Hei, kyselisin että kannattaako minun käyttää korvatulppia töissä tinnituksen takia? Työskentelen todella vaikeiden lasten kanssa ja ne paiskovat ovia, huutavat ja riehuvat todella paljon. Yhden työpäivän jälkeen huomasin uuden hiljaisen tinnitusäänen. Voiko uusi ääni johtua töistä vai olla tinnituksen muuttumista? Alkuperäinen korkeataajuinen sirinä on hiljentynyt.
Ja riittävätkö silikonitulpat suojaamaan kovilta ääniltä töissä, eli voinko luottaa siihen että ne korvassa tinnitus ei ainakaan pahene töissä?
Korvatulpat töihin?
3
757
Vastaukset 3
- tinnittäjä
Tilapäisen äänen pitäisi olla _todella_ kova, jotta se aiheuttaisi vaurioita kuuloaistiin. Käytännössä korvaan pitäisi huutaa suoraan, jotta välitön vaurio syntyisi.
Stressi ja tinnituksen miettiminen voi saada aikaan tunteen että tinnitusääni kovenee. Se on kuitenkin "harha", varsinaista vauriotahan ei pelkästään miettimällä voi syntyä. Toisaalta, mitä enemmän tinnitusta ajattelee, sitä enemmän se häiritsee.
Korvatulppia tulisi käyttää ympäristössä, jossa kaikkien muidenkin tulisi niitä käyttää. Siis meluisissa tehtaissa, konserteissa, remonteissa jne. Mielestäni on liioittelua käyttää korvatulppia tavallisessa toimistotyössä tai hoitotyössä. Liiallinen tulppien käyttökin voi pahentaa tinnitusta, koska tinnitusääni kuuluu tulppien kanssa paremmin ja korvat eivät saa normaalin elämän ärsykkeitä.
Näkisin, että sinun tulee löytää itsestäsi sellainen itsevarmuus, että pystyt tekemään työsi ilman pelkoa siitä että tinnitus pahenee. Tietenkin jos tiedät että pian tulee kovaa meteliä, laita tulpat korviin, niin et ahdistu suotta. - apujaaaaaaa
Olen muuten sinun kanssasi samaa mieltä, mutta nämä lapset oikeasti paiskovat ovia todella kovaa ja saattavat yllättäen saada kohtauksen ja kirkua kovaa. Tai huutaa korvan juuressa.
Uusi ääni syntyi sen jälkeen kun aloitin työt näiden lasten kanssa... - meluatöissä
Tutulta kuulostaa ja työskentelen päiväkodissa. Kuulonsuojelemiseksi tulpat kyllä toimisivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 671161
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️45865- 69792
- 82781
- 149736
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)80699- 64693
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37685Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?12624Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k202586Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m117578Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19575- 52539
Sara Sieppi ja hissi tänään
Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail115515- 90508
Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18490Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline114465Persujen Puhoksen retki
Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet148451YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene25446Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto65441