ABS jälkiasennus

9-5 '00

Hei, olisikohan iso homma asentaa farkkuuni ABS jarrut? Onko jossain myytävänä valmiita jälkiasennussarjoja 9-5 malleihin?

27

3795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vw pappa

      Unohda koko juttu.Ei mahdollista asentaa jälkeenpäin.

      • 9-5 '00

        Autossani on valmius ABS:lle sillä esim. sulakeboksin kannessa on merkitty releen paikka. Serkkuni mukaan pienessä erikoiserässä on valmius mutta mistä tiedän onko autoni tätä erää? Auttakaa!


      • SeppoSaab

        Ekat 9-5 farkut tulivat niin aikaisin markkinoille, että tuolloin ei ollut vakiovarustus vielä nykypäivän tasolla. Katsokaapa vaikka -99 volvoja, joissa ei todella ollut ABS vakivarustuskategoriaa. Näin oli myös ensimmäisissä wagon-Saabeissa, mutta kilpailun kiristyttyä tuli molempien kilpailevien merkkien listoille vakivarusteeksi lukkojarrut. Jos lukisitte Tekiinkan maailmaa ja muita lehtiä yhtä tarkkaan ja kävisitte koeajoilla yhtä usein kuin minä niin nämä olisivat perusasioita, mutta täällä ei taida olla ythään oikeata saabin tai volvon omistajaa paikalla?

        Arvatkaa tehot?


      • toimihenkilö
        SeppoSaab kirjoitti:

        Ekat 9-5 farkut tulivat niin aikaisin markkinoille, että tuolloin ei ollut vakiovarustus vielä nykypäivän tasolla. Katsokaapa vaikka -99 volvoja, joissa ei todella ollut ABS vakivarustuskategoriaa. Näin oli myös ensimmäisissä wagon-Saabeissa, mutta kilpailun kiristyttyä tuli molempien kilpailevien merkkien listoille vakivarusteeksi lukkojarrut. Jos lukisitte Tekiinkan maailmaa ja muita lehtiä yhtä tarkkaan ja kävisitte koeajoilla yhtä usein kuin minä niin nämä olisivat perusasioita, mutta täällä ei taida olla ythään oikeata saabin tai volvon omistajaa paikalla?

        Arvatkaa tehot?

        On täälllä ainakin yksi, mutta kun olen ylempi tekninen toimihenkilö, minulla ei ole varaa kuin 15 vuotta vanhaan ysitonniseen, joka nyt alkaa olla sisäänajettu (400Mm). Tuossa saapissa kuten aiemmissakin omistamissani on ollut niin hyvät jarrut, että ABS ei ole ollut tarpeen. Nykyisen GM-saapit myös ovat laadultaan niin heikkoja, että niitä tuskin tulee ostettua ilman, että veikkaus oy muistaa minua arvonnassaan...


    • jykä

      nyt oot kyllä ottanu aamulla väärästä purkista,kyllähän sun autossas on abs vakiona

      • 9-5 '00

        Minun autossani ei ole ABS jarruja, Ruotsissa Saabin tehtailla 15 vuotta koeajajana ollut serkkuni tarkisti autoni.


      • jepsss
        9-5 '00 kirjoitti:

        Minun autossani ei ole ABS jarruja, Ruotsissa Saabin tehtailla 15 vuotta koeajajana ollut serkkuni tarkisti autoni.

        Kannatas vähentää lääkitystä...
        ABS jarrut on autossasi vakiona.
        9-5 '00?


      • 9-5 '00
        jepsss kirjoitti:

        Kannatas vähentää lääkitystä...
        ABS jarrut on autossasi vakiona.
        9-5 '00?

        Tämä on esisarjaa jossa ei ole ahdinta, ABS eikä kattoluukkua.


      • 9-5
        9-5 '00 kirjoitti:

        Tämä on esisarjaa jossa ei ole ahdinta, ABS eikä kattoluukkua.

        Pitäis kertoa, että kyseessä on joku erikoismalli, vältyttäis turhalta väittelyltä ja ehkä ihmiset keskitys itse asiaan paremmmin. Kattoluukku ei tietääkseni ole vakiovaruste ikinä ollutkaan. Ihan mielenkiinnosta, mistä tuollaisen olet löytänyt? Itsellä on vm. 01 ja kaverilla vm. 99 9vitonen, ja SE varustelu taso on aivan sama. Onkos tuo otettu keskeneräisenä saapin tuotantohihnalta tai jotain ... ?


      • Peinu
        9-5 '00 kirjoitti:

        Tämä on esisarjaa jossa ei ole ahdinta, ABS eikä kattoluukkua.

        Kannattaa ottaa sellaiseen oikeustieteen BMW-oppineeseen yhteyttä, joka täällä mielellään trolleja laskettelee. Hyvin näyttää toimivan. Aina joku tampio vastailemassa.


