Niin joko löytyy korvasieniä vai onko niin että lähes lumeton talvi vei niiden kasvuedellytykset.
löytyykö korvasieniä
10
721
Vastaukset
- ulkoilija007
Etelä-Suomesta tänään metsäkoneen jälkiä seuraten löysin pieniä peukalonpään kokoisia n.10 ja muutaman suuremman. Parivuotta vanhalta hakkuuaukolta en yhtään.
- jalkasieni
Aikaista on löytääkin, kun vielä on ollut pakkasöitä.
- pirinistipajapää
mulla on henk. koht. varasto, haluutko tulla meille polttelemaan
- kalakkinen
ps. ainakin viime-vuonna löytyi
- syksynsienetparempia
Kyllä on Turun seudulla löytynyt oikein mukavasti. Torillakin näyttänyt olevan myynnissä.
- bbbfbjfjfjfjkfkfjfkx
Hämeessä oli todella heikosti tänä vuonna. Sellaisen 20 litraa sain omaan käyttöön kuivattua, myyntiin en saanut yhtään. Oli niin harvakseltaan, ettei olisi myyntiin kerätessä tuntipalkoille päässyt, kun periaatteeksi olen ottanut että jos kymppiä tunti ei tule käteen, minähän en muille kerää!
- eerikki62
bbbfbjfjfjfjkfkfjfkx kirjoitti:
Hämeessä oli todella heikosti tänä vuonna. Sellaisen 20 litraa sain omaan käyttöön kuivattua, myyntiin en saanut yhtään. Oli niin harvakseltaan, ettei olisi myyntiin kerätessä tuntipalkoille päässyt, kun periaatteeksi olen ottanut että jos kymppiä tunti ei tule käteen, minähän en muille kerää!
siis 20 litraa kuivattua korvista... vai!? vai 20 litraa tuoretta... täällä on ollut ja on yllättävänkin (?) "hyvin"... ehkä sangollinen yhteensä, tai 1,5 sangollista... melkein... yleensä pienikokoista... jopa n. 2-7 :n kappaleen ryhmiäkin voi löytyä.... tänäänkin myin parillekin asiakkaalle tuoreita sieniä Kokkolan tämän vuoden ensimmäisessä iltatori-tapahtumassa... klo 18.00 aikaan piti jo kiirehtiä kuuntelemaan Radio Suomen Nokikokit -ohjelmaa, jossa olikin huomattavan paljon asiaa ns. villiyrteistä...
- diu diu
Kierros vakipaikoilla Lahden suunnassa ja tulos pyöreä nolla kpl.
- sienihöperö
Tunturi lapista löytyy korvasieniä hyvin jos joku on halukas ostamaan.
Mulla on käyttövalmiiksi kuivattuja korvasieniä myynnissä 25 g/ 5 euroa, 50 g/ 10 euroa. Sienet on keitetty 2x6 min. ja sitten kuivattu.
Tämän päivän saaliin meinaan huomenna keittää ja kuivata ja sieniä löytyy niin paljon kuin vain ehdin laittaa.
Mahdollisuus on myös keitettynä ja pakastettuna saada sekä tuoreena jos on mahdollisuus hakea tai muuten voi toimittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446