Mikä tiimi voittaa mestaruudet Suomessa ja menee maailmanfinaaliin?
RMC:mestarit
74
1314
Vastaukset
- Rotax voittaa
BRP Rotax on varma voittaja. Muu on spekuleerausta.
- Vihreät - De Gröna
Kotkan vihreet voittaa aina!
- equals
Rotax koneethan on todella tasaisia, ei niissä ole mitään eroja, 15s ero porissa oli vain kuskista kiinni ei koneesta eikä rungosta.
Kyllähän totta puhuen täytyy olla pölijä että tuhlaa rahansa ja energiansa tähän roska sarjaan, jossa muilla ei oikeasti ole mitään mahdollisuuksia vihreätiimiä vastaan. Vuosien varrella valikoinut koneet/kaasarit itselle, joita vastaan on ihan turha kilpailla. Hopeaan on jonkinlaiset mahikset muttei kultaan ole mitään asiaa, näin se valitettavasti vain on!- surupuku
Joko ootte luovuttanu, ennen kuin ensimmäinen kisa on ajettu? :D :D :D Jospa ne toiset vaan tekee hieman enemmän töitä menestyksen eteen?
- Älä vielä lannistu!
RMC-kisoissa vasta selviää kuka menee lujaa ja kuka ei.
- Hullut vaan lisii
About 209 "pöljää" on hakenut numeron Rotax-sarjoihin. SM luokissa 65 isoa koffia. Näyttää "pöljyys" leviävän, toisin kuin "järki" SM-sarjoissa. Mutta enemmistöhän on aina väärässä eikö vain?
- Hullujen kokous 122
122 autoa ilmoittautunut RMC avauskilpailuun. Kovasti on "pöljiä" liikkeellä. Missäs muussa sarjassa on yhtä paljon autoja kisassa?
- terminaattori
Mini 60 smk kisoissa oli mutta se haluttiin tappaa seuraavana on vuorossa rmc ja muut menestyvät sarjat
- Näillä mennään
Rotax on ideana hieno, mutta valitettavasti motit ovat kovin epätasaisia. Muutama superkone kuin poistettaisiin joukosta, niin kilpailu olisi varsin tasaista. Vai uskooko joku tosissaan, että koneiden erot ovat minimaalisia? Ei missään muussa isossa luokassa kukaan aja puolta sekuntia lujempaa kierroksella kuin muut (paitsi ehkä Valtanen Porissa ;). Luokka on hyvä harrastaa, mutta jos voitosta meinaat ajaa, niin onnea koneiden metsästykseen. Siinä mietittävää.
- kauppias itekin
Mutta kun näillä muutamalla superkoneella saa tehtyä hyvää pisnestä. Kuka nyt hyvästä pisneksestä luopuisi vapaa ehtoisesti?
- Niin mennään.
Mosalla voi selittää, jos puuttuu treenihalut. Siinä mietittävää.
- Rotax uskonto
Muissa luokissa ei sitten varmaan kukaan treenaa, ei edes maailman kiertäjät.
- *paska puhetta
Ai treenihalut? Vaihdetaanko koneet ristii ja katotaan onko ero aina vaan 0,5s? Kyllä muutkin treenaa kovasti, joten älä puhu P**kaa.
- Ei ollut SMK
Ei mini SMKssa ollut 122 kuskia...
- 66565656
122 sisältää monta luokkaa ja 60 smk 70 kuskia yksi luokka
- DROKARI
TARJOTKAA TIIKKASELLE KONEESTA 1,5 KERTANEN HINTA, JOS EI KAUPPAMIES MYY, NIIN SIT ON KONEISSA JOTAIN EXTRAA.
- Käsijarru
Porin tuloksia ei kannata noteerata. Ei plommeja, eikä isompia katsastuksia. Totta hitossa, jos MPTeen käsien kautta on yli kymmenen vuoden ajan mennyt kaikki koneet läpi, ne menee. Siihen on käytetty järjetön määrä työtunteja pajalla ja hyvien kuskien kanssa radalla. Kai tän nyt jokainen ymmärtää, että näin pitää olla. Jokaisellahan on mahdollisuus pyrkiä pääsemään MPTeen tiimiin ajamaan ja vuokramaan niitä huippukoneita. Totta kuitenkin on tuo harjoitusmäärä. Nuo tuon tiimin kuskit myös viettää aikaa siellä radalla todella paljon. Ajaminen kehittyy ja kaasarin säätämisen ymmärtäminen alkaa olemaan hallussa isukilla tai mekaanikolla. 0.5s katoaa kierrosajasta helposti vaikka pykälän pielessä olevalla pääsuuttimella. Rungon säätämisestä ja lajin kokonaisvaltaisesta ymmärtämisestä puhumattakaan.
