Olen 25-vuotias nainen ja kärsin aina välillä huonon itsetunnon tuomasta epävarmuudesta. Itseilmaisu on minulle vaikeaa, koska pelkään muiden mielipiteitä.
Pukeutuisin mielelläni räväkämmin, mutta toisinaan pelkään erottua massasta. Toisaalta hyvinä päivinä taas haluaisin kerrankin erottua, mutta tylsästi aloitettua pukeutumista on vaikea lähteä muuttamaan ilman muiden huomauttelua asiasta.
En myöskään uskalla kuunnella mieleistäni musiikkia julkisesti. Jopa poikaystäväni seurassa käännän joskus musiikin pois päältä.
Olen ystävällinen kaikille ja minusta kyllä pidetään, mutta epävarman jakson aikana saatan sulkeutua omiin oloihini. Sieltä nouseminen on aina vaikeaa.
Miten voisin tulla rohkeammaksi?
Olen 25-vuotias nainen. Kärsin pienenä koulukiusaamisesta. Teini- iässä olin räväkästi pukeutuva, mutta ujo, joten tiedän että jossain se voima piilee.
Itseni ilmaisu ja ystävystyminen
2
310
Vastaukset
- djeidjei
Mä niin tunnen myötätuntoa sua kohtaan, vähän samantapaista ollut itsellänikin. Jos olen kahdenkesken jonkun kanssa, pystyn tosi hyvin ilmaisemaan mielipiteitäni, mutta heti kun on enemmän porukkaa (ja varsinkin vieraita ihmisiä), menen lukkoon ja multa tulee kaikenlaisia ympäripyöreitä vastauksia tai kommentteja. Varsinkin, jos on porukassa, jossa väitellään jostain asiasta, niin tää neiti pitää ajatuksensa ihan omana tietonaan.
Tuossa pukeutumisasiassa haastaisin sua miettimään, että mikä olis pahinta mitä vois tapahtua, jos pistäisitkin jotain räväkämpää päälle. Tarkoitan, että aikuiset ihmiset ei (yleensä) rupea laukomaan mitään umpityhmiä kommentteja päin naamaa. Ja voiskohan sitä pukeutumista pikkuhiljaa hilata kohti räväkämpää tyyliä, että läheisetkin pääsis hommaan mukaan. Esim. yhdessä yössä tavallisesta pukeutujasta mustanpuhuvaksi goottihevariksi muuttuminen saattaa oikeutetustikin herättää läheisissä ihmetystä. Hei JenniDee
ja hienoa, että jaoit kokemuksesi. Kysyt, miten voisit tulla rohkeammaksi. Hei, se rohkeus on jo sinussa itsessäsi. Olet rohjennut analysoida toimintaasi ja nähdä itsesi sellaisena kuin olet. Luulen, että vähitellen uskallat paljastaa itseäsi myös muille.
Ilmeisesti pukeutuminen ja musiikin kuuntelu ovat sinulle luontevia tapoja ilmaista itseäsi. Entä onko muita tapoja? Jollekin esimerkiksi kirjoittaminen tai jokin luova puuhastelu, maalaus tai askartelu, ovat oivallisia itseilmaisutapoja. Niitä ei aina tarvitse heti paljastaa toisille. Ajatteletko, että musiikin kuuntelu paljastaa sinusta jotain liikaa? Olen varma siitä, että sinussa on rohkeutta myös pukeutua räväkämmin, koska sitä toivot. Kirjoitat, että sinusta pidetään. Ehkä myös se antaa sinulle rohkeutta.
Tsemppiä ja siunausta elämääsi :)
Päivi-pappi Hämeestä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566319
- 491763
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381424- 461044
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48931Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384888Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14867Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75865