Spironolaktoni-kokemuksia

spirosta

Mitenkäs teillä naisilla, jotka ko. lääkettä hiustenlähtöön syötte, on sujunut? :) onko uutta kasvua havaittavissa? Itsellä siis kuuri hyvin alussa, vähän ollut päänsärkyjä toivottavasti eivät pahene..

7

2994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen_40

      miten aloittajalla menee?

      Itsekin toivoisin tähän ketjuun vastauksia ja nimenomaan niitä asiallisia kommentteja naisilta, jotka käyttävät spiroa.

      • Nainen35

        Olen syönyt vuoden Spiroa ja ei se mitään ihmeoarannusta tilanteeseeni ole tuonut, mutta luulisin, että ilman sitä hiustilanne olisi nykyistä huonompi. Hiukseni ovat todella ohentuneet kauttaaltaan, mutta Spiron ansiosta eteen ja ohimoille on kasvanut uutta hiusta ja näiden haituvien ansiosta päänahan peittely on hieman helpompaa. Spiro on auttanut päänahan kuntoon yleisesti myös, aiemmin tuli säännöllisin välein tulehtuneita paukamia, mutta Spiron aloittamisen jälkeen näitä ei ole ilmaantunut, hiusten fasvoittuminen on rauhoittunut ja kasvojen ihokin pysyy paremmassa kunnossa.


      • Nainen 32

        Mulla hiukset eivät vielä olleet alkaneet ihan lopullisesti lähtemään, otsalla vain kasvuaika oli lyhentynyt onnettomaksi (alle puoli vuotta). Spiron avulla (reilu vuosi syöty) tukka on nyt lähes ennallaan, vain ohimoilla ja ihan kapealla rajalla otsalla on alle 20-senttisiä haivenia. Osa karvoista lähtee edelleen vajaamittaisina (20 cm tai alle), mutta poninhäntä on lähes yhtä paksu kuin viiisi vuotta sitten. Myös minulla tukan rasvoittuminen on vähentynyt ja iho on upeassa kunnossa muutenkin. Ihan ahteristahan se on näin nuorena alkaa hiuksia menettämään, mutta olen onnellinen että ainakin minä sain jonkinmoisen, joskin sitten ehkä vain hetkellisen, avun siihen. Toivon samaa myös muille kanssakärsijöille.


    • spirosta

      Minkälaisella annoksella olette spiroa syöneet? Minulla ei vielä hirveästi tuloksia.. Rasvoittuminen toki vähentynyt, mikä sekin tietysti hyvä. Mutta onneksi myös sivuvaikutukset ovat jääneet varsin minimaalisiksi alun jälkeen :)

      • Nainen 32

        100 mg per päivä on mun annos.


    • Murusia

      Oletteko saaneet Spirolactonesta haitallisia sivuvaikutuksia? itse pelkään niitä nyt aloittaessani lääkityksen. Onko 100mg päivässä liian suuri annos, apteekissa ihmeteltiin, laskee esim. verenpainetta.

      • Lue ohjeet

        Lääkkeen ohjepapereissa on kerrottu haitalliset sivuvaikutukset. Koska kyse on nesteenpoistoon pereustuva verenpainelääke, ei ihme että verenpaine laskee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      468
      3406
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      462
      3401
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      138
      2955
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2272
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2140
    6. 199
      1520
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1387
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      98
      1261
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      87
      1254
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1070
    Aihe