Jos pohjalla on aiemman kartingkokemuksen lisäksi keväällä 1000kierrosta ennen kauden ekaa kisaa pitäen sisällä jatkuvaa laadukasta testaamista ja lahjakas kuljettaja ja sitten jää vielä 0.5s hyväksyn narinat... Muuten tollanen paskanjauhanta on turhaa. Sivistyneet kauan lajin parissa olleet ymmärtää tietysti tämän, mutta aloittelijat saattaa hämääntyä näistä hölynpölyistä. Isukit on myös sokeita oman poikansa lahjakkuudesta ja se saa aikaan myös paljon turhia liikkeitä ja puheita.
Unohtakaa oikotiet onneen tiimien tai huippumekaanikkojen kautta. Viettäkää aikaa jälkikasvun kanssa radalla. Tulosta ja kehitystä tulee molemmille, se on varma asia ja kivaakin.
Huippusarja jossa kannattaa ajaa mukavan porukan joukossa.
- Enemmän harjoitellut
Käsijarru kirjoitti että kaikki koneet kulkevat MPT:een kautta. Kenellä muulla on resusseja/rahaa ostaa kyseistä määrää koneita valitakseen parhaat. Minusta syntyy vähintäänkin epäreilu kilpailuasema muihin tiimeihin verrattuna, puhumattakaan yks. kuljettajista. Lisäksi herättää epäluottamusta toiminnan tasapuolisuudesta, kun sarjan järjestäjä ja tiimin pyörittäjä on käytännössä sama henkilö. En ymmärrä miten on mahdollista että ROTAX hyväksyy tälläisen toiminnan, joka selkeästi tuo negatiivistä julkisuutta ja hidastaa sarjan kasvamista. Muilta osin sarjan konsepti on loistava.
- Vihreä kateudesta
Olipa asiakirjoitus, kiitos käsijarru. Ja olihan taas vastaus nimimerkiltä "Enemmän harjoitellut". Miten MPT valitsee parhaat koneet? Onko laatikkomoottorit jarrutettu ja sitten tietysti rempattu? Voi itku näitä selityksiä. Omaa kilpatallia pyörittää maahantuoja monessa muussakin maassa, esim. Baltit, Ranska ja Italia. Siellä missä ei pyöritä, siellä juorutaan toisilla kilpatalleilla olevan niin läheiset suhteet maahantuojaan, että saavat paremmat koneet, esim Britannia. Eli selitys löytyy aina.
Hidastaa sarjan kasvamista? Ai kun kourallinen ajaa vielä jotain muuta kuin Rotaxia? Negatiivista julkisuutta tässä sarvikuonojen maassa saavat kaikki menestyjät, sitä ei voi välttää.
- jepulis123412
Aina jollain kai on paremmat laiteet ja enemmän rahaa. Eihän siinä mitään, mutta kunhan ei usko propagandaan, että kaikki koneet ovat samanlaisia ja kaupan hyllykoneella voitetaan mestaruuksia. No se selviää yleensä vasta-alkajille aika nopeasti ja kuka sitten haluaa etsiköön parempia laitteita.
- Routax
Mä ainkin olin Rotax maxin tehtaan yhteydessä ja kysyin että millä oikeudella maahantuoja avaa noita koneita ennen kuin myy niitä eteennpäin? Rotaxin tehtaalla ihmeteltiin suuresti ja lupasivat selvittää asiaa ja myös olivat vakuuttuneita siitä että kaikki heiltä lähtevät koneet on luokkarin mukaisia eikä niitä tarvitse erikseen tarkistaa ja niillä voi mennä suoraan kisoihin ilman mitään huolia. Kuulemma tämä on vain Suomen Rotax max koneiden maahantuojan keksimä!! Eli asia on kyllä hoidossa ;).
- Reilu peli kunniaan
Routax kirjoitti:
Mä ainkin olin Rotax maxin tehtaan yhteydessä ja kysyin että millä oikeudella maahantuoja avaa noita koneita ennen kuin myy niitä eteennpäin? Rotaxin tehtaalla ihmeteltiin suuresti ja lupasivat selvittää asiaa ja myös olivat vakuuttuneita siitä että kaikki heiltä lähtevät koneet on luokkarin mukaisia eikä niitä tarvitse erikseen tarkistaa ja niillä voi mennä suoraan kisoihin ilman mitään huolia. Kuulemma tämä on vain Suomen Rotax max koneiden maahantuojan keksimä!! Eli asia on kyllä hoidossa ;).
