Voiko imetys vielä onnistua?

imett

Mulla on puolivuotias vauva. Imetän häntä säännöllisen epäsäännöllisesti, annan myös korviketta pullosta, sekä soseita. Öisin olen imettänyt, mutta nyt kun vauva on alkanut nukkumaan kokonaisia öitä, ei ole tarvetta ollut. Kysynkin, että voiko imetys vielä onnistua, jos jätän korvikkeen pois ja annan vain rintaa, vai onko peli jo lopullisesti menetetty?

2

217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitix

Imetys voi ihan hyvin onnistua. Luovu ainakin aluksi kokonaan tutista ja tuttipullosta. Anna maito esim. soseiden seassa lusikalla, jos epäilet, ettei vauva saa sitä muuten tarpeeksi. Tuon ikäisellä on yleensä vielä vahva imemisentarve ja luulisin, että hän imee mielellään rintaa, jos ei saa imeä muutakaan. Ja kun rinta saa stimulaatiota, se ryhtyy tuottamaan sitä, mitä tilataan. Ole suosiolla vaikka huvituttina ainakin niin kauan, että maidontuotanto lähtee käyntiin. Jos vauva vaan jaksaa imeä, luonto hoitaa asian kyllä.

Muista juoda reilusti ja syödä säännöllisesti. Äläkä usko lypsämisen perusteella, ettei maitoa ole; herumisrefleksiä voi olla vaikea saada liikkeelle pumpun kanssa. Itse en ainakaan onnistunut lypsämään montakaan pisaraa, vaikka täysimetin puoli vuotta pulleaa vaavia:)

• roskienkuningas

Joo sun peli on menetetty.
      Siinä vaiheessa kun alat kyselemään
      omia asioita tuntemattomilta ihmisiltä.
      Kysytkö naapurilta aamulla herästessä,
      että kusettaako sua.
      Kuka perkele antaa lapsia
      typeryksille,
      jotka eivät itse halua elää.
      Ajatella.
      Mitä on olla lapsena äidillä,
      joka ei ole oikeasti olemassa.

Jos sinussa on enää elämänkipinää.
      Tää on neuvo, elä elämäsi
      oman järkesi mukaan.
      Ja tee aina kun voit sen
      älykkäästi peittää,
      juuri päinvastoin kuin sinulle
      neuvotaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      87
      6042
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      328
      5240
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2668
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1865
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      104
      1682
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      112
      1546
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      121
      1430
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1393
    Aihe