minulle määrättiin kaksi 20mg kapselia päivässä. voiko ne ottaa samalla kertaa päivällisen aikana? vai pitääisikö ottaa esim. aamulla ja illalla?
Roan ottaminen
32
2956
Vastaukset
- jsuss95
Paras ottaa aamulla tai päivällä molemmat samalla kerralla, mahdollisimman tuhdin aterian kanssa. Älä ikinä ota myöhään illal tai aikaisin aamulla tyhjään vatsaan.
- kokematon.
miksi ei tyhjään vatsaan?
- kokematon.
onko merkitystä ottaako roa kapselin kesken ruokailun vai heti ruokailun jälkeen?
- free tipp
Kuules nyt Jonne. Parhaiten lääkevaikuttaa kun otat sen rasvaa sisältävän Ruoan yhteydessä.
- kokematon.
en uskalla ottaa samalla kertaa kahta kapselia, eli 40mg samalla kertaa.
onko muilla kokemuksia - free tipp
Otat sen verran kun lääkäri on määrännyt. Oikeesti mikä nyt on ongelmana?
- 3x20
minulle lääkäri määräsi ensin annostuksen, 2x20mg, aamulla 1 ja illalla 1.
Sen jälkeen nosrtettiin annostusta 3x20mg, 2 kapselia aamulla, 1 illalla.
Eli kuuntele lääkärin ohjetta, mutta useammankin voi ottaa kerrallla. - kokematon.
nyt jo joudun pitää päiviä etten ota ollenkaan roaa kun huulet aivan liian rohtuneet. vaikka laittanut yöksi bepanthenia huuliin runsaasti.
myös suupielet niin haavoilla että en saa suuta auki kun syön. - dsadasd
Se on aika rankka kuuri toi roa. Saa voidella ihan antaumuksella huulia. Mutta kyllä se kannattaa syödä loppuun jos haluaa aknesta eroon.
- kokematon.
onko kuurini pilalla jos joudun pitämään kuurin aikana taukoja?
- Lääkäri
Ei ole. Jos lääkäri määrää vaikka 300 kapselia roaa, niin tärkeintä on ottaa ne kaikki eli ottaa kuuri loppuun. Meneekö siihen 3kk tai 12kk, ei ole mitään väliä.
- kokematon.
siis täh
- Höpö höpö
Vai että oikein lääkäri, heh he heh.....
- Parantunut
Itse söin aluksi 30mg = aamiaisella 10mg, päivällisellä 20mg
Nostettiin 40mg = aamiainen 20mg, päivällinen 20mg
Laskettiin 30mg = aamiainen 10mg, päivällinen 20mg
Se ei oo sen kummosempaa, söin ihan nirmaalisti muutenki, eli en lisäilly mitään rasvaa, että imeytyisi ja "tehoisi" paremmin, turha tehä isoo numeroo, kuha vaa ottaa lääkkeet määrätysti, lääkäriltäkin voi kysyä mikä on paras tapa. Itselläni paras tapa oli tuo ja kyllä tehosi, olen nimittäin päässyt eroon keskivaikeadta alnestani, kuurista on 7kk. - Ruokavalionmuutos
Ottakaa se kuuri miten lääkäri määräsi. Jos lopetatte omalla luvalla finnit voivat tulla takaisin entistä pahemmin. Roa heti jos on unohtunut ottaa, ei siis mitään tuntien odotusta seuraavaan. Ei haittaa jos ottaa ylimääräisen mutta jättämättä haittaa.
Minulla tuli akne takaisin heti roan loppumisen jälkeen mutta finnien koko oli pienentynyt. Ne olivat valkoisia pienen pilkun kokoisia. Ihan kuin sienirihmasto. Ne ilmeistyivät vain kun ajoi parran, lopetin shavevauksen sen jälkeen.