Joo,olis ihan hyvä että,tehtaalta lähteneet moottorit olis plommattuja plommilla mitäei ole maahantuojilla,eli näin estettäisiin maahantuojan toimesta tapahtuva moottoreiden mittailu ja valikoiminen
- Reilu peli kunniaan 2
Reilu peli kunniaan kirjoitti:
Joo,olis ihan hyvä että,tehtaalta lähteneet moottorit olis plommattuja plommilla mitäei ole maahantuojilla,eli näin estettäisiin maahantuojan toimesta tapahtuva moottoreiden mittailu ja valikoiminen
Ja samallahan vois lopettaa ton typerän rahansiirron "esiplommaus"ennen kisaa.Vilpithän hoidetaan sitten jälikikatsastuksessa/välikatsastuksessa.Tästä pakollisuudestakaan ei taida maksaa kuin "muut tiimit".
- rmc1
Mestarithan on selvillä jo heti ensimmäisen osakilpailun jälkeen.
Junnut
1. Toikka
(muita ei edes kannata mainita...)
Seniors
1. Itkonen
2. Markkanen
3. Sirviö
4. Pykäläinen
Hyvin on koneet valikoitu. tapaus Laiho
DD2
1. Markkanen
2. Kylmälä
3. Nomme
4. Reittu
Masters
1. Ollikainen- rmc2
Totta, eipä tainnut enää jäädä epäselväksi (tapaus M.L.) millä mennään
- Jäädään kotiin
Eiköhän tehdä muut ei-Tonykartit päätös, että säästetään rahaa ja jäädään loppukisoista kotiin. Annetaan niiden ratkoa keskinäinen paremmuutensa, koska kukaan muu ei tule palkintopallille pääsemään ellei satu vahinkoa. Hittoako me rahojamme tuhlaamaan.
- Suuret unelmat
Hyvä ehdotus! Kannatetaan! Annetaan Tonyjen kisata keskenään. Josko joku havahtuisi tästä tai sitten ei. Ainakin sellainen päätös olisi kannanotto siihen, että me muut ei olla niin tyhmiä ettemme huomaa, mikä on homman nimi. Tilanne on suoraan sanottuna melko härskiä. Toisaalta tosin ei kukaan näistä kuskeista siellä ole formulauraa luomassa, siihen tarvitaan hitokseen rahaa. Ne kellä sitä on, menevät eteenpäin mahdollisimman nopeasti eivätkä aja Rotax- ratoja vuosi vuoden perään, esimerkkinä Simo Laaksonen, Simo Muhonen, Joonas Lappalainen, Niko Kari. Saahan sitä suuria kuvitella, mutta rahaa pitää olla satoja tuhansia euroja, jos mainetta ja kunniaa maailmalla aikoo saada. Suomen rotax- mestarien nimiä ei kukaan vuosien saatossa edes muista, mutta sen muistaa, että joku T. IIkkasen kuskeja ne olivat joka vuosi.
- Kapi na
Niin, jos porukka oikeasti haluaa kertoa mielipiteensä tästä, Ouluun kukaan ei-MPT ei ilmoittaudu eikä myöskään aja.Tehdään sitten vaikka oma ei-Tonykartsarja johon ei Kotka/Kymenlaakson porukalle ole sijaa.
- kapi-na
mukana tässä ideassa eli ouluun vaan mpt kuskit kisaamaan keskenään.
muilla säästyy rahaa kun kärkisijat jo jaettu - ttttrrraaa666
Me ollaan ja mukana jos muitakin osallistuu mielenil maisemiseen
- rahatmuualle
kapi-na kirjoitti:
mukana tässä ideassa eli ouluun vaan mpt kuskit kisaamaan keskenään.
muilla säästyy rahaa kun kärkisijat jo jaettuMyös mukana tässä. Turha kiertää koko sarjaa ja maksaa rengas maksuja mpt:lle. täytyy kysellä tag kisoja
- Rmax
Tänä vuonna kaikki kisat on voitettu Tony Karteilla, niin WSK, CIK, Rotaxin eurosarja kuin Suomen RMC:kin. Siinä mielessä edelliset kirjoitukset ovat täyttä asiaa, että jos halutaan muita voittajia, täytyy Tony Kart kieltää. Ehkä edelläolevat kirjoittajat tekevät asiasta esityksen CIK:lle tai jos Suomi riittää, AKK:lle?
Mercedes-Benzin osallistuminen F1:een täytyy kieltää, samoin VW:n osallistuminen rallin MM-sarjaan.
