Huvila ja Huussi

11+3

Asiasta on keskusteltu täällä ennenkin, mutta jakso, jonka eilen katsoin (mökki saaressa), oli todella hyvä. Siinä oli mökki pidetty mökkinä, eli mökin henki säilytetty. Kehut sille muutokselle!

22

2537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itselle itseä varten

      On usein helpompaa remontoida vanha mökki nykyaikaan ja mieleisekseen, kuin etsiä uusi mieleinen mökki ja tontti.
      Kukin remontoikoon mökkinsä siihen kuosiin kuin haluaa.

      Itse en vissiin katsonut kunnolla kun ilmeisesti vain yksi makkari jäi jäljelle? Tosin jos se on heille riittävä tila niin mikäpäs siinä.

      • Aivopieruja

        "On usein helpompaa remontoida vanha mökki nykyaikaan ja mieleisekseen, kuin etsiä uusi mieleinen mökki ja tontti".
        No joo heh - tuon tajuamiseen ei opastusta kai tarvita.


      • mielenkiinto säilyis

        Kyllä olis kiva kun aina sanoisivat MITÄ MUUTOS TULI MAKSAMAAN !!!!!


      • Anonyymi

        Mökin henki lähtee pois kun suunnitellaan juppi piha järki käteen älkää vaan tulko minun pihaa suunnittelemaan


    • kallista lystiä vai

      Niihin mökkiremppoihin olisi kiva laittaa hintatiedot, eli mitä tuli maksamaan todellisuudessa.
      tietääkseni nuo ohjelmaan lähtijät saa ainoastaan sen suunnittelun ilmaiseksi, muut maksavat ovat itse siinä mukana ja lopussa vain näytellään silmät suurina hämmästystä :)

      • se suunnittelu

        Hinta olisi tosi tärkeä tieto. Kuka vaan tekee sisustussuunnittelun ja saa kivan lopputuloksen jos on kymmenien tuhansien budjetti.

        Ei ole vaikea valitaa puustellilta hienoin keittiö. Ja jos se ei sovi niin pojat siirtää seiniä!


      • 7+12
        se suunnittelu kirjoitti:

        Hinta olisi tosi tärkeä tieto. Kuka vaan tekee sisustussuunnittelun ja saa kivan lopputuloksen jos on kymmenien tuhansien budjetti.

        Ei ole vaikea valitaa puustellilta hienoin keittiö. Ja jos se ei sovi niin pojat siirtää seiniä!

        Näissä suunnitelmissa on usein se ongelma, että suunnitelman saattaa saada hyvinkin halvalla, vaikka ihan kuka tahansa sen kävisi tilaamassa. Se kate sitten riistetään myymällä törkyhintaan niitä suunnittelijan suosittelemia sisustus tuotteita.

        siihen nähden vastaavat materiaalit kun saa helposti alle puoleen hintaan hintoja vertailemalla ja tinkimällä.

        Itse olen vielä usein suosinut poisto ja tarjous eriä, tietty lopputuloksesta tinkimättä. Ja vielä itse tekemällä, niin remontin hinta on sitten ollut murto osa tilaus työstä.


    • 18+16

      Niin, ja minua olisi kiinnostanut, että mitä levyä ne laittoivat seiniin. Mökki on talvet kylmillään?

    • fkkfjkfkkfk

      Aivopieru: mökki pidetty mökkinä ja mökin henki säilytetty.
      Miksikäs se mökki siitä muuttuu vaikka vaihtaisi koko seinän ikkunaksi ja laittaisi marmoria lattialle ja timantteja seinälle. Kyseessä edelleen loma-asunto eli mökki.

      Ymmärrän keskustelun aiheesta mutta elävässä elämässäkin monet tutut ja ns ystävät ovat kovia sanomaan, että millainen mökki on se oikeanlainen mökki.

      Ei se tietysti vierailuja vähennä vaikka mökki olisi modernimpikin...pääseepähän sanomaan, että ei tää mikään mökki ole. Ei ymmärrä.

      Mua kiinnostaa, että harmittiko kun toinen makkari hävisi kokonaan. Olisiko voinut säästää pienen kammarin tytärtä tai vieraita varten. Pitänee etsiä netistä ja katsoa tarkemmin.

    • Kaikki mahdollista

      Tuossa ohjelmassa ajettiin isoilla autoilla saareen tavaroita tuomaan. Ihmiset kulkivat pientä siltaa pitkin. Saarimökki?

