Olemme lähdössä ulkomaanreissuun perheen kanssa ja mukana on 5-vuotias tyttäremme. Haluaisin ottaa jotain luettavaa häntä varten mutta kaipaisin vinkkejä mitä kirjoja? Meillä on siis kotona paljonkin kirjoja mutta useat ovat liian painavia ja/tai suppeita eli huonoja matkalaukkuun / kuskattavaksi.
Eli siis jotain missä oliis tiiviisti ja kevyesti (mutta paljonkin?) kivaa luettavaa tylsiin hetkiin tai nukkumaan mennessä. Ideana vähän kuin Aku Ankan taskukirjat jotka on paksuja ja kevyitä. (Niitä en ehkä tytölle vielä lukisi)
Reissulukemista 5-vuotiaalle?
4
206
Vastaukset
- 9+20
Mitäs jos menisit ihan kirjakauppaan kyselemään...? sä kuitenkin tiedät mistä kirjoista sun lapsi tykkää. Mä voisin hyvinkin ottaa pari aku taskukirjaa meen tytölle, joten on vaikea neuvoa ei tiedä mistä tykkää :)
- oiuyhgtrf
Piilokuvakirjat on kivoja matkalukemisia. Kyllä meillä 5v lukee mielellään Aku-sarjiksiakin ja makoilee joskus sängyllä toista tuntia niitä "lukien".
- taskukirja
Meilläkin 4v.poika jaksaa kuunnella Akun taskukirjojen lukemista vaikka kuinka kauan. Tylsempää se sarjakuvien lukeminen aikuiselle on kuin lapsen kuunnella.
- jrt6u4
Kirjakaupoissahan on vaikka mitä, käy sieltä kurkkimassa!
En tiedä millaisia opuksia teillä on, mutta me jos reissuun lähdetään, otetaan joko yksi paksu kirja, jossa on monta satua tai pari ohuempaa lempparikirjaa. Viimeksi oli mukana Risto Räppääjä kirja, siitä riitti lukemista useaksi päiväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743487Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1291869Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3001619- 771462
- 771446
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:531156Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001140- 631021
- 22997
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois67990