Miettikää mitä lapsillenne opetatte.- rmc6
Pari vuotta sitten olivat huttlesit kärjessä mpt vetämänä. En muista että muualla oikein olisivat pärjänneet
- rumax
rmc6 kirjoitti:
Pari vuotta sitten olivat huttlesit kärjessä mpt vetämänä. En muista että muualla oikein olisivat pärjänneet
Joo hutikka ja sodi olivat täysin lyömättömiä kv kisoissa. Siksi mikakin niitä edusti.
- Tony on OK
Ehkä se ärsii monia enemmän, että maahantuoja ajattaa sarjassa omaa tiimiä. Tonykartissa ei sinänsä ole mitään vikaa. Enemmänkin kyse on siitä mitä siihen laitetaan kiinni ja miten se on tehty. Ja onko muilla mahdollisuudet samaan. Maahantuoja voi haalia koneita vaikka ympäri Eurooppaa ja leimata ne kisaan kenenkään tietämättä ja kyselemättä. Muut ei.
- Mieti itse
Mersu antaa asiakastalleilleen samat koneet kuin niillä on itselläkin. Vihreä tiimi aukoo laatikot, mittaa ja valkkaa parhaat ja laittaa asiakkailleen maanantaikappaleet kiertämään.
- 555
Mieti itse kirjoitti:
Mersu antaa asiakastalleilleen samat koneet kuin niillä on itselläkin. Vihreä tiimi aukoo laatikot, mittaa ja valkkaa parhaat ja laittaa asiakkailleen maanantaikappaleet kiertämään.
Uskotko todella, että mersu tai Ferrari antaa asiakkaille samanlaiset moottorit kuin omalle tallille. Rotaxeissa erot tulevat hienosäädöstä.
- No miksi
555 kirjoitti:
Uskotko todella, että mersu tai Ferrari antaa asiakkaille samanlaiset moottorit kuin omalle tallille. Rotaxeissa erot tulevat hienosäädöstä.
Höpö höpö. Miksi sitten kaikki uudet koneet pitää käydä läpi ja valkata niistä parhaat jos kaikki saa muka kulkemaan "hienosäätämällä"?
- Jes söör
555 kirjoitti:
Uskotko todella, että mersu tai Ferrari antaa asiakkaille samanlaiset moottorit kuin omalle tallille. Rotaxeissa erot tulevat hienosäädöstä.
Joo hienosäätö alkaa aina perjantaina illtäpäivällä. Torstaina ja perjantaiaamuna vihreet menee aina samaa vauhtia kun muu kärki ja jopa hitaammin. Sitten ne alkaa treenaa ja hienosäätää ja 0,5 s katoaa ajasta kuin taikaiskusta. Näin ainakin junnuissa. Tuskin niiden treenimosatkaan kaikkein huonoimpia ovat.
- Manitvex
Jes söör kirjoitti:
Joo hienosäätö alkaa aina perjantaina illtäpäivällä. Torstaina ja perjantaiaamuna vihreet menee aina samaa vauhtia kun muu kärki ja jopa hitaammin. Sitten ne alkaa treenaa ja hienosäätää ja 0,5 s katoaa ajasta kuin taikaiskusta. Näin ainakin junnuissa. Tuskin niiden treenimosatkaan kaikkein huonoimpia ovat.
Mukavan sisäsiittoista toimintaa....eipä käy kateeksi. Pitkään tota rotaxin ihanuutta on mainostettukkin.
- Manitvex
Manitvex kirjoitti:
Mukavan sisäsiittoista toimintaa....eipä käy kateeksi. Pitkään tota rotaxin ihanuutta on mainostettukkin.
Utelias kun olen soittelin tutulle.
Viimekauden ja jo kauden aikana on melkein kymmenkunta kärkikymmenikön tai sinen mahdollisesti yltävää kuskia lopettanut.
Ja mikäs näitä ydistää? Kaikki on ollut ei-vihreitä kuskeja ;)
Joku on kympin kärjen kuskeista loikannut vihreisiin mutta tulokset kuulemma samoja, ei taida olla saanut huippumosia vielä.
Sarjassa on ollut Turbon pyörittämänä FA-rungot, nehän on samoja kuin Tonyt.
Eli ei ero kuulemma tule rungoista vaan mosista, ovat kuulemma käsin valikoituja päältä.
Tuolla voi kuulemma harrastaa muilla rungoilla, mutta mosien puolesta ei ole kärkeen asiaa...
Noin tuolla lintukodossa - yyrrjjöö
Jes söör kirjoitti:
Joo hienosäätö alkaa aina perjantaina illtäpäivällä. Torstaina ja perjantaiaamuna vihreet menee aina samaa vauhtia kun muu kärki ja jopa hitaammin. Sitten ne alkaa treenaa ja hienosäätää ja 0,5 s katoaa ajasta kuin taikaiskusta. Näin ainakin junnuissa. Tuskin niiden treenimosatkaan kaikkein huonoimpia ovat.
Samanlailla toimii art sm sarjassa
- Tasaisuus
yyrrjjöö kirjoitti:
Samanlailla toimii art sm sarjassa
SM sarjassakin sentään voitti viime vuonna Art, Kosmic, Birel, Tony Kart viime vuonna kisoja. Eikä kukaan ajanut 0,5 s lujempaa kuin muut.
- 555
Tasaisuus kirjoitti:
SM sarjassakin sentään voitti viime vuonna Art, Kosmic, Birel, Tony Kart viime vuonna kisoja. Eikä kukaan ajanut 0,5 s lujempaa kuin muut.
Jaa-a. Kun katselin tuloksia tarkemmin, niin eroa oli 0,09 s tai vähemmän. Tutulla kotiradalla tehdään parhaat tulokset. Siis reenaamaan...
- Kässäri
Kattokaa kierrosaikoja. Puhutaan sadasosista. On siellä kärkikahinoissa Birel kuskejakin. Heidänkin osaamisen takana on laadukas tekeminen pajalla ja treenikierroksissa.
Resursseista on kyse ja osaamisesta. Tehkää töitä kovemmin, älkääkä luovuttako heti. Ja jos ei ole resursseja tehdä tarpeeksi töitä menestyksen eteen, niin hyväksykää se ja lopettakaa turha mustamaalaus.
Poisjäämällä kisoista haitataan meitä, jotka haluaa ajaa isoa laadukasta sarjaa omien resurssien puitteissa ja parantaa omaa suoritusta.
Laatikoita ei ole avattu vuosiin. Siitä on pitänyt huolen muut jälleenmyyjät. Eikä MPTkään tiedä onko uudet koneet lähtökohtaisesti kultamunia vai ei. Niitä ajetaan ja testataan, säädetään ja haetaan kohdalleen. Vaatikaa omalta jälleenmyyjältä tai mosamieheltä tällaista palvelua. Ja olkaa valmiita tekemään paljon testiajoa. Niin.....se taitaa vaatia rahaa ja aikaa...
Kaikki vaan Ouluun taistelemaan. Eiköhän siellä joku paikallinen tunkeudu kärkikahinoihin!- rmc6
Eiköhän nuo tiikkasen koneet ole vanhempia kultamunia joten ne ovat mitä ovat. Se on totta että Mikakaan ei tiedä uusista koneista millaisia ne ovat laatikkon kurkkimalla.
Mikan koneet kulkevat vuosien työllä johon vaikuttavat kaasutin, putki, palotila ja ideaali kampura paketti jolla saadaan hyvä iskun pituus. Mika myös neuvottelee potentiaalisimmat kuskit ajamaan telttaansa - Sitä saa mitä tilaa
rmc6 kirjoitti:
Eiköhän nuo tiikkasen koneet ole vanhempia kultamunia joten ne ovat mitä ovat. Se on totta että Mikakaan ei tiedä uusista koneista millaisia ne ovat laatikkon kurkkimalla.
Mikan koneet kulkevat vuosien työllä johon vaikuttavat kaasutin, putki, palotila ja ideaali kampura paketti jolla saadaan hyvä iskun pituus. Mika myös neuvottelee potentiaalisimmat kuskit ajamaan telttaansaKukaan vihreistä, Kotkan kaksosia ja Sirviötä lukuunottamatta ei treenaa enemmän kuin muilla rungoilla ajavat, joten höpöpuheet treenaamisesta voi lopettaa.
Mutta ylläolevissa kahdessa kirjoituksessa on se totuus. MPT palkkasi muutama vuosi sitten lopettaneen kuskin palkkalistoille, joka testasti ja testasi. Koneita on iso kasa, useita kärkikuskeille. Sama tietysti kaasarit ja putket.
Muut runkokauppiaat vain myivät runkojaan, mosapuoli jäi unholaan. Ehkä pohjoisen pojat dynottivat, mutta ajamallahan ne parhaiten koneen luonteet selviävät.
Kun vielä maahantuoja poimii ne ideaaliosat, mm. ne nollakampurat, tulos on mitä se nyt on... - uudesti alottanu
Sitä saa mitä tilaa kirjoitti:
Kukaan vihreistä, Kotkan kaksosia ja Sirviötä lukuunottamatta ei treenaa enemmän kuin muilla rungoilla ajavat, joten höpöpuheet treenaamisesta voi lopettaa.
Mutta ylläolevissa kahdessa kirjoituksessa on se totuus. MPT palkkasi muutama vuosi sitten lopettaneen kuskin palkkalistoille, joka testasti ja testasi. Koneita on iso kasa, useita kärkikuskeille. Sama tietysti kaasarit ja putket.
Muut runkokauppiaat vain myivät runkojaan, mosapuoli jäi unholaan. Ehkä pohjoisen pojat dynottivat, mutta ajamallahan ne parhaiten koneen luonteet selviävät.
Kun vielä maahantuoja poimii ne ideaaliosat, mm. ne nollakampurat, tulos on mitä se nyt on...Alkaa oikeest ottaa koppaa tää ihme keskustelu nykyää et ketä voittaa.. ei se oo mistää tiimist kii! Tuntuu et nykyää on vaa huonoja kuskeja ajaa, ku tarttee jonku tiimi taakse mikä hoitaa kaiken. Ei ne tiimi kalustot sen kummempii oo. Kyl sitä pärjää jos on järkee ja tahtoo tähän touhuu. Samoin sitä pärjäs yli 10 vuotta sittevaiks kuskei oli triplate sen verra ku nyt.. ja oli silloki talleja.. eli treenataa rankast ja haetaa ne rungo säädöt mieleiseks, ni kyl sitä pärjää.. anteeks tämä avautumine, mut alkaa vaa ärsyttää noi nyky puheet.
- Keripukki
uudesti alottanu kirjoitti:
Alkaa oikeest ottaa koppaa tää ihme keskustelu nykyää et ketä voittaa.. ei se oo mistää tiimist kii! Tuntuu et nykyää on vaa huonoja kuskeja ajaa, ku tarttee jonku tiimi taakse mikä hoitaa kaiken. Ei ne tiimi kalustot sen kummempii oo. Kyl sitä pärjää jos on järkee ja tahtoo tähän touhuu. Samoin sitä pärjäs yli 10 vuotta sittevaiks kuskei oli triplate sen verra ku nyt.. ja oli silloki talleja.. eli treenataa rankast ja haetaa ne rungo säädöt mieleiseks, ni kyl sitä pärjää.. anteeks tämä avautumine, mut alkaa vaa ärsyttää noi nyky puheet.
Ei kyse Rotaxissa ole mistään teamitouhusta, vaan hyvistä ja vähän vielä paremmista koneista. Se on vain niin, että yhdellä teamillä on hieman parempia yksilöitä. Heitä pystyy silloin tällöin nippa nappa haastamaan, jos rungon säädöt ovat just kohdallaan ja kuski ajaa todella hyvin. Aina se vain onnistu. Paras esimerkki on yhden kaverin siirtyminen viime vuonna Fk:lta MPT-talliin Kotkan kisaan. Ihmetyttää jos kuskin paras sijoitus oli neljänä kisaviikonloppuna kaikissa esi/finaaleissa 15 sija ja teamin vaihdon jälkeen kaveri veteli aivan kärkivauhtia Markkasten kanssa (kisa vaan meni sekoiluksi). Joko kuski treenasi Lahden jälkeen erittäin kovasti tai jossain muussa on eroa. Kaikki kunnia MPT: lle touhuistaan ja varmasti asiakkaita riittää tulevaisuudessakin. Onko se sitten luokan kannalta hyvä pitkässä juoksussa, on toinen juttu. Sääli vaan, että vaihtoehtoja harrastamiselle ei oikein ole (tässä kohtaa jamppikuskit älähtää). Kuitenkin harrastamista on monenlaista, joku haluaa olla vaan mukana ja joku haluaa edes teoriassa pärjätä, jotta homma olisi mielekästä. Muissa luokissa voit sentään yrittää hommaa paremman koneen, mistäs se Rotaxissa hommataan? Ostatko läjän koneita ja valkkaat osat vai miten? Ulkomailtakaan ei voi oikein tuoda ja niin edelleen.