Selvittäkää mistä ruoasta tai juomasta saatte aknea, ruokitte itseänne väärällä ravinnolla ja aknet ovat siitä seurausta. Roa on väliaikainen muttei pysyvä ratkaisu. Kaikki viittaa ruoansulatushäiriöön. Jättäkää yksi tuote pois ruokavaliosta, jos ette huomaa parannusta vika on luultavasti jossain muussa. Suosittelen ensiksi laktoositonta ruokavaliota, maito aiheuttaa suurimmalle osalle finnejä. ja suurkeittiössä käytetään maitoa päivittäin. Altistutte tietämättänne, myös väärät öljyt laittavat mahan sekaisin.- Huoh.,,
Ootko sä vitun idiootti tosissas, sä et tosissaa voi tommosta tääl jaella. Jopa idiootti tietää ettei saa ottaa tuplaannoksen jos on unohtanut, ja tämä LUKEE PAKKAUSSELOSTEESSA, jos olet kuullut tälläisestä. Sillä ei ole minkäänlaista merkitystä jos unohtaa ottaa annoksen, ja jos päätät ottaa mallis tästä kaverista niin voin sanoa että mitään hyvää ei tapahdu, mutta se on VARMAA että sivuvaikutukset voimistuvat, sä joka tän kirjotit oot ihan helvetin tietämätön paska, pidä nää faktat omanas, ok?
""Selvittäkää mistä ruoasta tai juomasta saatte aknea, ruokitte itseänne väärällä ravinnolla ja aknet ovat siitä seurausta.""
Ei voooi olla totta, mistä vitusta oot saanu päähäs että ruoka aiheuttaa aknea, aknella ei ole mitään tekemistä ravinno kanssa, kaiken maailman läskit omistavat täydellisen ihon, jos rt itse jaksa etsiä syytä sinun akneesi niin ole kiltti ja jätä "akne johtuu ruoasta" paska omaan päähän, jooko?
Oma akneni johtui kilpirauhas-sairaudestani, jonka takia hormoonini olivat ihan sekaisin. Minä itse söin isotretinoin actavista, et uskokaan kuinka minta kertaa unohdin ottaa, mutta TADAA olen päässyt aknesta eroon. Voisit tehdä palveluksen kaikille ja olla kirjoittamatta tänne. - Ruokavalionmuutos
Huoh.,, kirjoitti:
Ootko sä vitun idiootti tosissas, sä et tosissaa voi tommosta tääl jaella. Jopa idiootti tietää ettei saa ottaa tuplaannoksen jos on unohtanut, ja tämä LUKEE PAKKAUSSELOSTEESSA, jos olet kuullut tälläisestä. Sillä ei ole minkäänlaista merkitystä jos unohtaa ottaa annoksen, ja jos päätät ottaa mallis tästä kaverista niin voin sanoa että mitään hyvää ei tapahdu, mutta se on VARMAA että sivuvaikutukset voimistuvat, sä joka tän kirjotit oot ihan helvetin tietämätön paska, pidä nää faktat omanas, ok?
""Selvittäkää mistä ruoasta tai juomasta saatte aknea, ruokitte itseänne väärällä ravinnolla ja aknet ovat siitä seurausta.""
Ei voooi olla totta, mistä vitusta oot saanu päähäs että ruoka aiheuttaa aknea, aknella ei ole mitään tekemistä ravinno kanssa, kaiken maailman läskit omistavat täydellisen ihon, jos rt itse jaksa etsiä syytä sinun akneesi niin ole kiltti ja jätä "akne johtuu ruoasta" paska omaan päähän, jooko?
Oma akneni johtui kilpirauhas-sairaudestani, jonka takia hormoonini olivat ihan sekaisin. Minä itse söin isotretinoin actavista, et uskokaan kuinka minta kertaa unohdin ottaa, mutta TADAA olen päässyt aknesta eroon. Voisit tehdä palveluksen kaikille ja olla kirjoittamatta tänne.Akne nimenomaan johtuu siitä, ettei sinun elimistö toimi kunnolla. Oli se sitten jokin sairaus tai ruoansulatushäiriö. Normaaleille ihmisille ei tule niin pahaa aknea, että tarvitisi yhtä vahvoja lääkkeitä kuin roaccutan. Roa on tietääkseni vahvin lääke ja sitä ei määrätä helpolla. Jos olisit lukenut tarkemmin, huomaisit, ettei lääkkeitä tule hypätä yli jos on unohtunut ottaa. Lääke otetaan heti kun muistetaan, eikä odoteta seuraavaa säännöllistä aikaa. Seuraava lääke otetaan aina ajallaan. Roan tulee vaikuttaa jatkuvasti, mikään lääkekuuri ei toimi jos niitä ei oteta ajallaan.