      • Saabel
        Peinu kirjoitti:

        Kannattaa ottaa sellaiseen oikeustieteen BMW-oppineeseen yhteyttä, joka täällä mielellään trolleja laskettelee. Hyvin näyttää toimivan. Aina joku tampio vastailemassa.

        Takapenkki, vai takakontti...Mutta onneksi tuolla kaverilla on se 15 vuotta koeajajana toiminut sukulainen. Ne tietää kaiken kaikesta.
        Nyt mä tiedän..Se kirjoittaa seuraavaksi, voiko se vaihtaaa englantilaisen ratin paikan normaaliin eurooppalaiseen..Joo, sitä se kysyy seuraavaksi.


      • vellu
        Saabel kirjoitti:

        Takapenkki, vai takakontti...Mutta onneksi tuolla kaverilla on se 15 vuotta koeajajana toiminut sukulainen. Ne tietää kaiken kaikesta.
        Nyt mä tiedän..Se kirjoittaa seuraavaksi, voiko se vaihtaaa englantilaisen ratin paikan normaaliin eurooppalaiseen..Joo, sitä se kysyy seuraavaksi.

        Joo tää kaveri taitaa vääntää näitä juttuja ihan huvikseen!


      • Tuomari_
        Peinu kirjoitti:

        Kannattaa ottaa sellaiseen oikeustieteen BMW-oppineeseen yhteyttä, joka täällä mielellään trolleja laskettelee. Hyvin näyttää toimivan. Aina joku tampio vastailemassa.

        Sormi pois nenästä, Peinu. En ole ottanut osaa keskusteluun, koska nämä takapenkkiSaabit eivät riitä kiinnostamaan. Joten älä syyttele jos sulla ei ole näyttöä.

        Sen verran voin päivittää palstalaisten tietoja, että todellakin uusi V10 Tdi on tulossa keväällä X7:n nokalle ja samaa mottia on -MUUTEN- tilattu jo Suomeenkin. Arvatkaapa yhden kerran kenelle?

        Law by Bawaria a.k.a. Tuomari

        "Sinun ystäväsi hädässä."


      • öhh
        Tuomari_ kirjoitti:

        Sormi pois nenästä, Peinu. En ole ottanut osaa keskusteluun, koska nämä takapenkkiSaabit eivät riitä kiinnostamaan. Joten älä syyttele jos sulla ei ole näyttöä.

        Sen verran voin päivittää palstalaisten tietoja, että todellakin uusi V10 Tdi on tulossa keväällä X7:n nokalle ja samaa mottia on -MUUTEN- tilattu jo Suomeenkin. Arvatkaapa yhden kerran kenelle?

        Law by Bawaria a.k.a. Tuomari

        "Sinun ystäväsi hädässä."

        Taidat olla enemmän juomari...

        Law by Bawaria a.k.a. Juomari

        "Et saa ystäviä täältäkään" sorry.


      • toimihenkilö
        öhh kirjoitti:

        Taidat olla enemmän juomari...

        Law by Bawaria a.k.a. Juomari

        "Et saa ystäviä täältäkään" sorry.

        sunkaa tää ole se sama kaiffari kun raktori-palstalla käy visitoimassa ???


      • keu
        toimihenkilö kirjoitti:

        sunkaa tää ole se sama kaiffari kun raktori-palstalla käy visitoimassa ???

        Joo just sama. Käys pistään mulle luu kurkkuun... kehe kehe


      • Anonyymi
        9-5 '00 kirjoitti:

        Minun autossani ei ole ABS jarruja, Ruotsissa Saabin tehtailla 15 vuotta koeajajana ollut serkkuni tarkisti autoni.

        Miksei serkkusi neuvo?


    • 9-5 '00

      Joku käyttää täällä minun nimimerkkiäni. Onko se nyt joku yleinen vitsi vai? Kysyin vain ahtimesta ja kauheaa pilailua tulee heti. Miten voisin rekisteröidä nimimerkin vai pitääkö vaihtaa uuteen, jota ette keksi. Enkä taida enää palstalta kysyäkään mitään kun ette tiedä tai usko vastauksia. Minulla ei ole ahdinta, mutta en rupea enään mitään sarjanumeroa antamaan tai "Kypsä" keksii siitä vielä jotain. Ehkä silti uskallan ajaa kovempaa kuin te kurveissa?

      • Tiesin ettet pysty antamaan alustanumeroa. Kerro nyt samantien muutkin puutteet autossasi.


      • Tuomari_
        SAAB kirjoitti:

        Tiesin ettet pysty antamaan alustanumeroa. Kerro nyt samantien muutkin puutteet autossasi.

        Hei,

        Oletko koskaan ajatellut, että juridisesti on sangen hataraa jaella auton alustanumeroa kaltaisillesi tolloille, jotka luulevat numerosarjojen sisältävän ylempiä totuuksia. Akateemiset ystäväni korkeamman lääketieteen parissa voisivat valaista sinua aavistuksen siitä, mikä on tärkeää ja olennaista kun tilanne kiristyy äärimmilleen.