- Jamppi tiimi
Keripukki kirjoitti:
Ei kyse Rotaxissa ole mistään teamitouhusta, vaan hyvistä ja vähän vielä paremmista koneista. Se on vain niin, että yhdellä teamillä on hieman parempia yksilöitä. Heitä pystyy silloin tällöin nippa nappa haastamaan, jos rungon säädöt ovat just kohdallaan ja kuski ajaa todella hyvin. Aina se vain onnistu. Paras esimerkki on yhden kaverin siirtyminen viime vuonna Fk:lta MPT-talliin Kotkan kisaan. Ihmetyttää jos kuskin paras sijoitus oli neljänä kisaviikonloppuna kaikissa esi/finaaleissa 15 sija ja teamin vaihdon jälkeen kaveri veteli aivan kärkivauhtia Markkasten kanssa (kisa vaan meni sekoiluksi). Joko kuski treenasi Lahden jälkeen erittäin kovasti tai jossain muussa on eroa. Kaikki kunnia MPT: lle touhuistaan ja varmasti asiakkaita riittää tulevaisuudessakin. Onko se sitten luokan kannalta hyvä pitkässä juoksussa, on toinen juttu. Sääli vaan, että vaihtoehtoja harrastamiselle ei oikein ole (tässä kohtaa jamppikuskit älähtää). Kuitenkin harrastamista on monenlaista, joku haluaa olla vaan mukana ja joku haluaa edes teoriassa pärjätä, jotta homma olisi mielekästä. Muissa luokissa voit sentään yrittää hommaa paremman koneen, mistäs se Rotaxissa hommataan? Ostatko läjän koneita ja valkkaat osat vai miten? Ulkomailtakaan ei voi oikein tuoda ja niin edelleen.
RMC:stä ei meidän tiimillä ole kokemusta, mutta Jammuissa väärä rengaspaine tuo 0,5 sekuntia lisää kierrosaikaan - saatikka sitten jos vielä runko ei ole säädössä.
Mieli kyllä tekisi kovasti lähteä kausi kokeilemaan RMC:n puolelle, että miten poika pystyisi kärkeä haastamaan. - Yammun taso?
Jamppi tiimi kirjoitti:
RMC:stä ei meidän tiimillä ole kokemusta, mutta Jammuissa väärä rengaspaine tuo 0,5 sekuntia lisää kierrosaikaan - saatikka sitten jos vielä runko ei ole säädössä.
Mieli kyllä tekisi kovasti lähteä kausi kokeilemaan RMC:n puolelle, että miten poika pystyisi kärkeä haastamaan.Tuo ihmeessä haastamaan Yammuista!
Olisi ensimmäinen sieltä siirtynyt, joka pärjäisi...
On ollut vuosien varrella hyvin Yammuissa menestyneitä, mutta roxakseissa ei edes kympin sakkiin.
Kertonee enemmän Rotaxin tasosta, tosin ei KFJ/KF menestyjätkään pärjää.…
Saattaa olla että Rotaxeissa pikkasen paremmin osataan tuo rengaspaine, samoin rungonsäädöt - Hamppi tiimi
Jamppi tiimi kirjoitti:
RMC:stä ei meidän tiimillä ole kokemusta, mutta Jammuissa väärä rengaspaine tuo 0,5 sekuntia lisää kierrosaikaan - saatikka sitten jos vielä runko ei ole säädössä.
Mieli kyllä tekisi kovasti lähteä kausi kokeilemaan RMC:n puolelle, että miten poika pystyisi kärkeä haastamaan.Nii-i, Rotaxeissa ei osaa kukaan säätää runkoa ja laittaa rengaspaineita kohdilleen, ei edes vahingossa. Siitä se ero vihreisiin tulee. Nyt se on kaikkien tiedossa. Kiitos tästä paljastuksesta.
- Jamppi tiimi
Yammun taso? kirjoitti:
Tuo ihmeessä haastamaan Yammuista!
Olisi ensimmäinen sieltä siirtynyt, joka pärjäisi...
On ollut vuosien varrella hyvin Yammuissa menestyneitä, mutta roxakseissa ei edes kympin sakkiin.
Kertonee enemmän Rotaxin tasosta, tosin ei KFJ/KF menestyjätkään pärjää.…
Saattaa olla että Rotaxeissa pikkasen paremmin osataan tuo rengaspaine, samoin rungonsäädötHeh, voi hyvinkin olla että RMC osoittautuisi liian kovaksi palaksi - väliäkös tuolla kunhan nopeammaksi vain oppisi. Vanhalla vihdin radalla kiskottu X30:llä 48 s. pintaan - tosin taisi olla vähän alipainoinen. Tasoitusta toki tuli sillä, että ajoi iskälle säädetyllä autolla varpaiden kärjellä polkimia painaen.
- Yamaha vs Rotax
Yammun taso? kirjoitti:
Tuo ihmeessä haastamaan Yammuista!
Olisi ensimmäinen sieltä siirtynyt, joka pärjäisi...
On ollut vuosien varrella hyvin Yammuissa menestyneitä, mutta roxakseissa ei edes kympin sakkiin.
Kertonee enemmän Rotaxin tasosta, tosin ei KFJ/KF menestyjätkään pärjää.…
Saattaa olla että Rotaxeissa pikkasen paremmin osataan tuo rengaspaine, samoin rungonsäädötOn siellä jammutaustaisetkin menestynyt. Ei todellakaan kaikki, mutta jos seuraa tota noin 15 vuotta mitä rottasarjaa on Suomessa ajettu niin on siellä Yamaha Cup kuskeja ajanut kyllä ihan 3 joukkoonkin sarjan loppu pisteissä. Ei sillä ole väliä mistä tulee ja mihin menee jos menestyy luokassa mitä nyt ajaa.
