DNA+VVO

notta sellasta

Vuokrafirma teki DNA:n kanssa sopimuksen. Tulis vuoden vaihteessa 10M ns. ilmainen yhteys vuokralaisille. Tai ainakin pk-seudulle.
Vielä kun tietäisi tuleeko se paikkoihin, missä ei alunperin nettiyhteyttä ole. Että kuinka sellasen verkon saa pystytettyä jälkikäteen? Eikös verkonrakentamiset yleensä tehdä isomman remontin yhteydessä? Semmosia kun ei tohon ole tulossa.
Liikaa kauhukertomuksia jokatapauksessa lukenut kyseisestä operaattorista.

16

1672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nöttä sillee

      Yhteyden jako talon sisällä asuntoihin voidaan tehdä monella eri tekniikalla, ei siihen verkkokaapeleita tarvita vaan se hoituu esim. puhelinkaapeloinnin kautta (ja puhelinkaapeloinnin kautta hoidettaessakin on useampi mahdollinen tekniikka). Täältä tuskin saat tietoa tuleeko omaan asuntoosi yhteys ja miten, kannattaisikohan kysyä sieltä vuokrafirmasta suoraan niin saisit oikeat vastaukset.

    • on taas vaikeeta

      mä yritän rekisteröityä tuolla sivulla mu mihinkään sieltä ei pääse, jää junnaan siihen osoitesivulle!!

    • vvo-asukki

      Nyt on VDSL-yhteys (100/10). Miten käy yhteyden laadun jos vaihtaa kaapelimodeemiin.

      Käsittääkseni DNA käyttää kaapelimodeemia VVO:n taloissa?

      Minulla ei ole ennen ollut kaapelimodeemia. Vain ADSL ja VDSL. Siksi ei kokemusta lainkaan tuosta tekniikasta

      http://www.vvo.fi/laajakaista/.

      • vvo-asukki

        Tarkennusta.

        Talo on 76 rakennettu ja tietääkseni ei ole kaapeleita uusittu.

        Kaapeli-tv tuli samoihin aikoihin kuin digi-tv, mutta työt taisi olla vain talojakamossa ja rasioiden uusiminen.


    • kohtuus kaikessa

      VVO:n talot kaapeliverkossa vähintäänkin ne huoneistot jota kyseinen tuleva sopimus koskee. Kaapeli-TV yhteys kertonee taloyhtiön järjestelmän tilanteen!

      VVO:n asukastiedoitteessa ( Lahti) manostettiin 10M yhteyttä asunnon vuokraan sisältyväksi ja esim. 100M yhteys 9,90€/kk josta ensimmäinen 6kk 0€/kk...

      Sopimustietoja ei ole vielä julkistettu onko kyseessä useanvuoden sopimus, mikäli valitsee lisänopeuden? Kyseinen yhtiön tekemä sopimushan on 4v. 2015-2019. Aina saa ilmaiseksi nostaa nopeutta, mutta nopeuden laskeminen maksaa... Pitänee arvioida ja lukea se "pienelläkin präntätty tarkkaan"!

      Tällä hetkellä itselläni VVO taloyhtiönetti lisänopeudella 40M 14,90€/kk , vuokraan sisältyy 2M yhteys.Kaapelimodeemi oli hankittava itse joita kahta mallia. Yksittäinen kiinteä liitäntä tai muutama kiinteä Wi-fi. Hintaeroa taisi olla kympin luokkaa...

      Netti tulee pikkuhiljaa tilanteeseen, että siitä ei enään erikseen kysellä onko täällä nettiyhteyttä saatavilla vaan se on ja siitä ei erikseen makseta. Mainoksia luetaan/ katsotaan valtavasti netissä ja maksetaan siitä itse?....

      • vuokra-orja

        ns. ethernet-taloon on myös maksettava/hankittava puhelinverkko-modeemi, vaikka käsitys on ollut aivan toinen-maksaa sen yli 70euroa-huijausta, sillä kyllä maksetaan vuokrassa ja modeemin hinnassa (dna-kytky omituinen) takaisin bisnes-firma vvo.lle (olihan yleishyödyllinen yritys-olihan?)


    • sihtifiksu

      Saako DNAlta tuon Welho laajakaistan VVO:n asuntoihin, vaikka olisi luottoiedoton? Siis tarkoitan sitä lisänopeutta.

    • Heippa,

      Maksullista lisänopeutta varten tulee suorittaa vakuusmaksu. Vakuusmaksulaskun voi pyytää asiakaspalvelumme kautta.

      • 100Mbit

        Vakuusmaksu 9,90€/kk maksavasta liittymästä?
        Mitään järkeä.


    • Tyhmä

      Meille tuli ilmoitus, että 10 Mbit/s laajakaistayhteys olisi nyt ilmainen tässä VVO:n vuokratalossa. Nyt on ollut 10 Mbit/s Soneralta tässä talossa maksaen 11 e/kk.

      Kannattaako vaihtaa, kun sähköpostin salasana sitten vaihtuu. On hirveä duuni päivittää se satoihin paikkoihin.
      Ja mitä muita muutoksia se tuo koneelle, osaako kukaan sanoa?

    • FiksuNauttiiLaadusta

      Muuten ihan kiva diili, mutta väärä firma. Dna on parempi kuin Sonera mutta huonompi kuin Elisa/Saunalahti. Otan laatua mielummin kuin halvemman netin plus puhelimen liittymä on Saunalahdelta kanssa, joten ei tartte miettiä sen kummempaa.

      • PPAP2

        mielenkiintoinen väittämä. saisiko perusteluja, vai onko tuo ns. ihan mutu jutska? nimittäin itselläni ollut sekä Welho kaapeli, että Sonera valokuitu. molemmat toimivat omasta mielestäni ihan yhtä hyvin.


      • mun mielestä sonera on kaikkein paras noista kaikista .ohjelma paketit kaikkein halvimmat noista kaikista .itse asun valokuitu asunnossa vantaalla.eli seinässä on ethernet liitäntä .ja tv palvelut plus netti toiminut jo 4 vuotta moitteetomasti.eli olin niitä ensimmäisiä suomessa joihin vedettiin oikeasti valokuitu kaapeli 100megaa. jokaiseen kämppäänn erikseen.turhasta aina moititte Soneraa.


    • velho on luotettava

      vakaa linja on kyllä tämä ilmainen 10 meganen toisin kun kaverilla soneran kuitu vuokraan sis pätkii koko ajan pelatessa esim huomaa usein kun kaveri tippuu linjoilta 4 kertaa 20min aikana esim purkki vaihdettu 3 kertaa..että jepulis =)

      • sillä sun kaverillasi on toden näköisesti vuokraan kuuluva hidas liittymä .eli nopeutta lisää niin kyllä pelittää.


      • kuvitteellinen tarve
        bobi2 kirjoitti:

        sillä sun kaverillasi on toden näköisesti vuokraan kuuluva hidas liittymä .eli nopeutta lisää niin kyllä pelittää.

        Voin kertoa että en huomaa mitään eroa VVo:n DNA kaapleiyhteydessä 40M---> 100M. Taidanpa luopua koko maksullisen netin ihan periaatteesta ja ottaa asumiseen kuuluvan 10M joka kyllä riittää lehtien selailuu ja s.postin lukemiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      123
      1260
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      929
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      577
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      243
      471
    Aihe