Kesäkuun puolivälissä menossa Vikingillä Tukholmaan. Lauantai päivänä aamulla laivasta pois ja tarkoitus olisi lähteä satamasta johonkin suuntaan, mikä nyt yleensä on auki klo 7 (kiva kahvio tms) ? Tarkoitus olisi mennä shoppailemaan teinin kanssa, kun liikkeet aukeavat.
Mihin aikaan ostospaikat yleensä aukeavat ja mihin meidän kannattaisi Vikingin terminaalista lähteä?
Jalkaisinko kannattaisi mennä ja mitä hyviä nuorille suunnattuja kohtuuhintaisia vaateliikkeitä olisi kohtalaisen matkan päässä?
Iltäpäivällä olisi tarkoitus mennä shoppailun päätteeksi jollain julkisella kulkuneuvolla Solnaan hotelliin, joten miten sinne olisi parasta mennä?
Ja illalla katsomaan ja kuulemaan kauan odotettua One Directionia Friends Arenaan :) Teinille matkan kohokohta.
Aamulla Vikingiltä ulos, shoppailemaan ja lopulta Solnaan.
5
326
Vastaukset
- skdfjsk
Jos aamulla on hyvä ilma, niin kävelisin keskustaan vanhan kaupungin läpi.
Yksi mahdollisuus on mennä Omena-hotellin alakerrassa olevaan aamiaisbuffettiin ja istuskella siellä rauhassa, kunnes kaupat alkavat avautua.
Suosittelen tosin hieman kalliimpaa, mutta sitäkin parempaa Rica Hotel Kungsgatanin (Pub-tavaratalon talossa) aamiaista (jos ketjun ostanut Scandic ei ole ehtinyt pilata sitä), jolla jaksaa pitkään.
Vaatekaupat aukeavat noin kello 10 aikaan.
Yksi mahdollisuus on kävellä laivalta Slussenille ja ostaa sieltä esim. 24 tunnin lipun (tai 72 tunnin). Sieltä voi sitten hurauttaa metrolla vaikkapa keskustaan T-centraleniin.
Missä hotellissa yövytte?
Katselin muutama viikko sitten laivaterminaalissa, että suomalaisnuoret olivat shoppailleet Hollister-liikkeessä, mikä löytyy mm. täältä keskustassa: http://gallerian.se/butiker/ - Äiti ja tytär
Yöpymispaikkamme on Hotel Ibis Styles Stockholm Järva, Solnassa ja sinne pitäisi jollain kulkuneuvolla suunnata shoppailupäivän päätteeksi.
- Juustina
http://sl.se/sv/
Täältä valitse "Sök resa" ja syötä: T-centralen ja Vallgatan (Solna). Neuvoo ensin menemään T-centralenista maanalaisella ensin ja jatkamaan bussilla. - steffanie
Vanhassa kaupungissa on kahviloita auki seitsemälä arkena. Keskustassa toki myös. Teini viihtyisi varmaan gallerian-ostoskeskuksessa.
Hotelleihin voi mennä aamiaiselle, jos haluaa vähän runsaammin syödä. Scandiceissa on erinomainen aamiainen. - Roobert
Hyvät neuvot yllä kokemuksesta johtuen varmaankin. Itse olen oikeastaan jo parivuosikymmentä päiväristeilyillä patikoinut Viikkarin satamasta ensimmäisestä risteyksestä yleensä suoraan risteyksestä mäkeä ylös. Ja jos ei nyt laivalla kerkiä aamiaista rauhassa nauttimaan niin sitten vaan suoraan kohti Södermalmin kauppahallia. Taso on siellä huikea eikä hinnatkaan ihan niin hirveitä kuin ennakkoon voisi kuvitella. Tasokkaita aamiaispaikkoja on yhtenään vieri vieressä esim. Folkkungsgatanilla. Kauppahallin vieressä myös hyvät hampurilais yms paikat ovat suosittuja pikaruokaloita yleensä Suomen hinnoissa korkeintaan.
Itse suosin niitä perinteisiä ruotsalaisia pieniä sämpylöitä ja pitkiä nakkeja ulkoilma-
grilleissä ja kojumyyjiltä.Vallinnan varaa siis Tukholmassa riittää kyllä vielä hyvinkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882