- Yamaha vs Rotax
Yamaha vs Rotax kirjoitti:
On siellä jammutaustaisetkin menestynyt. Ei todellakaan kaikki, mutta jos seuraa tota noin 15 vuotta mitä rottasarjaa on Suomessa ajettu niin on siellä Yamaha Cup kuskeja ajanut kyllä ihan 3 joukkoonkin sarjan loppu pisteissä. Ei sillä ole väliä mistä tulee ja mihin menee jos menestyy luokassa mitä nyt ajaa.
Niin kuka, viimeiseen viiteen vuoteen?
- Tervetuloa
Jamppi tiimi kirjoitti:
Heh, voi hyvinkin olla että RMC osoittautuisi liian kovaksi palaksi - väliäkös tuolla kunhan nopeammaksi vain oppisi. Vanhalla vihdin radalla kiskottu X30:llä 48 s. pintaan - tosin taisi olla vähän alipainoinen. Tasoitusta toki tuli sillä, että ajoi iskälle säädetyllä autolla varpaiden kärjellä polkimia painaen.
Ehkä kannattaa tulla oppimaan, oppi ei koskaan ojaan kaada.
Oppi voi olla hyväksi isällekin.
- Yön pimeys
Se on tuo pe-la yöharjoittelu tärkeintä. Yön aikana katoo toisilla ajasta muutama kymppä hups vaan.
Siinä se salaisuus. - Mites
Ai kun vihreät nukkuu ja muut laulaa? Voit olla oikeassa.
- Pelimannii
Kotkassa tais olla juuri toisinpäin. Lauluja laulettiin oikein sinivuokkojen säestyksellä.
- Käsijarru
Hieno määrä osallistujia Iinatin jäähyväisissä :)
Kartingkansa on taas puhunut. - Sinua rahastetaan
Taas on lauma tyhmiä mennyt rahastettaviksi. Kotkan tiimin Tonyt jyrää, muut ajaa jäännösmurusista.
- You are right!
Olet täysin oikeassa, mut toivottavasti joku pystyy pistäämään kampoihin?
- 440
Karting on tekniikka laji, jossa kenelle hyvänsä voi tulla ongelmia. Ei pitä tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksi yhden kisan perusteella.
- Maikkulan mafia :-)
Prospeed ottaa parhaat sijat Oulussa
- horspower
Maikkulan mafia :-) kirjoitti:
Prospeed ottaa parhaat sijat Oulussa
Siinä tiimissä kulku ei ainkaan pitäisi jäädä mosasta kiinni, ainakin yhellä on sellaiset mosat että oksat pois!
- romax
ja vieläkö joku väittää ettei vihreiden ykköskoneella ole merkitystä maxissa
- ikuinen kakkonen
kellä semmonen on? minä haluan kans samanlaisen??
- kyselijä
No niin nyt on sitten mestarit kruunattu. Mitä mieltä?
- Paikalla ollut
Lahjakkaimmat ja parhaimmat kuskit voitti. Muilla oli paljon paremmat moottorit, mutta silti voittivat. Maailman finaalissa tuleekin sitten turpaan oikein kunnolla ja maailmalla voivat ihmetellä Suomen tasoa.
- Voitto kotiin
Ehdottomasti parhaat kuljettajat voittivat keskinkertaisella kalustolla. Nyt vain odottelemme Valenciasta huipputuloksia näiltä susirajan Sennoilta.
- RMC Tony Kart
Rotax on ainakin Max Seniorissa matkalla yksirunkoluokaksi. Tilastot kertovat seuraavaa esimerkiksi Lappeenrannan päätöskisasta:
Rotax Max Senior 2014
-10 kärjessä 80% Tony Kartteja.
-OTKn osuus kisaan lähteneistä autoista yli 50% ( Tony Kartit ja rinnakkaismerkit)
2011 Lappeenranta
10 kärjessä
-Swiss Hutless 20%
-Sodi 20%
-Formula K 20%
-Energy 10%
-Haase 10%
-Gillard 10%
-DR10%
Tony Kart / OTK autoja kisassa yhteensä 2 joista toinen Virosta. Huima on ollut muutos 3 vuodessa. - Anonyymi
Me ollaan mestareita kaikki
- Anonyymi
niinon
- Anonyymi
Suomi100
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075718Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453743Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503255Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4572629Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2661662- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321333Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151326- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1521220