    • tänään

      uudessa jaksossa oli kaksi homoa !

      muuten tyylikäs mutta en pitänyt että kaikki maalataan mustaksi !

      • Popniittipojat

        Pari fägäriä oli tänään ohjelmassa. Nille oli laitettu kutupalju, hyis helv....


    • 5+418

      Kyllä mökillä pitää olla mökin henki, ja kannattaa muutenkin pitää se mökkinä. Kuka sitten mitäkin sillä mökillä käsittää. Jos mökki ja koti vastaavat kovin toisiaan, millä se mökkeily eroaa kotoilusta?

      • KesäMökinMuija

        Samaa mieltä. Itse en kaipaa kovin moderina eloa tai katso juuri koskaan telkkaria mökillä, tekniikasta saa tarpeekseen töissä ja kaupungissa. Juuri se yksinkertaisuus ja "luontoa lähellä olo" on se juttu mökillä olossa.

        Mutta, jos ihan uutta alkaisi rakentamaan, olisi aika hölmöä jättää käyttämättä moderneja ratkaisuja ja vaikka vetää vesijohtoa keittiöön ja saunalle, jos se helpolla olisi toteutettavissa. Ei siitä veden kantamisesta kuitenkaan niin paljon pidemmän päälle nauti.

        Monesti pienet ratkaisut lisää viihtyvyyttä ja erityisesti helpottaa sitä aikaista kevään tai myöhäistä syksyn oleskelua.

        Ohjelmakonsepti on ihan kiva, ulkopuolinen osaa antaa uusia ideoita ja näkemyksiä, ilman tunnesiteitä.
        Joku viitteellinen hintahaarukka olisi silti kiva tietää. Entä miltä ne mökit mahtaa oikeasti sitten näyttää, kun kaikki kuvausrekvisiitta, lainamööpelit ja tonnien grillit ja tekstiilit on poissa.


      • exrakennusmies

        No, moni on rakentanut itselleen kodin eläkepäiviksi. Löytyy kyllä sellaisia kivilinnoja, ettei voi oikein mökistä puhua.


    • elä ja anna toisen e

      Kun ok talo on kaupungissa ja mökki järven rannalla ja omaa metsää pari hehtaaria ympärillä, silloin on kyseessä mökki. Rakennus voi olla moderni tai perinteinen mutta toivottavasti sellainen, jossa kyseinen henkilö viihtyy.

      Itse en juuri kynttilöitä polttele ja kaikenlainen pimeys tai hämäryys tökkii valtavasti. Isot ikkunat pitää olla, jotta voi katsella vaikka myrskyn voimaa rennosti sohvalla lekotellessa.

      En halua asua pimeässä ahtaassa mökissä ja puun väriin on kyllästytty jo 20 vuotta sitten. Tehtiin sitten moderni ja valoisa mökkönen, jossa kaikki kummasti viihtyy.

      Jostain syystä myös parhaiten myy mökit, jotka on nykyaikaisia. Samoin vuokramökeissä myy parhaiten kaikki nykyajan toiminnot.

    • mökkelöinen

      Ilmankos minä en tahdo saada vuokrattua millään itselleni mökkiä.

      Sähkökään ei minulle ole tärkeää. Kunhan saa vettä,jonka voi vaikka saunan muurissa lämmittää.
      Öljylyhdyn lämpimässä tulessa on sitä jotakin!

      Toki en pane pahakseni jos kannettavani mokkula toimisi,että sentään jotenkin saisi
      yhteyden ihmisiin.

      Muuten tulen toimeen vähällä.

    • Visvawittu

      Toimiiko se sun läppäri pierulla vai millä meinasit
      sitä ladata ilman sähköä?

    • homojenvihaaja

      Homot mökillä ja kyllä haisoo.miksei vois olla sen niminen mökki ohjelma.

    • SiinähänMaksatte

      Toivottavasti joka vuosi nostetaan reilusti mökkiläisten kiinteistöveroa jotta saadaan ottettua pakolaisia lisää suomeen...

      • exrakennusmies

        Et sitten tiedä, että pakolaisia kutsutaan nykyään maahanmuuttajiksi. Totuutta yritetään hämärtää kuin neuvostoliitossa.


    • Anonyymi

      Aivan karmeita pihoja missä luonnollisuus piha on kuin viivottimella tehty ei sovi luontoon. En ikään hyväksyis omalle pihalle. Järkkyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe