Nykyään myydään autoihin erikoisvärejä, metellivärejä, helmiäisvärejä ja perusvärejä.
Mitä tuo erikoisväri käytännössä tarkoittaa? Mitä siinä on erikoista? Millä tavalla se eroaa esim. metallinhohtoväristä?
Mitä auton erikoisvärillä tarkoitetaan?
4
573
Vastaukset
- Vaihtuvavärinen
Vaikkapa sellainen, mikä näyttää eri kulmasta katsottuna eri väriseltä. Tai lämpötilan mukaan vaihtuva väri.
www.kotiverstas.com/keskustelu/index.php?topic=5715.0
www.stara.fi/2013/10/13/auto-vaihtaa-varia-lampotilan-mukaan/ - Väriä elämään
No, ei nuo kai vastaa tuohon erikoisvärikysymykseen. Erikoulmista eri väriseltä näyttävät värit ovat noita aloittajankin mainitsemia helmiäisvärejä, mutta erikoisväri vaatisi vielä jonkun selvennystä.
- rampleri
Erikoisväriä ei ole muilla, ne on aina erivärisiä.
- useampi kerros
Nykyään normisetti taitaa olla (valkea) pohjamaali, pintamaali (pastelliväri/metalliväri) ja pinnalle kirkas lakka. Joskus muinoin tuo lakka taidettiin laittaa vain fiinimpiin metalliväreihin tms.
Erikoisväri voisi tarkoittaa niitä tapauksia, joissa pintaväri koostuu useammasta kerroksesta, millä saadaan väriin "syvyyttä" tai esim. valaistuksen mukaan vaihtuva sävy. Se valkea pohjamaali kun taitaa tulla liukuhihnatuotannossa kaikkiin ja jos efekti/haluttu sävy vaatii pintamaalin alle jotain muuta (mustaa tai vaikkapa kirkkaan keltaista antamaan vähän erilaista sävyä punaiseen pintamaaliin) -> ei taida enää hoitua normaalin liukuhihnatuotannon puitteissa maalaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1184359- 1513704
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1013478Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392839- 1321758
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta371575Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk151217Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191194Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221154Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421140