Terve, saan tänä vuonna AMKista 20/35 noppaa, eli 15 vähemmän kuin pitäisi minulle, jotta opintotukeni jatkuisi. Menen nyt kesällä armeijaan jonka jälkeen vaihdan korkeakoulua. Onko nyt siis mitään riskiä että kela perisi tukea takaisin? Kelan sivuilla sanottiin, että jos on suorittanut erityisen vähän, voidaan periä takaisin mutta toisaalta sanottiin, että jos vaihtaa koulua, aiempi opintopisteiden riittämättömyyden ei pitäisi vaikuttaa. Osaisiko joku varmistaa tän takaisinperinnän asian? Ettei yhtäkkiä tule mitään sairaita laskuja.
20/35 noppaa, joudutko maksamaan takaisin?
5
231
Vastaukset
- Uskoisin niin
Kyl ne sulta kyselee siitä, syitä yms. Ja ehdottaa että maksaisit takaisin ne 3tukikuukautta takaisin. kannattaa soittaa..
- fghjykuj
Moneltako kuukaudelta olet tukea nostanut?
- Kgkgkdlkgkfkgn
Olen nostanut seitsemältä kuukaudelta.
- edellinen
Kgkgkdlkgkfkgn kirjoitti:
Olen nostanut seitsemältä kuukaudelta.
Siinä on n. 2,8 op/kk. Takaisinperintä tehdään siinä vaiheessa, kun opintomenestys on alle 1op/kk. Ei tule takaisinperintää.
- opiskellaan
Ymmärtääkseni ei kovin herkästi peritä, ellei ole hakenut esim. kesälle erillistukia ja sitten ei saakaan noppia. Multa ei oo peritty, vaikka monta vuotta keskimäärin 30/45 op vuodessa. Tosin olen kyllä selvittänyt asian. Mitä voi tapahtua, on että sun opintotuen JATKUMINEN on vaakalaudalla. Ei niitä takaisin ensisijaisesti peritä.
Mulle kans sanottiin, että kun vaihtaa koulua, niin alottaa puhtaalta pöydältä, poislukien opintotuen kokonaismäärä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222231Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1052211- 482073
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2131462- 301386
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361382- 951151
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201076- 261056