        Jos auton alustanumero on vaikka xxxx, ei se tarkoita turbon sijainnin tai olemattomuuden osalta yhtään mitään. Vai syntyykö sinun päässäsi kenties joku korkeampi totuus asiasta ja julistat lopullisen päätöksesti koko maailmalle malliin "ei siellä ehkä mitään turboa ole". Miten alhaiselle tasolle päättelysi ja ongelmanratkaisukykysi oikein yltävät? Älä tule enää palstalle.

        Alustanumeroni on X7


      • xxx
        Tuomari_ kirjoitti:

        Hei,

        Oletko koskaan ajatellut, että juridisesti on sangen hataraa jaella auton alustanumeroa kaltaisillesi tolloille, jotka luulevat numerosarjojen sisältävän ylempiä totuuksia. Akateemiset ystäväni korkeamman lääketieteen parissa voisivat valaista sinua aavistuksen siitä, mikä on tärkeää ja olennaista kun tilanne kiristyy äärimmilleen.

        Jos auton alustanumero on vaikka xxxx, ei se tarkoita turbon sijainnin tai olemattomuuden osalta yhtään mitään. Vai syntyykö sinun päässäsi kenties joku korkeampi totuus asiasta ja julistat lopullisen päätöksesti koko maailmalle malliin "ei siellä ehkä mitään turboa ole". Miten alhaiselle tasolle päättelysi ja ongelmanratkaisukykysi oikein yltävät? Älä tule enää palstalle.

        Alustanumeroni on X7

        Sut on varmaan kätilö pudottanut synnytyssalin lattialle! Voi voi. mee kotias eläkä koskaan tule tälle palstalle ITE. vähä oot tolle...


      • xxx
        Tuomari_ kirjoitti:

        Hei,

        Oletko koskaan ajatellut, että juridisesti on sangen hataraa jaella auton alustanumeroa kaltaisillesi tolloille, jotka luulevat numerosarjojen sisältävän ylempiä totuuksia. Akateemiset ystäväni korkeamman lääketieteen parissa voisivat valaista sinua aavistuksen siitä, mikä on tärkeää ja olennaista kun tilanne kiristyy äärimmilleen.

        Jos auton alustanumero on vaikka xxxx, ei se tarkoita turbon sijainnin tai olemattomuuden osalta yhtään mitään. Vai syntyykö sinun päässäsi kenties joku korkeampi totuus asiasta ja julistat lopullisen päätöksesti koko maailmalle malliin "ei siellä ehkä mitään turboa ole". Miten alhaiselle tasolle päättelysi ja ongelmanratkaisukykysi oikein yltävät? Älä tule enää palstalle.

        Alustanumeroni on X7

        Niin se tolle on tolle eikä TOLLO...


      • Tuomari_ kirjoitti:

        Hei,

        Oletko koskaan ajatellut, että juridisesti on sangen hataraa jaella auton alustanumeroa kaltaisillesi tolloille, jotka luulevat numerosarjojen sisältävän ylempiä totuuksia. Akateemiset ystäväni korkeamman lääketieteen parissa voisivat valaista sinua aavistuksen siitä, mikä on tärkeää ja olennaista kun tilanne kiristyy äärimmilleen.

        Jos auton alustanumero on vaikka xxxx, ei se tarkoita turbon sijainnin tai olemattomuuden osalta yhtään mitään. Vai syntyykö sinun päässäsi kenties joku korkeampi totuus asiasta ja julistat lopullisen päätöksesti koko maailmalle malliin "ei siellä ehkä mitään turboa ole". Miten alhaiselle tasolle päättelysi ja ongelmanratkaisukykysi oikein yltävät? Älä tule enää palstalle.

        Alustanumeroni on X7

        Pyysin peittämään 5 viimeistä numeroa jotka ovat pelkkiä yksilöintinumeroita ensimmäiset koodit kertovat autosta kaiken oleellisen moottorin, vaihteiston ja yms.


      • tämä
        SAAB kirjoitti:

        Pyysin peittämään 5 viimeistä numeroa jotka ovat pelkkiä yksilöintinumeroita ensimmäiset koodit kertovat autosta kaiken oleellisen moottorin, vaihteiston ja yms.

        kun kerran olet noin kaikkitietävä
        YS3CD48L7J10


      • tämä kirjoitti:

        kun kerran olet noin kaikkitietävä
        YS3CD48L7J10

        Vain 9-5 ja 9-3 tulkinta onnistuu ohjelmillani, vanhoihin löytyy netistä koodit. Autosi pitäisi olla 9000 aika vanha.


      • Vin
        tämä kirjoitti:

        kun kerran olet noin kaikkitietävä
        YS3CD48L7J10

        Saab 9000 2.0 turbo automaatti 1988, valm. Trollhättanissa


      • Juppixi

        Joka palstalle riittää aina vähintään pari avohoitopotilasta.
        Kyllä tällä palstalla ihan asiallistakin keskustelua monesti on.
        Älä välitä noista häröilijöistä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe