Syytetään kateudesta

raskas alkuvuosi

Koin myöhäisen keskenmenon.
Raskaana oleva työkaveri kysyi ja vihjaili että olenko kateellinen hänelle?

No en ole. Silti ärsyttää, luulee varmaan että mä vertailen itseäni häneen. Miksi ei saa surra rauhassa menetystä. Minulla vielä on mahdollista saada lapsia.

Oletteko itse törmänneet samaan. Miten suhtautua tuollaiseen työkaveriin?

7

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 09876

      Ehkä hieman ajattelematon kommentti työkaveriltasi.

      Voimaa ja tukea kaikille menetyksen kokeneille.

      Suurin osa ihmisistä ovat ymmärtäväisiä, eivätkä vihjailee mistään kateuksista yms. Monet kokevat menetyksiä ja vaikeuksia, joten myötätuntoa löytyy.

      • niin tai näin

        Niinpä. Minua aikoinaan luulivat että olen kateellinen sisarelle kun hän sai terveen vauvan. Päinvastoin olin erittäin onnellinen kun se vauva syntyi ja oli terve. Sisar pelkäsi vauvan olevan sairas koska neuvolassa niin peloteltiin.

        Ainoa mitä olen huomannut niin en saa paljoa kertoa keskenmenoista ja keskosvauvan kuolemasta, hän eki puolitoista päivää, kerjään kuulemma sääliä. Aika vähän siitä olen ihmisille puhunutkin.


    • jjirgniifncigckifcko

      Ennakkoluuloja.

      Joillakin ihmisillä on vain ennakkoluuloja. He kuvittelevat mielessään mitä tunnet jne. Ei ihmisten ennakkoluuloista kannata välittää.
      Raskauden keskeytymiset ovat todella yleisiä, ja kaikki niistä selviävät, niin isoäitimmekin ovat selvinneet, ja naiset ympäri maailmaa.
      Näistä ei vain puhuta, kun ihmiset niin kamalan tuomitsevia, vaikka näin voi käydä kenelle tahansa.
      No ehkä ajat muuttuu ja ymmärrys lisääntyy.

      • 6 keskenmenoa

        Ei pidä paikkaansa, että kaikki selviäisivät. Itse en olisi ilman ammattiauttajaa selvinnyt. Tai no, jonkun mielestä en ole selvinnyt, koska pelkään edelleen keskenmenoa niin paljon, että en uskalla tehdä enempää lapsia. Omasta mielestäni olen selvinnyt, koska olen hyväksynyt tosiasian eikä se ahdista enää.


    • 20+17

      voi oikein paljon voimia sinulle! Työkaveriltasi kyllä tosi tökeröä käytöstä. Älä välitä sellasesta. Keskenmeno on todella rankka kokemus, itse olen kokenut "vain" tuulimunan, mutta se pettymys kun ehti monta viikkoa jo iloitsemaan tulevasta vauvasta...Tsemppiä sulle tosi paljon!

    • 11+8

      Onpa outoa ettei keskenmenosta saa puhua? Miksi olisit kateellinen työkaverille? Toivota vaan työkaverille onnellista odotusta hymyssä suin, älä sitten enää välitä siitä.
      Ei tulis pieneen mieleenkään mennä sanomaan jostain kateellisuudesta tai säälipisteiden keräämisestä.
      Kaikkea hyvää sinulle!

    • Keskenmenon myös kok

      Jos työkaverisi käsittelee oman pelkonsa sillä tavoin? Käsitin siis, että hänkin on raskaana. Ihmiset toimivat välillä oudoilla tavoilla outojen vaikuttimien vuoksi. Ehkä hän koettaa torjua sen mahdollisuuden, että hänelle ja hänenkin vauvalleen voi käydä huonosti.

      Miten suhtautua... itse varmaan hermostuisin. Mutta toimivin tapa olisi tietysti harkita vastaus, ja kertoa se sitten sopivassa vaiheessa. Kuten vaikka kysyä, että onko hän itse peloissaan. Ihmisethän eivät välttämättä aina erota surua, ahdistusta, vihaa ym. toisistaan, joten hän on voinut ehkä tulkita väärin joko sinun tai omat tunteensa (tai todennäköisesti molemmat).

      Toivotan sinulle voimia ja hyvää elämää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1843
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1406
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1307
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe