä söisi, vaikka kuinka iho niiden avulla olisikin täysin puhdas ja finnitön... Ne mielialavaihtelut vain oli jotain todella paljon kamalampaa, kuin akne koskaan. Että mars lääkäriin, kyllä siellä suo autetaan, jos mikään muu ei tunnu auttavan.

• yhtänäppylää22

Ihotauti lääkäri antoi roa-kuurin..oon kuullut siitä vain huonoja kokemuksia ja kaikenlisäksi lääkäri kehoitti aloittamaan cypretylin uudestaan..Mietin tässä, että kannattaako roaa edes aloittaa jos pelkällä cypretylillä saisi aknen pois?

Sinkkitabletteja oon syönyt ja nyt on omega 3 taas kuvioissa. Helokkiöljystä oon kans lukenut ja se pääsee testiin seuraavaksi. Enkunkielisiltä sivuilta ja youtubesta löytyi paljon ylistystä omenaviinaetikan vaikutuksesta akneen! sekä ulkoisesti että sisäisesti käytettynä..

Olisi ollut ihan jees, jos pillerit määrännyt lääkäri olisi maininnut cypretylin/ diane novan loppettamisen aiheuttavan tämän..

• 2+5

Jos et halua syödä e-pillereitä niin kannattaa kokeilla sitä roaa, vaikka sivuvaikutuksia on. Tietääkseni tuo roa vie rasvaisuuttakin pois. Jos aloittaa uudestaan pillerit ja lopettaa taas myöhemmin uudestaan niin ihan varmasti akne palaa takaisin. Söin itse myös vuoden verran cypretyl pillereitä, lopettamisen jälkeen puhkesi kunnon akne. Aloitin pillerit taas uudestaan, mutta eivät jostain syystä enää auttaneet. Roakuuri on siis itsellänikin edessä, kun mikään muu ei tehoa..

• ...

Mutta toisaalta, haluakko sä syödä pillereitä koko elämäsi? Koska luultavasti, jos nyt alotat pillerit alusta, niin seuraavan kerran, kun ne lopetat on tulos sama...

• Minttua

Hormonaalisen aknen hoito on naiselle helppoa. Ihan luonnollisilla menetelmillä kuten esimerkiksi minttuteellä. Oikeasti kaikkien naisten tulisi nauttia minttua jossain muodossa. Se tasapainottaa hormonien määrää, lisää estrogeeniä ja vähentää testosteronia.

• tahtoo tietää

Onks toi oikeesti totta??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kyllä tiedän että ajattelet

Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      20
      8219
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      339
      1591
    3. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      376
      1325
    4. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      6
      1265
    5. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      262
      1212
    6. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      66
      1187
    7. Ensi vuonna

Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin
      Ikävä
      24
      1026
    8. Yksi elämän pahimmista virheistä

Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo
      Ikävä
      33
      1020
    9. Parempaa uutta

vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.
      Ikävä
      50
      972
    10. Odotatko sä

Ensi vuotta ja sitä että näet kaivattua?
      Ikävä
      36
      958
    Aihe