En kirjoittanut sinulle vain toisille ketkä arvostavat rakentavaa palautetta. Pukkaako paskaa niin paljon että näkyy naamassa?
- däh
Ovatko pizzanaamat epänormaaleja
- Ruokavalionmuutos
Ovatko trollit ihmisiä?
Ei varmaan kannata tulla esittämään totuuksia, jos ei ole kokeillut ruokavalion muutoksia. Suurimmalla osalla ihmisistä akne vähenee jättämällä laktoosia sisältävät tuotteet pois, vähentämällä vijatuotteita, vähentämällä sokeria ja fruktoosia sisältävien tuotteiden syöntiä. Lisäksi tulee varmistaa, ettei saa liikaa huonoja hiilihydraatteja tai huonoja öljyjä. Hiilihydraatit minimiin. Vaikka lista tuntui pitkältä jää jäljelle vielä monipuolinen ruokavalio. Ihminen ei syönyt alkujaan pelkästään lihaa sisältäviä tuotteita tai juonut energiajuomia päivittäin. Jos edellä mainitut eivät vähennä millään tavalla aknen tuotantoa. Sitten ei ole enää mitään tehtävissä, kannattaa luovuttaa. - Huoh.,.,.
Ruokavalionmuutos kirjoitti:
Ovatko trollit ihmisiä?
Ei varmaan kannata tulla esittämään totuuksia, jos ei ole kokeillut ruokavalion muutoksia. Suurimmalla osalla ihmisistä akne vähenee jättämällä laktoosia sisältävät tuotteet pois, vähentämällä vijatuotteita, vähentämällä sokeria ja fruktoosia sisältävien tuotteiden syöntiä. Lisäksi tulee varmistaa, ettei saa liikaa huonoja hiilihydraatteja tai huonoja öljyjä. Hiilihydraatit minimiin. Vaikka lista tuntui pitkältä jää jäljelle vielä monipuolinen ruokavalio. Ihminen ei syönyt alkujaan pelkästään lihaa sisältäviä tuotteita tai juonut energiajuomia päivittäin. Jos edellä mainitut eivät vähennä millään tavalla aknen tuotantoa. Sitten ei ole enää mitään tehtävissä, kannattaa luovuttaa.No jos kertan vaadit parempaa tekstiä, voin kertoa ainulle että kokeilin ruokavalion muutosta, arvaa auttoko paskan vertaa -.- .
Ja vielä kerran, jos lääkettä unohtaa ottaa vaikkapa aamulla, sitä ei helvetti soikoo saa ottaa ilta annoksen kanssa, LÄÄKÄRITKIN PAINOTTAVAT TÄTÄ ASIAA, koita ymmärtää äläkä levittele paskaa. Siitä ei ole mitään haitta jos kerran unohtaa ottaa lääkettä, mutta jos otat enemmän niin sivuvaikutukset pahenee astetta pahemmaks.
Ja vielä kerran: OLEN PARANTUNUT AKNESTANI TÄMÄN LÄÄKKEEN ANSIOSTA, minulla jos jollain on oikeus puhua näin, sillä unohdin ottaa lääkkeen ainakin 10 kertaa kuurin aikana, eipä ihmeellisemmin vaikuttanu.
Alotuspostaajalle: älä kuuntele näitä gluteenittomaan ruokavalioon uskovia, voit toki kokeilla, siitä voi olla apua johonkin toiseen juttun, mutta akneen se ei vaikuta. Ja ÄLÄ PELKÄÄ sivuvaikutuksia. - Ruokavalionmuutos
Huoh.,.,. kirjoitti:
No jos kertan vaadit parempaa tekstiä, voin kertoa ainulle että kokeilin ruokavalion muutosta, arvaa auttoko paskan vertaa -.- .
Ja vielä kerran, jos lääkettä unohtaa ottaa vaikkapa aamulla, sitä ei helvetti soikoo saa ottaa ilta annoksen kanssa, LÄÄKÄRITKIN PAINOTTAVAT TÄTÄ ASIAA, koita ymmärtää äläkä levittele paskaa. Siitä ei ole mitään haitta jos kerran unohtaa ottaa lääkettä, mutta jos otat enemmän niin sivuvaikutukset pahenee astetta pahemmaks.
Ja vielä kerran: OLEN PARANTUNUT AKNESTANI TÄMÄN LÄÄKKEEN ANSIOSTA, minulla jos jollain on oikeus puhua näin, sillä unohdin ottaa lääkkeen ainakin 10 kertaa kuurin aikana, eipä ihmeellisemmin vaikuttanu.
Alotuspostaajalle: älä kuuntele näitä gluteenittomaan ruokavalioon uskovia, voit toki kokeilla, siitä voi olla apua johonkin toiseen juttun, mutta akneen se ei vaikuta. Ja ÄLÄ PELKÄÄ sivuvaikutuksia.Väität siis, ettei akneen voi muuten vaikuttaa kuin ottamalla lääkkeitä? Hyvä kun lääke auttoi sinulle, mitä heidän pitäisi tehdä ketkä saavat finnit muutaman vuoden päästä takaisin? Muistan itsekin kun roa auttoi muutan vuoden ajan, mutta kumma kyllä söin myöhemmin taas seuraavan kuurin. Suosittelen nimenomaan ottamaan lääkkeet miten lääkäri märää.
Viestisi kuvastaa hyvin nyky-yhteiskuntaa. Otetaan masennuslääkkeitä ja tullaan iloiseksi. Ei puututa siihen asiaan mistä masennus johtuu.
- Ruokavalionmuutos
Vinkiksi, että lääkärit tekevät teillä rahaa. Mitä useammin käytte lääkärissä sitä enemmän se kasvattaa heidän tilipussia. Sen takia lääkäri määräävät mielummin kaikenlaisia lääkkeitä jotta pääsette taas uudelleen käymään. Aknelääkkeet on tehty korjaamaan kehossa tapahtuavia häiriötiloja. Ne eivät yritä puuttua siihen alkulähteeseen, siihen mikä sen tilan aiheuttaa. Sama juttu ulkoisesti käytettävillä akne voiteilla. Korjaatte jälkikäteen kehon häiriötiloa. Sitten on vielä erikseen ihmiset joilla jokin sairaus vaikuttaa. Väitän silti, että siihenkin pystyy vaikuttamaan oikeanlaisilla elämäntavoilla, ei täysin poistamaan mutta vähentämään.
- Huoh .,.,,,,
Vinkiksi sulle, minun lääkäri oli ehkä ihanin vanha rouva, ja hän halusi nimenomaan auttaa eikä tyhjentää taskuni.
- Ruokavalionmuutos
Huoh .,.,,,, kirjoitti:
Vinkiksi sulle, minun lääkäri oli ehkä ihanin vanha rouva, ja hän halusi nimenomaan auttaa eikä tyhjentää taskuni.
Lääkkeet naamaan ja uudelleen säännölisin väliajoin. Rahalla saat hymyä. Yksityisillä on kaikista levein hymy. Kävitkö lääkekuurin jälkeen ottamassa maksa-arvot? Senkin ainoa tehtävä oli tuoda firmalle rahaa. Tärkeämpää oli käydä kuurin loppuvaiheessa ja nähdä, ettei lääkkeet aiheuta liian suurta vaaraa terveydelle.
- sdadsadsad
Huoh .,.,,, olet kyllä yks vitun aasi
- Huoh.,.,.
Jos mua tarkotat, niin oon kyl "yks vitun" ihminen joka ei jauha paskaa netissä ja yrittää auttaa muita, aiheesta kun on sem verran kokemusta. Mulla on mitta täynnä teikäläisiä paskanjauhajia. "Lopeta syöminen finnit katoavat TADAA" .. Sulla selvästikään o aknea ollu, ja tätä sairastaneeni en vittu jaksa yhtäkään gluteenittomaan elämään uskovaan paskaan, se että sinulla on ollut yksi finni perseessä ja se on mennyt pois lun et ole syönyt leipää ei tarkpta että se johtuisi juuri siitä leivästä saatana tunge päähäs tää tieto. Vitutta tommoset, ja teen mitä vaa että saan kaikki gluteenittomat hihhulit hiljaseks.
- Ruokavalionmuutos
Huoh.,.,. kirjoitti:
Jos mua tarkotat, niin oon kyl "yks vitun" ihminen joka ei jauha paskaa netissä ja yrittää auttaa muita, aiheesta kun on sem verran kokemusta. Mulla on mitta täynnä teikäläisiä paskanjauhajia. "Lopeta syöminen finnit katoavat TADAA" .. Sulla selvästikään o aknea ollu, ja tätä sairastaneeni en vittu jaksa yhtäkään gluteenittomaan elämään uskovaan paskaan, se että sinulla on ollut yksi finni perseessä ja se on mennyt pois lun et ole syönyt leipää ei tarkpta että se johtuisi juuri siitä leivästä saatana tunge päähäs tää tieto. Vitutta tommoset, ja teen mitä vaa että saan kaikki gluteenittomat hihhulit hiljaseks.
Viestisi eivät anna ihmisille yhtään mitään. Et ole kertonut yhtäkään konstia millä voi vähentää aknea. Olet vain kirjoitellut paskaa ruudulle. Toiset voivat saada asiasta hyödyllistä tietoa. Kukaan ei halua olla finninaama loppuelämäänsä. Finneillä on tapa tulla takaisin, vaikka lääke auttaa täänään. Huomenna akne voi olla palannut.
- Huoh.'.,.
Ruokavalionmuutos kirjoitti:
Viestisi eivät anna ihmisille yhtään mitään. Et ole kertonut yhtäkään konstia millä voi vähentää aknea. Olet vain kirjoitellut paskaa ruudulle. Toiset voivat saada asiasta hyödyllistä tietoa. Kukaan ei halua olla finninaama loppuelämäänsä. Finneillä on tapa tulla takaisin, vaikka lääke auttaa täänään. Huomenna akne voi olla palannut.
Akne voi palautua juuri sinunlaisten paskiaisten takia jotka aiheuttavat turhaa päänvaivaa muille. Ja minulla ei ollut aikomustakaan kertoa konsteja aknen "vähentämiseksi"
- Ruokavalionmuutos
Huoh.'.,. kirjoitti:
Akne voi palautua juuri sinunlaisten paskiaisten takia jotka aiheuttavat turhaa päänvaivaa muille. Ja minulla ei ollut aikomustakaan kertoa konsteja aknen "vähentämiseksi"
Toistat täällä vain sitä, että korjasit aknen lääkkeillä. Väität siis sinun tapasi olevan ainoa oikea. Koska sinulla ei auttanut gluteeniton ruokavalio, se ei voi auttaa muillakaan. On yleisesti tiedossa ruokavalion vaikutukset akneen, voit kysyä keneltä tahansa lääkäriltä. Minun ei tarvitse ottaa roaccutania koska en saa enää juurikaan aknea. Korkeintaan muutama finni popcorn-pussin jälkeen. Ilman popcorn-pussia en saa ollenkaan! Jos siirryn epäterveelliseen ruokavalioon saan aknen heti takaisin. Olen ottanut roaccutanin elämäni aikana ainakin kolme kertaa. Tulokset eivät olleet koskaan niin hyvät kuin nyt.
Jokaisen tulee itse selvittää mistä akne johtuu. Ruoka-allergiat kannattaa selvittää nuorella iällä. Akne jättää ikuiset arvet, myös henkiset. Toisilla voi auttaa maitotuotteiden jättäminen, toisilla gluteeniton. Ihmiset ovat erilaisia, ei ole vain yhtä tapaa.
- anna idiootin olla
Ei ton idiootin kanssa kannata väitellä :D
- Bitchplz
Miks konmentoit omaa viestiä?
- ei enää pizaa
Pizzanaama, nyt shhh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä218271Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3391601- 3771329
- 61275
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset2711244- 661197
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331030Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241026Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.50982- 36958