Mitä jos opiskelee ammattikorkeakoulussa ja suorittaa opintoja hyvään tahtiin silleen, että viimeiselle lukukaudelle ei yksinkertaisesti tule kuin vaikka 20 opintopistettä? Olen siis suorittanut kesäopintoja ja valinnaiset kaikki käyty jo koulun puolessa välissä, niin opintopisteitä ei välttämättä tule sitten viimeisenä lukukautena sitä 25. Vaikuttaako tämä viimeisen lukukauden opintotukeen? Tarkoituksena kuitenkin saada opintotukea koko opiskeluajalta. Onko sillä väliä, että on suorittanut jonakin lukukautena esimerkiksi 40 opintopistettä ja tämän takia opintopisteitä ei riitä sitä 25 viimeisenä lukukautena?
Liian nopeasti opintopisteitä?
-.-.-.-.-.-
3
319
Vastaukset
- dgrfrf
Onko sinun sitten pakko roikkua siellä koulussa koko lukukausi? Vai onko siellä jotain pakollisia kursseja, joita et voi suorittaa kuin kevään lopulla?
No, mutta joka tapauksessa tuo ei vaikuta opintotukeesi. Jos suorituksia tulee vähemmän kuin tukikuukausien mukaan pitäisi olla, tarkastellaan opintojen edistymistä aiempien lukuvuosien osalta ja sieltähän se sitten selviää, että olet tehnyt tarpeeksi opintoja. - alottaja
Kiitos vastauksesta!! Ja kyllä, koulussa on pakollisia kursseja kevään lopulla.
- maamaaa
Olisit käynty kyseiset pakolliset kurssit jo nyt tänä keväänä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222291Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1052231- 522177
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2301498- 301416
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361382- 951161
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201116- 261106