Voiko imetys vielä onnistua?

imett

Mulla on puolivuotias vauva. Imetän häntä säännöllisen epäsäännöllisesti, annan myös korviketta pullosta, sekä soseita. Öisin olen imettänyt, mutta nyt kun vauva on alkanut nukkumaan kokonaisia öitä, ei ole tarvetta ollut. Kysynkin, että voiko imetys vielä onnistua, jos jätän korvikkeen pois ja annan vain rintaa, vai onko peli jo lopullisesti menetetty?

2

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitix

Imetys voi ihan hyvin onnistua. Luovu ainakin aluksi kokonaan tutista ja tuttipullosta. Anna maito esim. soseiden seassa lusikalla, jos epäilet, ettei vauva saa sitä muuten tarpeeksi. Tuon ikäisellä on yleensä vielä vahva imemisentarve ja luulisin, että hän imee mielellään rintaa, jos ei saa imeä muutakaan. Ja kun rinta saa stimulaatiota, se ryhtyy tuottamaan sitä, mitä tilataan. Ole suosiolla vaikka huvituttina ainakin niin kauan, että maidontuotanto lähtee käyntiin. Jos vauva vaan jaksaa imeä, luonto hoitaa asian kyllä.

Muista juoda reilusti ja syödä säännöllisesti. Äläkä usko lypsämisen perusteella, ettei maitoa ole; herumisrefleksiä voi olla vaikea saada liikkeelle pumpun kanssa. Itse en ainakaan onnistunut lypsämään montakaan pisaraa, vaikka täysimetin puoli vuotta pulleaa vaavia:)

• roskienkuningas

Joo sun peli on menetetty.
      Siinä vaiheessa kun alat kyselemään
      omia asioita tuntemattomilta ihmisiltä.
      Kysytkö naapurilta aamulla herästessä,
      että kusettaako sua.
      Kuka perkele antaa lapsia
      typeryksille,
      jotka eivät itse halua elää.
      Ajatella.
      Mitä on olla lapsena äidillä,
      joka ei ole oikeasti olemassa.

Jos sinussa on enää elämänkipinää.
      Tää on neuvo, elä elämäsi
      oman järkesi mukaan.
      Ja tee aina kun voit sen
      älykkäästi peittää,
      juuri päinvastoin kuin sinulle
      neuvotaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      66
      2265
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      230
      2162
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1468
    4. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      21
      1232
    5. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1200
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      113
      1120
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      959
    8. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      949
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      899
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      885
    Aihe